اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثاراستان مرکزی خبرداد؛

جمع‌آوری ۱۱۰ هزار سند دوران دفاع مقدس در استان مرکزی

جمع‌آوری ۱۱۰ هزار سند دوران دفاع مقدس در استان مرکزی
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس،۸۰ هزار قطعه عکس از رزمندگان جمع آوری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خمین نیوز مصطفی مشایخی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در آئین معارفه مسئول جدید دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس شهرستان خمین گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و نشر آنها برای نسل جدید داشته‌اند تا به‌دست فراموشی سپرده نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، باید خاطرات دفاع مقدس جمع‌آوری شود و سیره شهدا برای نسل امروز مطرح شود که راهیان نور نمونه بارز این امر است، تا مبادا در این ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تحریفی صورت گیرد.

,

مشایخی بیان کرد: حفظ آثار دفاع مقدس مقدمه‌ای بر نشر آنها است چرا که اگر این آثار به خوبی حفظ و نگهداری نشوند نمی‌توان آن را آنطور که شایسته است به نسل آینده منتقل کرد.

,

وی افزود: در همین راستا اقدامات خوبی در استان مرکزی صورت گرفته است که می‌توان به جمع‌آوری ۱۱۰ هزار سند از جبهه و دفاع مقدس، جمع‌آوری ۸۰ هزار قطعه عکس از رزمندگان، مصاحبه با ۱۳۰۰ رزمنده، تکمیل زندگینامه ۳۲۰۰ شهید استان اشاره کرد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در نیمه دوم سال آینده از اقدامات مهم در همین راستا است که برای برگزاری آن چهار سال زحمت کشیده شده است.

,

مشایخی گفت: یکی از موارد مهمی که در نظر گرفته شده، نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس است که این برنامه نیز در حال تهیه و تکمیل است.

,

وی بیان کرد: برای برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، به نقش روحانیت و ۱۰۳ شهید روحانی استان مرکزی، نقش زنان و ۱۰۰ شهیده استان در دوران دفاع مقدس و تهیه کتاب در این موارد، پرداخته شده است.

,

مشایخی همچنین به یادمان‌های شهدای گمنام اشاره و تصریح کرد: ۴۸ یادمان شهید گمنام در استان مرکزی وجود دارد که برخی از آنها در دانشگاه‌ها و مراکز نظامی واقع است که برنامه‌های خاص خود را دارند، برای یادمان‌های داخل شهرستان نیز باید پایگاه‌های فرهنگی به منظور ایجاد فضای معنوی برای مردم و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی برپا شود.

,

آمادگی شهرستان خمین برای میزبانی از شهدای گمنام

, آمادگی شهرستان خمین برای میزبانی از شهدای گمنام, آمادگی شهرستان خمین برای میزبانی از شهدای گمنام,

سید مهدی ساداتی، فرماندار شهرستان خمین نیز در این جلسه گفت: برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا بیانگر ارادت تمامی مردم و مسئولان به شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

,

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های دولتی شهرستان آماده برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس هستند، تا بتوان این آرمان‌ها را به خوبی به نسل آینده انتقال داد.

,

ساداتی افزود: شهرستان خمین آمادگی میزبانی از شهدای گمنام را دارد که نیازمند پیگیری مسئولین مربوطه است.

,

در این جلسه سعید خسروی به عنوان مسئول جدید دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس شهرستان خمین منصوب شد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه