اخبار داغ

پیام امام جمعه یزد به جشنواره ملی قدقامت زخم:

شعر زبانی پویا برای به تصویر کشاندن ارزش هاست

شعر زبانی پویا برای به تصویر کشاندن ارزش هاست
نماینده ولی فقیه در استان یزد در پیامی به جشنواره ملی قدقامت شعر را زبانی پویا برای به تصویر کشاندن ارزش ها عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد درخصوص جشنواره کشوری شعر عاشورایی بسیج با عنوان قدقامت زخم پیامی را صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

در این پیام آمده است: با درود و صلوات بر محمّد و آل محمّد(ص) و با احترام، بدون شک امروزه بسیاری از مسائل غامض اجتماعی، فرهنگی، معنوی و فلسفی و روانی می تواند در قالب هنر بیان شود و زبان هنر گویاتر از زبانهای دیگر حقایق را به شکلی مخاطب را به ساده دلپذیر می سازد.

,

و در ادبیات و هنر امروزی، این زبان شعراست که علاوه بر بیان عمیق حقایق عالم، احساسات و عواطف را نیز به جوشش وامی دارد گاه چیزی شبیه به اعجاز می آفریند. اشعار دلنشین بزرگان ادب فارسی و سخنان سنجیده و پرنغز و حکیمانه این بزرگان نمونه ایست از توانایی هنر در قالب شعر.

,

در ادامه این پیام ذکر شده است: امروز پویاترین زبان برای بیان و تصویر کشاندن ایثار و شهادتِ رزمندگان جبهه های دفاع مقدس و یا با احساس ترین سخن در مورد وقایع عاشورا و نیز اربعین حسینی و پیاده روی بسوی مرقد آن مظلوم همیشه تاریخ، و یا ترغیب کمک رسانی به هموطنان مظلوم مسلمان در اقصی نقاط جهان خصوصاً در میانمار و یمن همان زبان شعر است که از دل دردمند شاعر می تراود و احساس آدمیت انسان را به قلّه می برد و البته این همه، با تدیّن و تعهد میسر می گردد چرا که اگر دین و تعهد اخلاقی و اجتماعی نباشد، راه شعر به بیراهه ختم می شود و شاعر راه خطا می پیماید و اینجاست که برای هر شعری  تعهّد قرین است و شعر امروزی شعر تعهّد و احساس است.

,

اینجانب ضمن خوش آمدگوئی به شعرای متعهد به استان یزد موفقیت این عزیزان را در اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی و تشیع علوی از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه