اخبار داغ

نقش بسیج در نهضت تولید علم چیست؟

نقش بسیج در نهضت تولید علم چیست؟
بین بسیج و تولید علم ارتباط تنگا تنگی وجود دارد ، تفکر بسیجی بین علم و عمل ارتباط برقرار میکند و در واقع همین تفکر است که غیر ممکن ها را ممکن میسازد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش چهاردولی دانشجوی نمونه در رشته ی علوم سیاسی در گفت و گو با صدای دانشجو گفت: امیر المومنین علی علیه السلام چه زیبا فرمودند :العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای دانشجو ,

مقام معظم رهبری نیز بار ها بر این جمله تاکید کرده اند، ایشان فرمودند : کشوری که علم نداشته باشد نباید توقع عزت و استقلال و اقتدار داشته باشد . واقعا هم این چنین است . هر جامعه ای دارای آرمان ها و ایدئولوژی می باشد که آن را دنبال می کند و جهت گیری هوشمند جامعه به سوی دستیابی به این آرمان ها است .
 

,
,

, ,

 

,

 

,

وی بیان کرد: اگر این اصل مهم یعنی جهتداری ، هوشمندی ، عقلانیت و علم پذیرفته شود ضرورت تولید علم متناسب با آن آرمان ها هم مشخص می شود . این علم همان علوم اسلامی است و آرمان های ما نیز همان آرمان های اسلامی است . پس هدف مشخص است .

,


 چهاردولی افزود: اداره جامعه اسلامی بدون تکیه بر علوم اسلامی امکان پذیر نیست . در این جامعه اسلامی و انقلاب ما تفکری به نام تفکر بسیجی وجود دارد ، بسیج پیکره گسترده ای است که تمام لایه های این جامعه را در بر می گیرد و بسیج دانش آموزی ، بسیج دانشجویی ، بسیج اساتید که تنها بخشی از این پیکره گسترده می باشند . همانطور که شاهد هستیم در مباحث علمی و تحصیلی از آغاز تا پایان همچنین مدرسین در این پیکره و سازمان حضور دارند . بنابراین بین بسیج و تولید علم ارتباط تنگا تنگی وجود دارد  . تفکر بسیجی بین علم و عمل ارتباط برقرار میکند در واقع همین تفکر است که غیر ممکن ها را ممکن میسازد .
 

,
,
,

وی ادامه داد : همانطور که دانستیم تنها این تفکر است که میتواند برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی ما را یاری رساند . پس با این تفکر باید به سمت تولید علوم اسلامی حرکت کرد .
 سیاوش چهاردولی گفت : دانشجوی بسیجی با فراگیری علوم اسلامی میتواند پاسخ تمام هجمه هایی که از سمت دشمنان به اسلام و انقلاب وارد می شود را پاسخ دهد . البته این پاسخ به صورت نقد علمی و عقلانی خواهد بود نه سیاسی ، زیرا زمانی که شبهه ای وارد میشود نمیتوان پاسخ غیر علمی به آن داد . همچنین با تولید علوم اسلامی می توانیم در مقیاس جهانی آرمان هایی را پدید بیاوریم و به پذیرش جامعه جهانی برسانیم تا هویت تمدن اسلامی را در جهان شکل دهیم .

,
,


وی در انتها بیان کرد : از نظر بنده این وظیفه ما دانشجویان بسیجی است که در علوم اسلامی مهارت پیدا کنیم . نکته ای که هر دانشجوی دغدغه مند بسیجی باید به آن توجه کند این است که یک دانشجوی بسیجی بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای خودش نقش ملی و تاریخی تعریف کند نه شخصی ، با این تفکر است که بسیجی در همه زمینه ها و در هر موقعیتی از تمام توان خود جهت خدمت به اسلام و مردم استفاده می کند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه