اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

خرید بیش از یک میلیون تن چغندر قند از کشاورزان آذربایجان غربی

خرید بیش از یک میلیون تن چغندر قند از کشاورزان آذربایجان غربی
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید بیش از یک میلیون تن چغندر از کشاورزان استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه اول تولید و واحد سطح و عیار را دارد افزود: مواد اولیه ۵ کارخانه قند استان تامین شده و مواردی ازجمله شکر و محصولات جانبی مانند تفاله، ملاس و الکل تولید می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی میزان اراضی زیر کشت چغندرقند آذربایجان غربی در کشت چغندرقند ۲۳ هزار هکتار اعلام کردو افزود: با توجه به تمایل چغندرکاران استان به کشت این محصول و آشنایی با روش‌های کشت، داشت و برداشت چغندرقند، امسال بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت چغندرقند رفته است.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با اشاره به تسویه مطالبات سال گذشته چغندرکاران اظهار داشت:در سال زراعی جدید چغندرکاران ۱۵ روز بعد از تحویل محصول به پیمانکار، ۵۰ درصد بهای چغندر دریافت کرده و مابقی پس از اتمام بهره برداری هر کارخانه با پیمانکاران تسویه می شود.

,

کریم زاده تصریح کرد: کشاورزانی که با کارخانه های قند استان پیمان دارندموظفندطی ۱۱۰ روز از شروع بهره برداری چغندرهای تولیدی خود را به کارخانه ها تحویل می دهندو کارخانجات تا دهم دی ماه اماده دریافت چغندر از چغندرکاران هستند.

,

وی در خصوص قیمت خرید چغندر از چغندرکاران اظهار داشت: براساس اعلام شورای اقتصاد هر تن چغندر قند با عیار ۱۶ درصد به قیمت مصوبی که اعلام خواهد شد، توسط کارخانه ها خریداری می شوداکنون قیمت هر کیلو چغندرقند ۳۰۹۱ ریال است.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، کشاورزان را ملزم به رعایت الگوی کشت با توجه به بحران دریاچه ارومیه دانست و از برگزاری برنامه های ترویجی و آگاه‌سازی کشاورزان خبرداد وگفت: افزایش کشت چغندرقند بیشتر در خارج از حوزه آبریز دریاچه ارومیه و در سطح شهرستان‌های خوی و پیرانشهر است.

,

کریم زاده تاکید کرد: با توجه به سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه، سطح کشت فقط برای تامین نیاز اولیه کارخانه های قند ثابت مانده و میزان آب مصرفی در هر هکتار حدود ۱۵ هزار مترمکعب است.

,

وی افزود: پیش بینی می شودامسال  بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از اراضی زراعی استان چغندرقند تولید شود.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، میزان چغندر تحویل داده شده به کارخانجات را یک میلیون و ۹۸۰ هزارتن عنوان کرد: طبق تعهد و قول مساعد  ۵ کارخانه قند استان علاوه بر دریافت این میزان چغندرقند مازاد تولید را نیز تا پایان دی‌ماه با افزایش ظرفیت و ساعات کاری دریافت خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه