اخبار داغ

یک تحلیل گر اقتصادی اعلام کرد؛

فعال کردن بخش های کشاورزی و گردشگری، کاهش نرخ بیکاری در گلستان را به دنبال دارد

فعال کردن بخش های کشاورزی و گردشگری، کاهش نرخ بیکاری در گلستان را به دنبال دارد
تحلیلگر اقتصادی استان گلستان در یادداشتی آورده است: کاهش نرخ بیکاری و شکوفایی اقتصادی استان گلستان باید به سمت فعال نمودن بخشهای کشاورزی و گردشگری و نیز صنایع تبدیلی با تاکید بر صنایعی که ماده اولیه و نهاده مورد نیاز آن در این استان تولید شده باشد، حرکت کرد که از این رهگذر قادر به کاهش نرخ بیکاری هم در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و هم غیر دانشگاهی شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "یاسر رخشان" تحلیلگر اقتصادی در یادداشتی آورده است: اقتصاد گلستان متشکل از سه بخش فعال کشاورزی، صنعت خدمات و یک بخش نه چندان فعال گردشگری است که براساس آمایش سرزمینی به دلیل موقعیت اقلیمی این منطقه استقرار صنایعی که با زیست بوم این استان تعارض دارد نه توصیه میگردد و نه از منطق اقتصادی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی افزود: بخش خدمات به تنهایی سهم عمده ای از تولید ناخالص استان را به خود اختصاص داده که با توجه به ابعاد اقتصادی استان کمی بحث برانگیز است.

,

لذا در جهت کاهش نرخ بیکاری و شکوفایی اقتصادی استان باید به سمت فعال نمودن بخشهای کشاورزی و گردشگری و نیز صنایع تبدیلی با تاکید بر صنایعی که ماده اولیه و نهاده موردنیاز آن در این استان تولید شده باشد، حرکت کرد که از این رهگذر قادر به کاهش نرخ بیکاری هم در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و هم غیر دانشگاهی شویم.

,

تصریح کرد: در عین حال با عنایت به اینکه استان گلستان و شهرهای تابعه از پتانسیل گردشگری بالقوه و بالایی برخوردار است اما بنا به دلایلی از جمله ضعف تبلیغات و عدم شناسایی آن مواهب در سطح ملی و فراملی و عدم زیرساختهای مناسب و استاندارد جذب گردشگر متاسفانه محجور مانده و نتوانسته در توسعه اقتصادی استان نقش آفرینی داشته باشد و این در حالیست که فعال نمودن این حوزه از اقتصاد با توجه به امکانات ارتباطی در دسترس کنونی کار چندان مشکلی نیست.

,

گفتنی است، نرخ بیکاری در ایران ۲۹.۱ درصد است که بالاتر از میانگین کشورهای با درآمد متوسط  به بالا و اندکی کمتر از کشورهای خاورمیانه است.

,

kasebeamin

, kasebeamin,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه