اخبار داغ

سرپرست اوقاف استان مرکزی اعلام کرد:

۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان عزاداران ۲۸ صفر

۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان عزاداران ۲۸ صفر
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: به مناسبت ۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آئین عزاداری در ۵۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: همزمان با فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) آئین عزاداری و سوگواری در ۵۰ بقعه متبرکه  استان مرکزی برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

phpThumb_generated_thumbnailjpg

, phpThumb_generated_thumbnailjpg, phpThumb_generated_thumbnailjpg,

سلطانی اظهار کرد: آئین عزاداری ویژه رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) شامل مداحی، سخنرانی و سینه زنی، قرائت زیارت از بعید و تجمع لبیک یا رسول الله و حرکت دسته های زنجیر زنی است.

,

وی با اشاره به اینکه ۲۸۰ امامزاده در استان ثبت و تأیید شده است، ادامه داد: آمار امامزادگان بیش از این است اما برای ثبت و تأیید باید مراحل به دقت و با حساسیت بالا دنبال شود.

,

سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با اشاره به اینکه توسعه و تعمیر بقاع متبرکه استان در دستور کار قرار دارد گفت: در حال حاضر ۱۳هزار متر مربع از بقاع متبرکه تکمیل و مرمت شده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای توسعه ۱۰ بقعه استان فاقد درآمد، اقدامات لازم با فضای فیزیکی ۶هزار و ۶۲۰ متر مربع انجام شده و مرمت و بازسازی ۳هزار متر مربع از بقاع نیز در دست اجراست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه