اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان خبر داد:

بدهی 50 میلیارد تومانی ادارات به اوقات زنجان/2769 موقوفه در استان وجود دارد

بدهی 50 میلیارد تومانی ادارات به اوقات زنجان/2769 موقوفه در استان وجود دارد
مدیر کل اوقاف و امورخیریه زنجان از بدهی 50 میلیارد تومانی ادارات به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد و گفت: عدم پرداخت بدهی ها باعث تعطیلی برخی نیات شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان،حجت الاسلام جعفر جنتی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف، با بیان اینکه وقف یکی از سنت های حسنه ای است که قبل از اسلام هم وجود داشت، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص)اولین واقف جهان اسلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم نام و یادمان در یادهای بماند یکی از این راهها سنت حسنه وقف است، ابراز کرد: وقف یکی از راه های جاودانه کردن انسان است چرا که وقف از آیین های گذشته وجود داشته و ادامه دارد.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در هفته وقف برنامه های مختلفی در سطح استان و شهرستانها اجرا می شود، عنوان داشت: هفته وقف از 25 آبان ماه آغاز شده و تا چهارم آذر ماه ادامه دارد و برنامه های متعددی برای اجرا در این دهه پیش بینی شده است.

,

حجت الاسلام جنتی با اشاره به اینکه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان،همایش علما و حوزه های علمیه، دیدار با استاندار زنجان،برپایی نمایشگاه وقف و غیره از جمله برنامه هایی است که در هفته وقف اجرا می شود، تصریح کرد: نمایشگاه وقف (همه واقف باشیم)در کنار آستان مقدس امام زاده سید ابراهیم(ع) همزمان با اولین روز از هفته وقف برپا شده است.

,

وی با بیان اینکه 133 بقعه مبارکه در استان زنجان وجود دارد، افزود: در استان زنجان نسبت به عمران و آبادانی بقاء متبرکه اقدام شده است چرا که رهبر معظم انقلاب درباره بقاء متبرکه فرموده اند: بقاء متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای تبدیل کردن بقاء متبرکه به قطب فرهنگی اقدامات خوبی را انجام داده است، ادامه داد: طرح آرامش بهاری،طرح یاس نبوی،طرح نشاط معنوی،طرح ضیافت الهی،طرح علوی و اکرام نبوی،طرح بصیریت و عاشورایی و غیره اقدامات مهمی است که در طول سال توسط معاونت فرهنگی اوقاف اجرا می شود.

,

حجت الاسلام جنتی با اشاره به اینکه در طول سال برنامه های فرهنگی متعددی در بقاء متبرکه استان زنجان اجرا می شود، اضافه کرد: برنامه های اوقاف و امور خیریه استان زنجان در سطح شهرستان ها و استان اجرا می شود.

,

وی با بیان اینکه تا به امروز در استان زنجان 2 هزارو 769 موقوفه در استان زنجان به ثبت رسیده است، خاطرنشان ساخت: در هفت ماهه سالجاری شش موقوفه به وقفت های استان زنجان اضافه شده است.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 29 هزارو 698 رقبه در استان زنجان به صورت متصرفه و غیر متصرفه اداره می شود، تاکید کرد: برای شفاف سازی و جذب اعتماد مردم نسبت به وقف های انجام شده سامانه مدیریت و بانک اطلاعات موقوفات و بقاء متبرکه در استان زنجان راه اندازی شده است.

,

حجت الاسلام جنتی از بدهی 50 میلیارد تومانی ادارات دولتی به اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد و گفت: عدم وصول اجارات و عدم همکاری برخی از دستگاههای دولتی با این نهاد باعث تعطیلی برخی نیات شده است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه