اخبار داغ

یک اهداکننده کتاب:

با اهدای 200 جلد کتاب به کتابخانه گویی افکار مثبتم را به دیگران هدیه کردم

با اهدای 200 جلد کتاب به کتابخانه گویی افکار مثبتم را به دیگران هدیه کردم
یک اهداکننده کتاب با بیان اینکه بیش از 200 جلد کتاب به کتابخانه روستای چنارسفلی اهدا کردم، گفت: اهدای این کتاب‌ها موجب استفاده دیگران و رواج فرهنگ کتابخوانی است که می‌توان به جرأت گفت که حس اهدای کتاب حس اهدای افکار مثبتم به دیگران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ در جامعه‌ی پیچیده ما که هر روز چیزی به روز می‌شود و مورد بحث قرار می گیرد، یکی از هزاران موارد بحث همیشه تکراری‌، انواع فرهنگ‌هاست که در این گزارش به یکی از این فرهنگ‌های مطرح در سطح جامعه خواهیم پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

فرهنگ کتابخوانی در زمانه ای که هر روز تکنولوژی جدیدی وارد عرصه می‌شود، مسئله مهمی است که نباید به فراموش سپرده شود و این ما هستیم که بایستی با به روز کردن اطلاعات و داشته های خود از دوره جا نمانیم و البته با این حرکت به پیشرفت و ترقی جامعه ‌خود کمک بسزایی کرده ایم.

کتاب جزو اصلی‌ترین و کلیدی ترین عامل برای ارتقای داشته های بشری است که این روزها خیلی به آن پرداخته نمی شود مگر در موارد نیاز؛ یکی از راهکارهای ایجاد فرهنگی کتابخوانی در عصر حاضر که نهاد کتابخانه‌های عمومی در پیش گرفته، اهدای کتاب به کتابخانه است؛

با اجرای این طرح دو تیر زده می‌شود یکی اینکه رفت و آمد اهدا کننده کتاب به کتابخانه بار دیگر به محل کتابخانه باز میشود و دیگر آنکه افراد مراجعه کننده با نسخه های دیگر کتاب آشنا میشوند.

این روزها در روستاهای اسدآباد کتابخانه‌های در حال شکل گیری هستند که معمولا" با کمبود کتاب مواجه  هستند و اگر طرح اهدای کتاب از سوی مردم بیشترمورد استقبال قرار گیرد میتواند زمینه فرهنگ کتابخوانی را برای دیگران هم ایجاد کند.

علی صادقی ۱۸ ساله دانشجوی پرستاری علوم پزشکی همدان یکی از اهدا کنندگان کتاب به کتابخانه روستای چنارسفلی است که بیش از 200 جلد کتاب را به کتابخانه روستای خود اهدا کرده است. 

او در این زمینه می‌گوید: از سال ۸۴ مطالعه کتاب را از کانون فکری پرورش فرا گرفتم که البته قبل از آن هم پدرم شب ها برایم اشعار حافظ را می خواند.

این اهدا کننده کتاب با بیان اینکه بر حسب علایقم بیشتر داستان‌های پندآموز می‌خوانم، گفت: البته از کتاب‌هایی با موضوعات روانشناسی، تاریخ و فلسفه هم استفاده می‌کنم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ جلد با موضوعات درسی،  تاریخی و دفاع مقدس به کتابخانه روستا اهدا کردم، گفت:  البته  کتاب‌ها تنها مربوط به خودم نبود و تعدادی از دوستانی مطلع شدند که می‌خواهم کتاب به کتابخانه اهدا کنم، در این زمینه استقبال کردند.

صادقی هدف خود ار از اهدا کتاب به کتابخانه، مطالعه و استفاده دیگران و همچنین رواج فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: متأسفانه در کشور ما میزان مطالعه به شدت پایین است و برای داشتن کشوری توسعه یافته باید فرهنگ مطالعه کتاب را بالا برد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه اگر یک کتاب در یک کتابخانه باشد،  مهم است اما مهمتر از آن این است که چند نفر آن کتاب را می‌خوانند و چه تاثیری بر آنها دارد.

این اهدا کننده کتاب با بیان اینکه کتاب خواندن تغییر نگرش انسان از سطح عادی به سطح برتر می رساند، گفت: انسان با مطالعه کتاب نگرشش نسبت به موضوعات مختلف تغییر می‌کند به طوری که ممکن است خیلی ها بگویند چه دنیای بدی است، حتی گل ها هم خار دارند ولی یک انسانی که در سال پنج کتاب خوانده باشد، می گویند چه دنیای زیبایی که حتی خدا برای خارها گل قرار داده است.

وی پدرش را مشوق اصلی در کتابخوانی می‌دادند و می‌گوید: از پدرم سپاسگزارم البته آقای محمدتقی توکلی هم زمانی که به کانون پرورشی می رفتم چنان خوش برخورد بود و کتاب را با ما آشنا کرد.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر زندگی بسیاری از جوانان پر از خیالات شده و مثل مردگانی متحرک بی روح هستند، گفت: اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم بهتر است که بیشتر به مطالعه کتاب بپردازیم چرا که توسعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی و فراگیری علم است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه