اخبار داغ

امامان جمعه و نخبگان اهل سنت کردستان:

مسئله فلسطین مربوط به تمام اسلام است و ربطی به شیعه و سنی ندارد/ دولت‌های اسلامی نباید نسبت به اقدام ترامپ ساکت بمانند/ طرح شیطانی یهودی‌سازی در قدس بسیار جدی است

مسئله فلسطین مربوط به تمام اسلام است و ربطی به شیعه و سنی ندارد/ دولت‌های اسلامی نباید نسبت به اقدام ترامپ ساکت بمانند/ طرح شیطانی یهودی‌سازی در قدس بسیار جدی است
امامان جمعه و نخبگان اهل سنت کردستان به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، علی‌رغم هشدارهای سران کشورهای منطقه و جهان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا 15 آذر 96 در یک سخنرانی رسمی در کاخ سفید اعلام کرد بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه کامیاران در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، گفت: همانگونه که اطلاع دارید اخیراً شیطان بزرگ برای بار دیگر توطئه رذیلانه خود را علیه جهان اسلام پایه ریزی کرده است و در شرف عملی کردن آن است و می خواهد قدس شریف و قبله اول مسلمانان و قلب اسلام را پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی و جعلی اسرائیل کند.

, کُردتودی،,

 

,

ماموستا توفیق قربانی افزود: ما اقدام این رئیس جمهور بی غیرت و بی خرد آمریکا را محکوم می کنیم و ترامپ بداند که جهان اسلام در برابر حرکات احمقانه او را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه موقت سنندج در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، گفت: بیت المقدس نخستین قبله گاه مسلمانان و مرکز تمام انبیاء الهی است.

, کُردتودی،,

 

,

ماموستا سیدمحمد حسینی افزود: متاسفانه این سرزمین مقدس حدود ۷۰ سال است که زیر سلطه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد.

,

 

,

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه قدس در میان امت اسلام به عنوان نخستین قبله گاه مسلمانان انتظار می رود تمامی سران کشورهای اسلامی و عربی در مقابل ادعای احمقانه ترامپ مبنی بر اینکه قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است ایستادگی کنند.

,

 

,

امام جمعه موقت سنندج رئیس جمهور آمریکا را فردی احمق، نادان و بی عقل خواند و گفت: هر فردی که در مقابل سخنان ترامپ سکوت کند باید در مسلمانی آن شک کرد.

,

 

,

ماموستا حسینی بزرگترین شکست دشمن را ایجاد صف های طویل اتحاد و همبستگی در مقابل آنان خواند و افزود: مردم مسلمان ایران سالهاست که فریاد آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سر می دهند که انتظار می رود جهان اسلام با ملت ایران برای آزادی قدس شریف همگام شوند.

,

 

,

وی افزود: قدس پاره تن اسلام است و پاره تن اسلام خواهد ماند بنابراین مسلمانان باید با تمام توان در برابر این اهانت ترامپ ایستادگی کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: جهان اسلام باید در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن سخنان ترامپ یکپارچه و متحد شوند.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه اهل سنت قروه در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: رئیس جمهور روانی آمریکا با اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل  حرکت بسیار خطرناکی علیه مسلمانان انجام داده که باید مسلمانان نسبت به این اقدام، اعتراات گسترده داشته باشند.

, کُردتودی،,

 

,

ماموستا هاشم نوری با بیان اینکه سکوت دُوَل اسلامی در این مورد مایه ننگ آنان است، افزود: قضیه فلسطین مربوط به امت اسلام است و ربطی به شیعه و یا سُنّی بودن ندارد.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه موقت دهگلان در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه سخنان ترامپ احمقانه و نابودگر صلح جهانی است، عنوان کرد: ترامپ با این کار خود نابودی اسرائیل را آغاز کرده و قطعا با این اقدام ترامپ روز شمار مرگ رژیم صهیونیستی به شمارش افتاده است.

, کُردتودی،,

 

,

ماموستا محمدعلی کریمی افزود: ترامپ با امضای انتقال مرکزیت یهود به بیت المقدس آمریکا و اسرائیل را با هم به نابودی نزدیک تر کرده است و این اقدام صلح جهانی را هم نقض می کند.

,

 

,

ماموستا کریمی اظهار داشت: قدس قبله اول مسلمانان، پاره تن اسلام و متعلق به جهان اسلام است و جسارت ترامپ جسارت به دنیای اسلام است.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر وحدت در برابر این طرح ددمنشانه و برنامه‌ریزی شده رئیس جهمور امریکا و دنیای استکبار، گفت: دنیای اسلام با اتحاد و یکپارچگی مانع این جسارت و توهین خواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه دیواندره در گفت‌و‌گو با خبرنگار کُردتودی، گفت: پایتخت اسرائیل جعلی، تل آویو است اما آمریکا برای اینکه قبله اول مسلمانان را تصرف و برای اینکه یهودی‌سازی کند و بین مسلمانان اختلاف بیندازد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرده است.

, کُردتودی،,

 

,

ماموستا معروف خالدی افزود: فرد بی ادبی مانند ترامپ که معنی دین و آئین را نمی داند مطمئن باشد که مسلمانان در مقابل این طرح شیطانی ساکت نمی نشینند و همچنین بداند که قدس قبله اول مسلمانان است و امکان ندارد ملت‌های مسلمان به این موضوع بی‌تفاوت بمانند.

,

 

,

, ,

 

,

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار کُردتودی، در خصوص اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی, اظهار داشت: امروز دنیای اسلام بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد.

, کُردتودی،,

 

,

ماموستا فایق رستمی افزود: لازم است روسای ممالک اسلامی با فکری عمیق و با آگاهی و بصیرت دقیق مکر و حیله دشمن آمریکایی را دریابند و در قبال این اقدام غیرانسانی و سخیف ترامپ وحدت و یکپارچگی خود را اعلام کنند.

,

 

,

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مطمنا ترامپ با این اقدام زشت خود ثابت کرد که نه اخلاق دارد و نه چیزی از تاریخ می داند چون تاریخ گواه است که بیت المقدس مرکز وحی و رسالت انبیا بوده است و حتی سفر پیامبر اسلام (ص) به سوی معراج از بیت المقدس آغاز شد.

,

 

,

وی ادامه داد: این حرکت آنقدر زشت و ناپسند بود که حتی ملت های غیرمسلمان را نیز به واکنش واداشت و هیچ انسان بامنطقی این اقدام خودسرانه ترامپ را قبول نمی کند.

,

 

,

ماموستا رستمی گفت: ترامپ برای انسانیت ارزش قایل نیست و اقدام او ضد انسانیت و کرامت انسانی است؛ ترامپ از قدرت پروردگار بیخبر است و اگر به تاریخ رجوع کند خواهد دید که خدا چگونه سپاه ابرهه را که قصد نابودی کعبه مرکز وحی پیامبران را داشتند توسط طیرابابیل از بین برد.

,

 

,

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر ترامپ از این اقدام سخیف خود دست نکشد حتما توسط خدا تنبیه خواهد شد؛ ترامپ با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی علیه دین اسلام و علیه بشریت اعلام جنگ کرده است.

,

 

,

وی گفت: امروز وجدان جهان اسلام با این حرکت احمقانه آمریکا به خود لرزید و باید یکپارچه این موضوع را محکوم کنند.

,

 

,

ماموستا رستمی تاکید کرد: مردم کردستان نیز باید به تبعیت از سردار کرد بزرگ اسلام حضرت صلاح الدین ایوبی که توانست سه لشگر انگلیس, آلمان و فرانسه که قصد نابودی بیت المقدس را داشتند شکست داد, این اقدام ابلهانه ترامپ را محکوم کنند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: ترامپ با این تصمیم ناصحیح, نابودی اسراییل و فتح بیت المقدس را جلو انداخت و مطمنا اسلام پیروز خواهد شد و هیچ قدرتی نمیتواند آن را شکست دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه