اخبار داغ

خرابه‌های شهر اقلید و لانه امن معتادان

خرابه‌های شهر اقلید و لانه امن معتادان
مردم شهر اقلید همت مسؤولان در راستای رفع معضل خانه خرابه‌ها سطح شهر که به محلی برای استعمال و خرید و فروش مواد مخدر معتادان تبدیل شده است و دیوارهای مخروبه‌ای که از کنارش با ترس و وحشت ریزش عبور می‌کنند را خواستار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلید فارس، با گردشی کوتاه در محله‌های مختلف سطح شهر اقلید شاهد وجود خانه‌های قدیمی و مخروبه‌های ساختمانی بسیاری هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلید فارس,

دیوارهایی از کاه‌گل و بدون دوام و استحکام که برخی از آن‌ها تهدیدی جدی برای عابران و مردمی که از کنار آن‌ها تردد می‌کنند، است.

,

تهدیدی برای کودکانی که بدون توجه به خطرات اطرافشان به دنبال نشاط کودکی خود جست و خیز می‌کنند.

,

و اما این خانه‌های قدیمی و مخروبه، تهدیدی دیگر را نیز برای شهروندان رقم می‌زند و آن هم تجمع و حضور معتادان در این مکان‌ها برای استعمال مواد مخدر است.

,

به گفته یکی از شهروندان، در برخی از محلات شهر، نه‌تنها این ساختمان‌های قدیمی محلی امن و بدون مزاحم برای استعمال مواد مخدر معتادان تبدیل‌ شده است، بلکه بسیاری از خرده‌فروشی‌های مواد مخدر نیز در این خانه خرابه‌ها انجام می‌شود.

,

اهالی محله‌های مختلف چندین بار با پر کردن استشهادهای محلی و دست به دامان مسؤولان شهرستانی شدن، خواستار رفع این معضل شدند که در بیشتر موارد نتیجه‌ای نداشت.

,

اهالی کوچه شهید تقوا از شهروندانی بودند که به گفته خودشان حدود دو سال پیگیر تخریب و آواربرداری خانه خرابه‌ها و بافت قدیمی موجود در این کوچه هستند.

,

آن‌ها با اشاره به اینکه خانواده معظم سه شهید (شهیدان صمدی، نیکویی و تقوا) در این کوچه زندگی می‌کنند، عنوان داشتند حدود دو ماه پیش استشهادنامه‌ای از سوی اهالی این کوچه تهیه و به شورای اسلامی شهر اقلید ارسال شد که متأسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

,

به گزارش کلید فارس، بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌‌ها، می‌توان خانه‌هایی از این دست را به دادگاه معرفی کرد تا به شهرداری حکم تخریب داده شود.

,

خانه‌‌های متروکه و قدیمی در زمره ساختمان‌های حادثه‌خیز به شمار می‌آیند و ممکن است هر نوع حادثه‌ای به دلیل فرسوده و قدیمی بودن آن‌ها رخ دهد و علاوه بر آن مشکل استفاده معتادان برای خرید و فروش مواد مخدر و استعمال آن از دیگر معضلاتی است که مردم شهر اقلید بر لزوم همت و اقدام مؤثر مسؤولان برای رفع آن تأکید دارند.

,

از طرفی نیروی انتظامی می‌تواند با اقتدار هرچه بیشتر و اجرای طرح امنیت اجتماعی بخشی از این مشکل را حل کرده و امنیت و آرامش را در این محله‌ها ارتقا دهد.

,

بروز هر مشکل و حادثه احتمالی در این زمینه‌ها را چه کسی یا چه نهادی پاسخگو خواهد بود؟

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه