اخبار داغ

گزارشی از پیوند فرهنگ ایثار و مقاومت دیروز با علم و دانش امروز؛

بسیج ، علمدار خودباوری در تولید و توسعه ی علمی است/ بسیجیان خط مقدم جنگ نرم هستند

بسیج ، علمدار خودباوری در تولید و توسعه ی علمی است/ بسیجیان خط مقدم جنگ نرم هستند
در دنیای امروزی که نبردهای علمی و دانشی در جهان وجود دارد ، می توان گفت بسیج که مختص نبرد در جبهه های حق علیه باطل بود ، امروزه فرهنگ ایثار و مقاومت دیروزی را با علم و دانش پیوند زده و به آینده ای روشن و درخشان درعرصه های جهانی می اندیشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، امروزه آن چیزی که باعث ایجاد قدرت در کشورها در جبهه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، نظامی شده است، تنها و تنها علم است. وقتی کشوری از تولید علم بالایی برخوردار باشد، قابلیت خدمت رسانی بهتری را به مردم خود نیز خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

در دنیای امروزی که نبردهای علمی و دانشی در جهان وجود دارد ، می توان گفت بسیج که مختص نبرد در جبهه های حق علیه باطل بود ، امروزه فرهنگ ایثار و مقاومت دیروزی را با علم و دانش پیوند زده و به آینده ای روشن و درخشان درعرصه های جهانی می اندیشد.

,

سازمان بسیج نیز با تشخیص درست این موضوع ارکان اصلی تولید علم را با تفکر و روحیه بسیجی سازماندهی کرد و بسیج دانش آموزی، دانشجویی، اساتید و علمی از مصادیق بارز آن است.

,

بسیج دانش آموزی با افزایش پرورش استعداد های بالقوه دانش آموزی، زمینه های رشد و پیشرفت علم را با تفکر بسیجی منسجم تر نمود.

,

بسیج دانشجویی و بسیج اساتید به واسطه ظرفیت، توان، تخصص و تجربه با برگزاری کرسی های نقد و نظر و پاسخ به شبهات با جواب های علمی و منطقی، نقش گسترده ای در ابهام زایی و مقابله با هجمه های تمدن غرب ایفا نمودند.

,

همچنین بسیج دانشجویی امروزه با توجه به نیروی جوانی و تخصص، توان بالایی در ارائه خدمت رسانی به مردم دارد و برگزاری اردوهای جهادی و حل معضلات و مشکلات مناطق محروم از نتایج این تفکر است.

,

در شهرستان رودبار جنوب دو گروه جهادی "توار ولایت" و گروه جهادی "شهید رضا پهلوانی" که متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور رودبار هستند خدمات خوبی را در عرصه های فرهنگی و عمرانی در مناطق محروم و دور افتاده این شهرستان انجام می دهند و آمادگی خدمت رسانی در تمامی عرصه ها را دارند.

,

, ,

به لطف الهی بسیج ، هر چه که جلوتر آمده ، برکات آن بیشتر شده و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب امروز بسیج گام به گام به آن اهداف عالی خود نزدیک شده ، گرچه تا رسیدن به اهداف عالیه راه زیادی باقی مانده ، اما گام های خوبی نیز تاکنون برداشته شده است .

,

علم و تفکر آمیخته به روحیه بسیجی هدفمند تر و هوشمند تر توان پاسخگویی به مسایل و مشکلات را دارد؛ چون تفکر بسیجی دارای اخلاص، شجاعت و تقوا است.

,

سالمی یک از فعالین دانشجویی شهرستان رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار رودبار ما در رابطه با نقش بسیج در تولید علم گفت: هر دانشجویی قبل از این که بسیجی باشد یک دانشجو در یک رشته تخصصی خود می باشد.

, رودبار ما, رودبار ما,

این فعال دانشجویی در ادامه تصریح کرد: با مطالعه و پژوهش جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری می شود فناوری کشور بیشتر شود و هر چه دانشجویان با سواد وفعال مخلص تر باشند خداوند بیشتر یاری شان خواهد نمود.همان طور که خود در کتاب آسمانی قول داده است.

,

وی ادامه داد: اگر دقیق شویم وپی گیری مستدل داشته باشیم در می یابیم که بیشتر علوم تولیدی کشور توسط نیرو های مخلص وبسیجی بوده است. مانند شهید شهریاری. بنابراین بسیج ظرفیت و پتانسیل تربیت نیروی انسانی دارد اگر منابع هم نداشته باشد.

,

علی ای حال،جوامع همیشه در حال شدن هستند ، رشد می کنند و توسعه می یــابند و به کمال می رسند ، از میــان عواملی که در تعالی جامعه ی بشری نقش بسزایی داشته اند ، عامل فکر و اندیشه ی انسان از جایگاه برجسته ای برخوردار است .

,

امروزه نسل جوان ایرانی به این باور رسیده است که می تواند هر کاری را بکند . بحمدالله هم اراده ی عمومی و هم خواص به این نتیجه رسیده اند که جوان ایرانی و نسل کنونی ، آمادگی حضور و رقابت در میدان علم و فناوری را دارد.

,

بحمدلله بسیج نهادی است که در طول سالیان گذشته بر حسب شرایط محیطی با نوآوری فعالیت های نوگرایانه و تأثیرگذار بر جامعه داشته است و این مدیون نیروهای خلاق تحول آفرین است که در اقشار مختلف بسیج در راستای شکوفائی انقلاب اسلامی در عرصه­ های مختلف ، فعالیت دارند و اقشار مختلف بسیج با  اراده و اعتماد به نفس و بصیرت و تهذیب نفس توانسته ­اند در عرصه ­های علمی بدرخشند و با فتح سکوهای علمی جهان افتخاراتی برای کشور در راستای تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم بیافرینند.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه