اخبار داغ

معاون رئیس جمهور مطرح کرد؛

اختصاص ۱۲ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان و عشایر

اختصاص ۱۲ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان و عشایر
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان با نرخ سود شش درصد به منظور اشتغالزایی در روستاها به روستائیان و عشایر در کشور پرداخت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خمین نیوز سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در نخستین جشنواره کارآفرینی و اشتغال روستایی شهرستان خمین گفت: تا زمانی که مردم در اقتصاد کشور دخالت نداشته باشند شرایط اقتصادی این کشور به جایگاه مطلوب خود نخواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز ,

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این امر را مبنی بر اقتصاد درون‌زا، دانش بنیان، برون گرا و مردم محور پایه گذاری کردند.

,

رضوی ادامه داد: دولت نیز در راستای توجه به اشتغال روستایی، طرح پرداخت تسهیلات بدون سود، به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی را به مجلس تقدیم کرد که مجلس نیز پس از بررسی آن را به تصویب رساند.

,

اختصاص ۱۲ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان و عشایر

, اختصاص ۱۲ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان و عشایر, اختصاص ۱۲ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان و عشایر,

وی افزود: با توجه به کافی نبودن این میزان، از منابع بانک‌ها نیز استفاده کردیم که در پایان مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان با نرخ سود شش درصد به منظور اشتغالزایی در روستاها به روستائیان و عشایر در کشور پرداخت می‌شود.

,

رضوی گفت: به کارآفرینان و افرادی که مایل به اشتغالزایی در روستاها هستند بنا بر طرح پیشنهادی از ۱۰۰ میلیون تا سقف دو میلیارد تومان با ضمانت سند منازل، املاک و یا محل کسب روستایی، تسهیلات تعلق می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: سهم استان مرکزی از این اعتبارات نیز ۲۴۰ میلیارد تومان است که در صورت جذب این مبلغ و فعالیت بیشتر، در سال آینده این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

,

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: دستگاه‌های اجرایی مربوطه و بانک‌ها عامل نیز، باید این افراد را در طی کردن مسیر اداری کمک کنند و به کار آنها سرعت ببخشند.

,

نقش پررنگ بانوان روستایی در کمک به اقتصاد جامعه

, نقش پررنگ بانوان روستایی در کمک به اقتصاد جامعه, نقش پررنگ بانوان روستایی در کمک به اقتصاد جامعه,

فروغ السادات بنی هاشم، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری نیز در این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های روستائیان و کارآفرینان محلی را به خوبی نمایان می‌کند که مسئولین باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

,

وی به نقش زنان روستایی در فعالیت‌های اقتصادی اشاره و بیان کرد: زنان روستایی در هر زمان، نه تنها به اقتصاد خانواده توجه داشته‌‌اند و بلکه اقتصاد روستا را نیز پیش برده‌اند که باید مسیر را برای پیشرفت آنها هموار کرد تا کار خود را گسترش دهند.

,

بنی هاشم اظهار کرد: همه فعالان اقتصادی در روستاها با استعداد و خلاقیت خودشان، شروع به کارکرده‌اند و این وظیفه دولت است تا از آنها حمایت کند و به عنوان تسهیل کننده برای روستائیان عمل کند.

,

وی افزود: آموزش و ترویج یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید مد نظر قرار گرفته شود که برای این موضوع نیز ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شده است.

,

دولت بازار فروش محصولات روستایی را فراهم آورد

, دولت بازار فروش محصولات روستایی را فراهم آورد, دولت بازار فروش محصولات روستایی را فراهم آورد,

بنی هاشم تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که فعالان اقتصادی در روستاها با آن روبرو هستند بازاریابی است که این وظیف دولت است تا بازار فروش محصولات روستایی را برای آنها فراهم آورد.

,

وی گفت: تشکل‌های روستایی از جمله تشکل‌های موفق در جامعه هستند که توانسته‌اند به خوبی عمل کنند، بانک‌ها می‌توانند در پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی به این گروه اعتماد کامل داشته باشند.

,

توسعه کشور در گرو توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها

, توسعه کشور در گرو توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها, توسعه کشور در گرو توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها,

سید مهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز گفت: توسعه کشور در گرو توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها است.

,

وی افزود: روستاهای خمین از ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و ایجاد فعالیت‌ها اقتصادی روستایی برخوردار است و تاکنون نیز فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

,

ساداتی بیان کرد: ایجاد اشتغال در روستاها می‌تواند از نرخ بیکاری در این شهرستان به شکل ملموسی بکاهد.

,

این نمایشگاه در قالب ۴۲ غرفه شامل دستاورد‌های فعالان و کارآفرینان روستایی، از سه استان و ۲۰ شهر در امروز و فردا، دوم آذر ماه در روستای کفسان از توابع شهرستان خمین برپا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه