اخبار داغ

فرورفتن زوجین ناآگاه در باتلاق طلاق/ بیکاری از عوامل اصلی طلاق است

فرورفتن زوجین ناآگاه در باتلاق طلاق/ بیکاری از عوامل اصلی طلاق است
رکود عمیق حاکم در بازار سبب شده تا واحدهای تولیدی و صنعتی کشور ورشکسته شده و با این اتفاق تعداد زیادی از افراد کار خود را از دست بدهند بنابراین این مساله می تواند عامل موثری در تزلزل بنیان خانواده قلمداد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بررسی آمارهای رسمی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نشان می دهد میزان ازدواج در کشور کاهش یافته و متاسفانه طلاق سیر صعودی طی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

به طوری که از تعداد ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ مورد طلاق در سال ۱۳۹۲ به ۱۶۵هزار و ۹۷۱ مورد در ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ رسیده ایم که نشان دهنده افزایش ۷ هزار و ۲۱۸ مورد بوده و البته هنوز آمار اسفند ۹۵ اعلام نشده که به حتم بر این تعداد افزوده خواهد شد.

,

آمار موجود بیانگر آن است در سال های اخیر و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تقویت بنیان های خانواده، دولت و سازمان های مسئول نتوانسته اند مانع وقوع طلاق و جدایی در خانواده ها شوند و مسائلی مانند بیکاری و ‌اعتیاد سبب شده تا زوج های جوان بیش از پیش به جدا شدن اقدام کنند.

,

بر اساس آمار رسمی متاسفانه در ۴ سال اخیر رکود عمیق حاکم در بازار سبب شده تا واحدهای تولیدی و صنعتی کشور ورشکسته شده و با این اتفاق تعداد زیادی از افراد کشور کار خود را از دست بدهند بنابراین این مساله می تواند عامل موثری در تزلزل بنیان خانواده قلمداد شود زیرا نگاهی به علت اصلی اختلافات خانوادگی نشان می دهد، مردان به دلیل بیکاری قادر به برآورده کردن نیاز خانواده نبوده و به دلیل فشارهای روحی گاهی اوقات اقدام به استعمال مواد مخدر می کنند و در نهایت زنان ناچار از تحمل شرایط شده و عطای زندگی مشترک را به لقای آن می بخشند.

,

عدم موفقیت دولت در تقویت بنیان خانواده

,

این آمار نشان می دهد دولت در سال های گذشته اصلا در زمینه مهار طلاق و تقویت بنیان خانواده موفق نبوده است ،‌بنابراین ضرورت دارد تا دولت مردان نسبت به مهار این بحران و پیشگیری از روند رو به رشد آن چاره ای اساسی بیاندیشند.

,

همچنین بنابر آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان کشوری، عدم مهارت زندگی زناشویی و فقر در سواد همسرداری، نداشتن تفاهم، نارضایتی‌های جنسی، عدم مسئولیت‌پذیری زوج و زوجه،ماهواره، خیانت و دخالت از جمله علل اصلی طلاق در جامعه امروز است.

,

اکثر شبکه های ماهواره ای با تولید برنامه های سرگرمی همواره سعی دارند تا به هر شکل ممکن مخاطبان خود را افزایش داده و طریق فکری خود را القا کنند، متاسفانه امروزه بسیاری از مخاطبان ایرانی بدون اطلاع از خط فکری و سیاست های شبکه های ماهواره ای جذب برنامه ها و مباحث مطرح در شبکه های مختلف می شوند.

,

دلایل افزایش استقبال از شبکه های ماهوره ای، عمدتا به دلیل افزایش تنوع طلبی و مصرف گرایی در کشور است که در سال های اخیر میزان استقبال از شبکه های ماهواره ای به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

,

افزایش تنوع طلبی و مصرف گرایی همواره به دلیل کمبود سرانه ی مطالعه در کشور پدید می آیند، اگر در داخل کشور برای شبکه های ماهواره ای جانشین مناسبی تهیه شود، مردم ایران به هیچ عنوان مخاطب شبکه های ماهواره ای نخواهند شد.

,

جایگزین شبکه های ماهواره ای باید از طریق صدا و سیما معرفی شود، علاوه بر سازمان صدا و سیما تمام مسوولان، رسانه ها و نهادهایی که متولی فرهنگ در کشور هستند باید با ارائه ی جایگزین های مطلوب و مناسب از افزایش تهاجمات فرهنگی جلوگیری کرده و مخاطبان شبکه های ماهواره ای را از محتوای تهدیدآمیز آن ها آگاه سازند.

,

عدم امنیت شغلی و بیکاری از دلایل اصلی طلاق در آذربایجان غربی

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به افزایش بی رویه آمار طلاق در سال های اخیر در کشور اظهار داشت: طلاق در جامعه کنونی دلایل بسیاری را در آمارها برای خود ثبت کرده که از جمله آن ها می توان به اعتیاد، ازدواج در سنین بالا، وسواس های فکری، بیکاری و نداشتن امنیت شغلی اشاره کرد.

,

نادر قاضی پور افزود: هرچه ازدواج ها در سنین پایین تر شکل گیرد، دوام آن بیشتر بوده و با انجام آموزش های لازم برای زوجین می توان سطح رضایت زناشویی را بالا برده و میزان طلاق را کاهش داد.

,

وی با بیان اینکه روحانیون و افراد با تجربه باید به عنوان الگوی نمونه برای زوجین در حل مشکلات آن ها یاریگرشان باشند، گفت: مشاوره‌های قبل از ازدواج، فرهنگ سازی در بین خانواده‌ها، کم کردن توقعات در خانواده و جامعه، درک و تفاهم زوجین و تقویت باورهای دینی و مذهبی از جمله راهکارهای کاهش طلاق است.

,

علما و روحانیون نقش موثری در کاهش طلاق دارند

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، آشنایی های پیش از ازدواج را که بر مبنای شناخت کامل انجام نشده در افزایش آمار طلاق زوجین به ویژه در سال های ابتدایی زندگی مشترک بی تاثیر ندانسته و گفت: زمانیکه ازدواج ها بر مبنای درست شکل گیری نشود و زوجین بر پایه آشنایی های سطحی قبل از ازدواج زیر یک سقف می روند مشکلات آغاز می شود.

,

حجت الاسلام محمد داداش زاده نقش رسانه های غربی و ماهواره را از دیگر عوامل تهدید کننده زندگی زوجین برشمرد و گفت: امروزه رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای که سعی در تبلیغ زندگی راحت و بی دردسر مجردی دارند، موجب از هم پاشیدگی خانواده های اسلامی می شوند.

,

وی نقش مشاوره های پیش از ازدواج را در کاهش آمار طلاق موثر عنوان کرد و گفت: مسئولان باید تدبیری اتخاذ کنند تا مشاوره های پیش از ازدواج به عنوان امری اجباری برای تمام زوجین تلقی شود.

,

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به نقش موثر علما و روحانیان در کاهش اختلافات میان زوجین اذعان داشت: خداوند در قرآن کریم به صورت مستقیم فرموده که پس از ازدواج میان زن و شوهر مودت ایجاد می کنم، علما و روحانیون جامعه هم به عنوان پدر معنوی در درجه اول باید زندگی خودشان به الگوی بی بدیل تبدیل شده و پس از آن برای کاهش اختلافات میان زوجین و افزایش مودت میان آن ها باید اقدام کنند.

,

طلاق پیامدهای فراوانی دارد که از آن جمله می توان بزه کاری کودکان و نوجوانان، فحشا، اعتیاد، فرار و ولگردی کودکان، افت تحصیلی، خودکشی زن یا شوهر و حتی کودکان، کاهش به میل ازدواج و کم شدن شانس ازدواج در خانواده و در اطرافیان به خصوص بچه های طلاق، افسردگی، مشکلات شخصیتی و سایر بیماری های روانی تغییرات در دوستی ها و … اشاره کرد که نیاز به تدبیر مسئولان و مردم در پیشگیری از این امر دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه