اخبار داغ

خطبه های نمازجمعه استان اصفهان؛

لزوم فرآهم کردن تمهیدات لازم برای زلزله زدگان/ لزوم توجه بانیان وقف به انجام فعالیت های فرهنگی

لزوم فرآهم کردن تمهیدات لازم برای زلزله زدگان/ لزوم توجه بانیان وقف به انجام فعالیت های فرهنگی
تفرقه افکنی های آل سعود، کمک به زلزله زدگان، ساخت بیمارستان کاشانی ها در سرپل زهاب، اهمیت وقف و موقوفات و تسلیت سالروز شهادت پیامبر رحمت و امام حسن(ع) از مهمترین مباحث مطرح شده در خطبه های نمازجمعه در جای جای استان اصفهان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با مذمت پیروی کردن از هوای نفس، اظهار کرد: هوای نفس را بیشتر به میل‌های نفس اماره می‌گویند که انسان را بسیار به بدی‌ها امر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: شجاع‌ترین انسان کسی است که بر هوای نفس خود مسلط باشد و تفاوت انسان با حیوان در این هست که پالایشگاهی به نام عقل دارد که تشخیص خوب و بد را می‌دهد.

,

امام‌جمعه اصفهان، تصریح کرد: انسان متقی هوای نفس خود را تحت کنترل می‌گیرد و عقل او آینده‌نگر است و باید دانست اگر انسان توجه به خدا نداشته باشد شیطان بر او مسلط می‌شود.

,

وی خطاب به خانواده‌ها، توصیه کرد: مراقب حضور نوجوانان و جوانان خود در فضای مجازی باشید تا خدای‌ناکرده به بیراهه کشیده نشوند.

,

آیت‌الله طباطبایی نژاد همچنین، ایام شهادت پیامبر مکرم اسلام، امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)، و جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در زلزله اخیر را تسلیت گفت.

,

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه، گاهی این پیشامدها امتحانی برای زندگان است، گفت: امتحانی که ببیند انسان‌ها چگونه به همدیگر کمک می‌کنند و در اینجا محبوب‌ترین افراد کسانی هستند که برای رفع مشکلات دیگران اقدام می‌کنند.

,

به گفته وی، عکس‌العمل خوب مردم سراسر کشور در کمک به مصدومان و حادثه دیدگان زلزله اخیر جای تقدیر و تشکر دارد.

,

وی با اشاره به پیش‌بینی احتمال بارش باران در مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: مسئولان از هم‌اکنون تمهیدات لازم را برای جلوگیری از نفوذ باران به چادر زلزله‌زدگان را داشته باشند نه اینکه موقعی که بارش اتفاق افتاد تازه دست‌به‌کار شوند.

,

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به گوشه و کنایه‌هایی که به مسکن مهر در این ایام زده می‌شود، گفت: زمین‌لرزه‌ای با این شدت 7.3 ریشتر کمتر در ایران آمده است، آیا توقع دارید با این شدت زلزله خانه‌ها در امان بماند؛ تلاش شود تا منازلی قوی‌تر و ضد زلزله نسبت به منازل فعلی ساخته شود.

,

امام‌جمعه اصفهان درک راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را سخت برای دنیای کفر عنوان کرد و گفت: امیدواریم این اظهار عشق به اهل‌بیت و دین در مردم قوی‌تر بشود و دشمنان نتوانند در بین مسلمانان تفرقه بیندازند.

,

وی، با اشاره به اینکه آل سعود که خود را مدعی در امت اسلامی و در رأس آن خود را می‌دانند در تلویزیون‌های خود لحظه بر لحظه علیه ایران صحبت می‌کنند ادامه داد: آل سعود مدام به دنبال تفرقه ‌اندازی در دنیای اسلامند به‌طور مثال ایرانی‌ها را ضد اعراب و لطمه زننده به آن‌ها معرفی می‌کنند.

,

 

,

امام جمعه شهرضا:
ایجاد اغتشاش در لبنان تازه ترین دسیسه نظام سلطه در منطقه بود
امام جمعه شهرضا، گفت: آخرین دسیسه آمریکا، اسراییل و عربستان بعد از شکست در همه عرصه‌ها، ایجاد آشوب در منطقه لبنان بود که آن هم باشکست مواجه شد.
حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا عربستان سعودی را عامل اجرای دسیسه‌های استعماری آمریکا و اسراییل در منطقه دانست و تصریح کرد: آمریکا و اسراییل عامل ایجاد گروهکهای ترویستی در منطقه و حمایت از قائله استقلال کردستان بودند اما این طرحها با شکست همراه بود زیرا خداوند همواره حامی مظلومان و انسانهای ستمدیده است.

,
, ایجاد اغتشاش در لبنان تازه ترین دسیسه نظام سلطه در منطقه بود, ایجاد اغتشاش در لبنان تازه ترین دسیسه نظام سلطه در منطقه بود,
,
,

وی اظهار کرد: آخرین دسیسه آمریکا، اسراییل و عربستان بعد از شکست در همه عرصه‌ها، ایجاد آشوب در منطقه لبنان بود که آن هم باشکست مواجه شد.

,

امام جمعه شهرضا، تأکید کرد: عربستان سعودی با اعمال فشار بر سعد حریری به دنبال ایجاد آشوب جدیدی در منطقه بود که با افشاری گروگانگیری نخست ویزی لبنان مشخص شد این رویدادهای نقشه‌ای از پیش تعیین شده از سوی آمریکا و اسراییل و عربستان بوده است.

,

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: مواضع سازمان ملل متحد در قبال جنایت واقع شده در یمن بسیار ناامیدکننده است زیرا در شرایطی که هر روز انسانهای زیادی به دست ارتش عربستان در این منطقه کشته می شوند هیچگونه اقدامی برای خاتمه دادن به این وضعیت انجام نمی شود.

,

امام جمعه شهرضا همچنین، با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، عنوان کرد: اوقاف باید در این زمان بر اساس نیازهای جامعه تغییر کند و واقفان وقفهایی را برای فرهنگ جامعه، تحصیل جوانان و آبادانی مراکز مذهبی و فرهنگی انجام دهند.

,

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: وقف یکی از بهترین سنتهای اسلامی، برای کمک به افراد جامعه است که زمینه ماندگار شدن مال و نام افراد را فراهم می کند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات پیامبر اسلام اظهار کرد: اخلاق نیکوی پیامبر باعث شد تا حتی کسانی که روزگاری به ایشان جسارت می کردند به آیین اسلام گرایش پیدا کنند و از دوستداران ایشان شوند.

,

حجت الاسلام یعقوبی، اضافه کرد: آن حضرت در مدت 23 سال تلاش شبانه روزی جامعه بشری را متحول کردند و زمینه ای را فراهم کردند که هنوز هم افراد بسیاری به این آیین نجات بخش گرایش پیدا می کنند.

,

وی عنوان کرد: مردم در مدت دو ماه محرم و صفر عزاداریهای زیادی انجام دادند که مهمترین ثمره‌ آن پاک شدن از گناهان و افزایش محبت به اهل بیت است.

,

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: معلمان و دبیران آموزش و پرورش سهم بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان و آینده سازان جامعه دارند زیرا آنان دست اندکاران مهمترین فعالیت اجتماعی یعنی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان هستند.

,

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: همه افرادی که امکانی در بخشهای مختلف جامعه در اختبار دارند باید از رسالت و دستاوردهای آن حراست و پاسداری کنند زیرا برای آنکه آیین نجات بخش اسلام به این مرحله برسد مجاهدتهای بسیاری انجام شده است.

,

 

,

 

,

امام جمعه زاینده رود:

,

لزوم واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان با سردمداران نالایق ریاض

, لزوم واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان با سردمداران نالایق ریاض, لزوم واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان با سردمداران نالایق ریاض,

امام‌جمعه زاینده‌رود، گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان با سردمداران نالایق ریاض برخورد قاطعی داشته باشند.

,

حجت‌الاسلام حسن صفرزاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاینده‌رود، اظهار کرد: فراموش نکنیم که در میان کسانی که در تاریخ بشر برای اصلاحات اجتماعی یا انقلاب‌های بنیادی قیام کرده‌اند، دعوتی عالی‌تر و رسالتی انقلابی‌تر و جامع‌تر از رسالت پیامبر اسلام نبوده است.

,

امام‌جمعه زاینده‌رود، بابیان اینکه امروز بشر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی روبرو است، خاطرنشان کرد: بحران‌های نظیر بحران معنویت، اخلاق، هویت، تعقل، معرفت، فرهنگ و بحران آرامش ازجمله این چالش‌هایی است که بشر را در آستانه نابودی قرار داده است.

,

وی با اشاره به دوران زندگی امام حسن مجتبی(ع) یادآور شد: امام حسن مجتبی(ع) افکار عمومی را بیدار کردند و جامعه اسلامی را نسبت به وظایف و کاستی‌ها و خطرات آشنا ساختند و از چهره کثیف دودمان بنی‌امیه پرده برداشتند و کینه آن‌ها را نسبت به دین آشکار کردند.

,

خطیب نماز جمعه زاینده‌رود با تأکید براینکه امام حسن مجتبی(ع) با تبدیل تهدید به فرصت، شایسته‌ترین افراد را برای مبارزه و قیام تربیت کردند، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) با رشادت‌هایشان

,

وی با اشاره به حادثه دل‌خراش وقوع زلزله در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حادثه دل‌خراش زلزله و جان باختن جمعی از هم‌وطنان عزیزمان و آسیب دیدن جمع زیادی در غرب کشور موجب تألم و تأثر عمیق مردم کشورمان شد که جای دارد ضمن ابراز همدردی با مردم شریف مناطق زلزله‌زده از همه مردمی که به یاری آسیب دیدگان شتافتند خاصه از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی و تشکر کنیم.

,

امام‌جمعه زاینده‌رود، با توجه به تفرقه‌افکنی عربستان در منطقه و بیان این مطلب که دستگاه دیپلماسی کشورمان باید با سردمداران نالایق ریاض برخورد قاطعی داشته باشند، تصریح کرد: آل سعود در ائتلاف با رژیم صهیونیستی درصدد ایجاد آشوب در کشورهای منطقه به‌ویژه در ایران، عراق، سوریه و لبنان است که باید به جد با چنین خباثت‌هایی برخورد کرد.

,

صفرزاده با اشاره به درپیش بودن هفته بسیج اظهار کرد: حضرت امام(ره) فرمودند، اگر بر کشورى نواى دل‌نشین تفکر بسیجى طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد و اگر مسئولان نظام اسلامى، از بسیج که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده‌اند، غافل شوند به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت.

,

 

,

امام جمعه کاشان:
 تصمیم کاشانی‌ها برای تأسیس بیمارستان مجهز در مناطق زلزله‌زده
نماینده ولی‌فقیه در کاشان، از تصمیم برای تأسیس بیمارستانی مجهز در منطقه سرپل ذهاب توسط مردم و مسئولان شهرستان کاشان خبر داد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، با تسلیت اتفاق تلخ زلزله مناطق غربی کشور و جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان اظهار کرد: پس از این حادثه تلخ، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به خصوص مجموعه‌های نظامی نظیر ارتش، سپاه و بسیج، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر و…به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند.

,
,  تصمیم کاشانی‌ها برای تأسیس بیمارستان مجهز در مناطق زلزله‌زده,  تصمیم کاشانی‌ها برای تأسیس بیمارستان مجهز در مناطق زلزله‌زده,
,
,

وی، همچنین با تقدیر از مردم و سازمان‌ها و نهادهای مختلف شهرستان کاشان برای کمک به حادثه‌دیدگان و ارسال محموله‌های متعدد به مناطق زلزله‌زده، به جلسه شب گذشته در فرمانداری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که اقدامی ماندگار توسط مردم کاشان در منطقه سرپل ذهاب که متحمل عمده خسارات شده انجام گیرد و بیمارستانی مجهز در این منطقه به همت مردم و مسئولان شهرستان تأسیس و احداث شود.

,

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مردم و مسئولان باید از اینگونه حوادث بیاموزند عنوان کرد: همانطورکه بر اساس تعالیم اسلامی نیز تأکید شده است باید هرکاری که صورت می‌گیرد از استحکام برخوردار باشد چنانکه در حادثه اخیر نشان داده شد، برخی ساختمان‌هایی که توسط مردم و یا بعضی سازمان‌ها ساخته شده از نظارت و دقت کافی از سوی متصدیان و مهندسان بهره‌مند نیستند.

,

آیت الله نمازی، تأکید کرد: جدای از بحث‌های سیاسی و اتهاماتی که گروه‌ها به یکدیگر وارد می‌کنند از منظر مهندسی توحیدی و اسلامی باید وظایف به درستی انجام شود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت هفته وقف، از آن به عنوان یکی از احکام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اسلام نام برد و به ذکر برخی از اولویت‌های این عمل نیک پرداخت و گفت: وقف برای امام حسین(ع)‌نخستین اولویت در این زمینه محسوب می‌شود چراکه اسلام به برکت عاشورا به دست ما رسیده و چراغ آن با وجود تمام دشمنی‌ها،‌ همچنان برافروخته مانده و عامل نفوذ اسلام در سراسر دنیا شده است.

,

آیت‌الله نمازی، پشتیبانی از حوزه‌های علمیه، دانشجویان بی‌بضاعت، بیماران نیازمند،‌ وقف مسکن و جهیزیه برای نیازمندان و خانواده‌های مستضعف را از دیگر نمونه‌های دارای اولویت در زمینه وقف در جامعه قلمداد کرد.

,

آیت‌الله نمازی به تشریح رویداد جهان اسلام نیز پرداخت و با اشاره به فتوای مفتی آل سعود عنوان کرد: بر اساس این فتوا قتل صهیونیست‌ها حرام بوده و در عین حال گروه حماس به عنوان یک گروه انقلابی و مدافع حقوق فلسطینی‌ها، تروریست مطرح می‌شود.

,

وی همچنین به اوضاع به هم ریخته رژیم آل سعود نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل جوانی و جاه‌طلب بودن جانشین ملک سلمان، مقدمات حذف رقبای احتمالی با بازداشت شدن تعدادی از مقامات و شاهزاده‌های سعودی را شاهد هستیم.

,

به گفته وی، مخالفت بین‌المللی با جنگ‌افروزی‌های آل سعود و حمله به یمن، انتقاد افکار عمومی از دخالت این رژیم در امور کشورهای منطقه نظیر لبنان و مجبور کردن نخست وزیر این کشور به استعفا برای تحت تأثیر قرار دادن حزب‌الله از جمله نمونه‌های وضعیت نابسامان دولتمردان رژیم سعودی است.

,

امام جمعه بادرود:

,

لزوم توجه بانیان وقف به انجام فعالیت های فرهنگی

, لزوم توجه بانیان وقف به انجام فعالیت های فرهنگی, لزوم توجه بانیان وقف به انجام فعالیت های فرهنگی,

امام جمعه بادرود نیز، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس و سید محمد (ع) برگزار شد ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: بر طبق آیات قرآنی، رسول اکرم (ص) از شایسته ترین اخلاق ها و پسندیده ترین فضیلت ها بهره مند بودند.

,

حجت الاسلام علیرضا قاسمی، با بیان این که تواضع و فروتنی اولین ویژگی ممتاز پیامبر اسلام (ص) بود، افزود: یکی از اهداف رسالت ایشان ریشه کن کردن خودپسندی در جامعه بود و با فروتنی به مخالفت با تکبر پرداختند.

,

وی گفت: محبت و مهربانی، صبر و شکیبایی و سخاوت نیز از مهم ترین ویژگی های رسول خدا بود که همین ویژگی ها باعث شد تا خیل عظیم مردم هم از این ویژگی ها الگو گرفتند و هم آن را بهانه ای برای گرویدن به دین مبین اسلام قرار دادند.

,

خطیب جمعه بادرود با گرامیداشت هفته بسیج، بیان کرد: هفته بسیج بهترین فرصت برای زنده نگه داشتن ارزش ها و روحیات بسیجی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان است، چرا که فرهنگ بسیجی که همان فرهنگ شجاعت، ایثار، ازخود گذشتگی برای حفظ عزت انقلاب است باید در بدنه جامعه گسترش یابد.

,

وی با تاکید بر این که بسیجی یعنی یک فعالِ حاضر در صحنه های سازنده، تاکید کرد: بدون شک اگر بسیج و بسیجی نبود امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود و تا این تفکر در جامعه اسلامی ما رواج دارد هیچ دشمنی توان ضربه به نظام را نخواهد داشت.

,

حجت الاسلام قاسمی از فعالیت موکب های شهرستان در کربلا در ایام اربعین و به خصوص موکب حسینیه مرکز شهر بادرود قدردانی کرد و گفت: این خادمان زائران اربعین حسینی ضمن این که از شفاعت امام حسین (ع) برخوردار خواهند شد، سهم بزرگی نیز در برگزاری این همایش عظیم دشمن شکن نیز داشته اند و امیدواریم همواره در این راه ثابت ثدم بمانند.

,

وی با بیان این که آل سعود بعد از شکست های پی در پی سیاست های خود و اربابانش در منطقه به دنبال تنش آفرینی جدید است، ابراز کرد: اگر آل سعود با همراهی رژیم صهیونیستی بخواهد خود را وارد مهلکه جدیدی کند به طور حتم دچار بحرانی شدید تری خواهد شد به طوری که روند رو به سقوطش بیش از پیش تسریع می یابد.

,

امام جمعه بادرود با گرامیداشت هفته وقف، آن را یکی از بهترین صدقات جاریه عنوان کرد و از بانیان این امر خیر خواست تا گسترش امور عام المنفعه، ارتزاق فقرا و نیازمندان، احداث بناهای علمی از قبیل دانشگاه، مدرسه، حوزه های علمیه، ایجاد مراکز بهداشتی، انجام فعالیت های فرهنگی و روضه برای امام حسین (ع) را هدف و نیت مورد وقف خود قرار دهند.

,

وی حادثه غم بار زلزله در غرب کشور را نیز تسلیت گفت و ضمن قدردانی از حضور کم نظیر مردم و مسئولان در صحنه کمک به مردم کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد تلاش ها تا زمان حاکم شدن آرامش روحی، روانی و جسمی در این منطقه، همچنان ادامه یابد.

,

 

,

امام جمعه فریدونشهر:
صداقت و مهربانی پیامبر(ص) موجب نشر اسلام شد
امام جمعه فریدونشهر، با بیان این که زندگی های امروزی حتی در بین شیعیان فاصله زیادی با شیوه زندگی اهل بیت(ع) دارد گفت: مطالعه در سیره ایشان می تواند موجب تحول در زندگی و رفع بسیاری از مشکلات خانواده ها و جامعه شود.
حجت الاسلام اباصلت غفاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با برشمردن فضایل رسول مکرم اسلام(ص)، امانتداری و مهربانی ایشان را موجب نشر دین مبین اسلام دانست.

,
, صداقت و مهربانی پیامبر(ص) موجب نشر اسلام شد, صداقت و مهربانی پیامبر(ص) موجب نشر اسلام شد,
,
,

امام جمعه فریدونشهر با تسلیت ایام رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، مردم داری ائمه معصومین(ع) و خدمت به مردم توسط ایشان را سبب جلب توجه دیگران عنوان و با اشاره به این که زندگی های امرورزی فاصله بسیار زیادی از زندگی و سیره ائمه(ع) پیدا کرده است، تصریح کرد: مطالعه در زندگی ائمه(ع) می تواند زندگی ها را متحول کرده و بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

,

خطیب جمعه فریدونشهر، که در جمع عزاداران خاتم الانبیاء(ص) و کریم اهل بیت(ع) سخنان خود را ایراد می کرد از سفارش ایشان به پیروی از امامت سخن گفت و مفهوم «امامت» در کلام ائمه را به زعامت مسلمین و ولی امر مسلمین در زمان غیبت ایشان تعمیم داد.

,

وی که خطبه های دوم نماز را نیز به بیان سیره اهل بیت(ع) اختصاص داد، گفت: با توجه به بیانی که معصومین از ویژگی های امامت و ولی امر مسلمین داشته اند به جرأت می توان گفت به جز عصمت و تقرب به درگاه الهی (که انسان در آن جاهل است) بارزترین شخص برای امامت مسلمین در زمان کنونی شخص رهبر معظم انقلاب است.

,

حجت الاسلام غفاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیثی از معصومین زیاد یاد کردن از مرگ، رعایت حلال و حرام در کسب روزی، زیاد دعا کردن، پرهیز از ظلم به دیگران و صداقت را از راه های کسب تقوا و رسیدن به قرب الهی برشمرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه