اخبار داغ

به بهانه برگزاری جشن‌هایی با چاشنی رقص و آواز در روز دانشجو

دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده

دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده
جا انداختن این تفکر و دلیل اصلی گرامی داشته شدن روز دانشجو به این معنی است که دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ در روزهای گذشته و به بهانه برگزاری جشن روز دانشجو در برخی دانشگاه‌های استان مراسماتی برگزار شد که محوریت اصلی آن ها به جای اینکه الهام گرفته از علت نامگذاری این روز و اهمیت بالای سیاسی بودن دانشجویان باشد، بعضاً الهام گرفته از جشن ها و مراسمات پر سر و صدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,

آن روزی که تصمیم بر این گرفته شد تا شانزدهمین روز از آذرماه هرسال را گرامی بدارند، به دلیل ریخته شدن خون سه دانشجوی شهید بود، نه اینکه به بهانه شهادت این دانشجویان از بهترین گروه های موسیقی جهت نواختن شادترین آهنگ ها دعوت به عمل آید.

این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهیدشدند، گرامی داشته می‌شود.

دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده

معنویت باید از قله سرازیر شود. جا انداختن این تفکر و دلیل اصلی گرامی داشته شدن روز دانشجو به این معنی است که دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده. یک روشنگری و اقدام به موقع بود که باعث شد این روز به نام دانشجو رقم بخورد. البته مسئولین هم بدشان نمی آید، فضا سیاسی نشود و با موسیقی و جشن سر و ته قضیه را هم بیاورند.
,
,
,
,
,
, دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده,
,
,

البته متأسفانه این موضوع فقط به یک موسیقی ختم نشده و برخی حرمت‌ها نیز در این جشن‌ها شکسته شده. کمااینکه امسال شاهد تعداد زیادی از این اتفاقات حتی در دانشگاه های سایر استان ها نیز بودیم. حال سوال اینجاست؛ آیا رویه دانشگاه های برتر کشور نیز اینطور است؟
,
,




انتهای پیام/


 

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه