اخبار داغ

در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه مطرح شد؛

تلاش مجلس در ایجاد ردیف اعتباری برای مناطق زلزله زده در بودجه ۹۷/ میزان وام زلزله‌زدگان کافی نیست/ گنجاندن ردیف اعتباری مصوب رهبری برای کرمانشاه دربرنامه ششم توسعه

تلاش مجلس در ایجاد ردیف اعتباری برای مناطق زلزله زده در بودجه ۹۷/ میزان وام زلزله‌زدگان کافی نیست/ گنجاندن ردیف اعتباری مصوب رهبری برای کرمانشاه دربرنامه ششم توسعه
نشت ستاد بحران استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در نشست مدیریت بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سرپل ذهاب برگزار شد؛ اظهار داشت:۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای روستا و ۳۵ میلیارد تومان برای شهرها به منظور بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در نظر گرفته شده است، که با توجه به حجم خسارات وارده کم است که امیدواریم مجلس این میزان را افزایش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی افزود: پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تاکنون به تصویب رسیده و ابلاغ شده است و هم اکنون ۵۰ درصد نقدینگی وجود دارد.

,

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در مرحله اسکان اضطراری ۸۴ هزار چادر در میان زلزله زدگان توزیع شده است که حجم زیادی محسوب می شود و هم اکنون شاید تنها معدودی مشکل چادر داشته باشند.

,

 وی تصریح کرد: اسکان های اضطراری فعلی پس از دو ماه باید جمع آوری و مردم در اسکان های موقت ساکن شوند.

,

بازوند ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت کرفته ایجاد اسکان موقت در روستاها توسط قرارگاه خاتم انجام می شود. در این زمینه اولویت با روستاهای مناطق سردسیر است.

,

 وی گفت: تفاوت در شکل و انداز ه و امکانات کانکس ها ممکن است موجب نارضایتی هایی در میان زلزله زدگان شود. کسانی که مایل به خرید کانکس هستند، اگر هزینه آن را اهدا کنند، به نام آن ها در روستاها نصب شود.

,

استاندار کرمانشاه گفت: حوادثی مانند ۸ سال جنگ فرصت توسعه را از استان گرفته است و زلزله اخیر نیز بسیاری از زیرساخت ها و واحدهای تولیدی استان را تخریب کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: بر اثر زلزله اخیر ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم بیکار شده اند.

,

بازوند با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به کرمانشاه کمک کنند تا بتوایم این تهدید را تبدیل به یک فرصت کنیم، گفت: برای جبران خسارت ها نیازمند اختصاص یک خط اعتباری مستقل در بودجه سال ۹۷ هستیم که این لایحه توسط دولت به مجلس ارائه می شود و امیدواریم نمایندگان مجلس آن هرچه زودتر را تصویب کنند.

,

وی خواستار ایجاد ردیفی در بودجه ۹۷ برای رفع خسارات ناشی از زلزله توسط دولت شد و حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده را مرهمی بر زخم زلزله زدگان دانست.

,

استاندار کرمانشاه بر تسریع در انجام فرامین مقام معظم رهبری در خصوص زلزله زدگان تاکید کرد.

,

بازگشایی خسروی و پرویزخان/اختصاص خط اعتباری در بودجه ۹۷

, بازگشایی خسروی و پرویزخان/اختصاص خط اعتباری در بودجه ۹۷,

فرهاد تجری امروز چهارشنبه  در نشست مدیریت بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: استاندار کرمانشاه از همان روز اول وقوع زلزله با تمام توان پای کار بوده است که جای تقدیر دارد.

,

وی افزود: مردم این منطقه یکبار در دوران جنگ همه چیزشان را از دست دادند و در این زلزله نیز دوباره همه چیز را خود از دست دادند.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: نمایندگان مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه با اختصاص یک خط اعتباری ویژه در بودجه ۹۷ به روند بازسازی و جبران خسارت ها کمک کند.

,

 وی خواستار بازگشایی مرزهای مبادلاتی قصرشیرین و پرویزخان شد و گفت: این بازگشایی در این شرایط می تواند به بهبود وضعیت این منطقه زلزله زده کمک کند.

,

میزان وام زلزله‌زدگان کافی نیست/باید استمهال وام‌ها دو ساله باشد

, میزان وام زلزله‌زدگان کافی نیست/باید استمهال وام‌ها دو ساله باشد,

 عبدالرضا مصری امروز چهارشنبه  در نشست مدیریت بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در مناطق زلزله زده تاثیر مستقیم در ایجاد گشایش بیشتر برای مسئولان و مردم خواهد داشت.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: اولویت کمک ها با مردم آسیب دیده است و باید ابتدا مشکل آن ها حل شود و سپس به ادارات دولتی پرداخت.

,

وی تاکید کرد: میزان وام های اختصاص یافته به زلزله زدگان کافی نیست و  باید میزان آن افزایش یابد.

,

 مصری گفت: استمهال وام های زلزله زدگان باید دو ساله و با تامین سود از سوی دولت باشد.

,

تلاش مجلس در ایجاد ردیف اعتباری برای مناطق زلزله زده در بودجه ۹۷

, تلاش مجلس در ایجاد ردیف اعتباری برای مناطق زلزله زده در بودجه ۹۷,

غلامرضا تاج گردون امروز چهارشنبه در نشست مدیریت بحران استان کرمانشاه که در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت:  امیدواریم مجلس بتواند به کاهش آلام مردم آسیب دیده منطقه  کمک کند و در کار مسوولین منطقه نیز تسهیلگری کند.

,

وی افزود: نحوه برخورد مردم آسیب دیده منطقه با این حادثه نشان دهنده بزرگی آن ها است و باید قدردان این منش والای این عزیزان باشیم.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه خراب شدن ساختمان های اداری در زلزله که با پول بیت المال ساخته شده اند، اتفاق نامیمونی است، تاکید کرد: تهدید فعلی را باید تبدیل به یک فرصت کنیم و مشکلات موجود را حل کنیم.

,

 وی افزود: اگر مجلس به دولت کمک نکند، دولت به تنهایی نمی تواند مشکل زلزله زدگان را در قالب قوانین موجود حل کند.

,

تاجگردون خاطرنشان کرد: مردم منطقه دچار مشکلات بسیاری شده اند و باید بسترها را به گونه ای فراهم کنیم تا مردم به زندگی برگردند.

,

وی ادامه داد: تلا ش می کنیم هفته آینده یک مصوبه را با دید تبدیل تهدید به فرصت و بازگرداندن زندگی به مردم در مجلس مصوب شود.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید کمک های تسهیلاتی به زلزله زدگان بر اساس افزایش تورم ها تعیین شوند، گفت:  مجلس کمک می کند ردیف متمرکز را در بودجه سال آینده بگنجاند، ولی همه بار بازسازی را روی این ردیف نگذارید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه