اخبار داغ

کوچ نشینان در گذرگاه اقتصاد مقاومتی؛ اعتبارات کارآرینی به عشایر اصلاندوزی تعلق می گیرد

کوچ نشینان در گذرگاه اقتصاد مقاومتی؛ اعتبارات کارآرینی به عشایر اصلاندوزی تعلق می گیرد
بسیج به عنوان بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده فعالیت‌های چشمگیر و موثری انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،پنجم آذر 1358 یک فرمان دیگر بنیانگذار انقلاب اسلامی تاریخ‌ساز شد و اثرات و برکاتش بیش از 38 سال است که در ایران اسلامی پابرجاست.آری حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای"مدظله العالی"در تعریف بسیج می فرمایند:"بسیج عبارتست از مجموعه ای که در آن پاکترین انسانها ، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رسانیدن و به خوشبختی رسانیدن این کشور جمع شده اند. بسیج یعنی حضور در همه میدانهایی که از انسان در آن میدان یک کاری می طلبند".

,

در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه جدید « اقتصاد مقاومتی » به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

,

این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح شد.در همین دیدار، مقام معظم رهبری « اقتصاد مقاومتی » را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل « فشار اقتصادی دشمنان » و « آمادگی کشور برای جهش » را معرفی کردند.

,

برای مفهوم اقتصاد مقاومتی تعاریف متفاوتی ارائه شده که هر کدام از جنبه ای به این موضوع نگاه کرده اند. در این میان، تعریف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتی را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده اند. ایشان در دیدار با دانشجویان فرمودند:

,

« اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد. »

, « اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد. »,

اقتصاد مقاومتی از جمله اموری است که به طور خاص در شکل‌ها و شیوه‌های مختلف از سوی اقشار مختلف بسیج پیگیری می‌شود و بخش اعظمی از آن توسط بسیج سازندگی انجام میشود که با انجام فعالیت‌های عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کرده است.

,

آشنا ساختن نوجوانان و جوانان با زمینه های اشتغال، غنی ساختن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان،عرصه فرهنگی  اجتماعی ،عرصه علمی،حمایت از محققین و مبتکرین بسیجی  و عرصه امدادرسانی و بهداشت برخی از هدفهای بسیج در عرصه سازندگی بشمار می روند.

,

Related image

, Related image,

فلسفه وجودی بسیج عشایر، جذب حداکثری عشایر و تعالی بخشی بسیجیان است که در عرصه های فرهنگی-اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، دفاعی و امنیتی، سیاسی-اجتماعی و تعلیم و تربیت فعالیت می شود.

,

نقش عشایر مغان در دوران جنگ ایران و روس در مقابل قوای روسی و دوران دفاع مقدس بی بدیل بود و امروزه نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری هرساله در نامگذاری شعار سال به این مقوله تاکید کرده اند در راستای توسعه و اقتدار کشور نقش مهمی را ایفا می کنند.

,

عشایر اصلاندوز مغان با جمعیت حدود 13 هزار نفری در 55 قشلاق کوچ رو،ساکن و نیمه کوچ رو که 48 درصد عشایر استان اردبیل را تشکیل می دهند همیشه آماده حضور در عرصه های مختلف از جمله کمک به جبهه مقاومت و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

,

 

,

, ,

بسیجیان عشایری اصلاندوز در نوبه خود با تولیدات اقتصادی برای خودکفایی کشور همراه با دیگر عشایر و روستاییان کشور گام بر می دارند که در این راستا سپاه ناحیه عشایری با حمایت از طرحهای اقتصادی برای بسیجیان خدمات مختلفی را ارائه داده که در نوع خود بی نظیر و درخشان است.

,

سرهنگ حسین حسین زاده فرمانده بسیج عشایری اردبیل در این مورد می گوید:باید بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نامگذاری شده است از طرح‌های اقتصادی حمایت کنیم تا به صورت عملی به این مهم دست یابیم.

,

 

,

, ,

وی با بیان اینکه برای اشتغالزایی بسیجیان و حمایت از کارآفرینان از سال گذشته تاکنون نزدیک به دو میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است افزود:امسال بسیجیان و فارغ التحصیلان دانشگاهها می تواند با معرفی عرصه فعالیت خود نسبت به دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بانک مهر اقتصاد اقدام کنند.

,

فرمانده ناحیه عشایری اصلاندوز افزود:طرحهای اقتصاد مقاومتی شامل اصلاح و احیای باغات(قطره ای و فنس کشی)،فراوردهای لبنیاتی،پرورش مرغ بومی،دامهای سبک و سنگین،پرورش زنبور عسل،قالی بافی و صنایع تبدیلی هستند که بسیجیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از تسهیلات بسیج سازندگی سپاه ناحیه عشایری بهره‌مند شده اند.

,

 

,

, ,

حسین زاده با اشاره به نقش موثر بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای افزایش اقتدار روزافزون کشور وظیفه همگانی است.

,

وی برپایی نمایشگاههای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در برنامه های مختلف را از جمله اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود:بسیج سازندگی با جدیت تمام در این مسیر اقدامات لازم و اساسی را انجام می‌دهد تا بتوانیم زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را با تلاش همه‌جانبه فراهم کنیم.

,

 

,

تصاویر نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پردیس جهاد دانشگاهی اولتان پارس آباد

, تصاویر نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پردیس جهاد دانشگاهی اولتان پارس آباد,

حسین زاده اظهار کرد: در این راستا همزمان با مسابقه تیراندازی اقوام و بسیجیان عشایری کشور برنامه های مختلفی اجرا شد که برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با حضور رییس سازمان بسیج عشایری کشور از جمله این برنامه ها بود که در محوطه پردیس جهاد دانشگاهی اولتان شهرستان پارس آباد برپا شد.

,

به گزارش ارس تبار،با توجه به اینکه عشایر با کمترین هزینه بیشترین بهره وری از منابع تولید و ایجاد اشتغال را دارند.لازم است با حمایتهای بیش از پیش از این قشر زحمتکش جامعه اقدامی موثر برای تعالی و رشد اقتصادی کشورمان در راستای خنثی سازی تحریمها و نقشه های شوم دشمنان داشته باشیم.

, ارس تبار,

نکته آخر اینکه"مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف و استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات کشور از الزامات اقتصاد مقاومتی است."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه