اخبار داغ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفرش:

بهسازی محورهای مواصلاتی تفرش با کمبود اعتبار مواجه می‌شود

بهسازی محورهای مواصلاتی تفرش با کمبود اعتبار مواجه می‌شود
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفرش گفت: در تقسیم‌بندی جدید طرح ملی، جاده‌های اصلی تفرش به عنوان جاده فرعی درجه محسوب شده است که این امر باعث شده تا اعتبارات ملی به حوزه نگهداری راه‌های تفرش تعلق نگیرد و به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری راه‌ها، اعتبارات استانی برای آن‌ها جوابگو نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، از ۴۳۶ کیلومتر راه شهرستان تفرش، ۱۲۱ کیلومتر آن در ۲ محور مواصلاتی تفرش به سلفچگان و تفرش به فرمهین قرار دارد که در سال‌های گذشته این میزان راه مواصلاتی در تقسیم‌بندی جاده‌های اصلی شهر تفرش قرار داشت؛ اما در تقسیم‌بندی امسال جاده‌ها، این محورها به عنوان جاده فرعی درجه یک محسوب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

این تقسیم‌بندی جدید سبب می‌شود تا اعتبارات لازم برای انجام عملیات اجرایی در این محورها از محل اعتبارات ملی تخصیص پیدا نکند و از سوی دیگر اعتبارات جاده‌های فرعی و روستایی به صورت استانی توزیع شود.

,

وحید خسروی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفرش در گفتگو با ندای تفرش گفت: از ابتدای امسال، براساس نامه‌های واصله، جاده‌های اصلی تفرش در تقسیم‌بندی جاده‌های فرعی درجه یک و جاده‌های روستایی در درجه‌بندی فرعی ۲ و ۳ قرار گرفته‌اند که این نوع تقسیم‌بندی جدید، شرایط تخصیص اعتبارات را با مشکل مواجه می‌کند.

, ندای تفرش,

وی اظهار کرد: تقسیم‌بندی جدید سبب می‌شود تا اعتبارات ملی به حوزه نگهداری راه‌های تفرش تعلق نگیرد و به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری راه‌ها، اعتبارات استانی و شهرستانی برای جاده‌های تفرش جوابگو نباشد.

,

خسروی افزود: پیگیری‌ها و مکاتباتی انجام شده تا با توجه به شرایط درجه‌بندی راه‌های اصلی در جاده‌های مواصلاتی تفرش، یعنی محور تفرش به سلفچگان و تفرش به فرمهین، این راه‌ها جزء محورهای اصلی قرار گیرند.

,

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفرش در خصوص انجام روکش آسفالت در جاده‌های تفرش بیان کرد: امسال ۱۶/۵ کیلومتر از محورهای تفرش به نوبران، تفرش به فرمهین با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی سال گذشته، روکش آسفالت انجام شد.

,

خسروی خاطرنشان کرد: برای تکمیل روکش آسفالت محور تفرش به فرمهین به اعتباری معادل ۴ میلیارد تومان نیاز است. در صورتی که این جاده در تقسیم‌بندی جاده‌های اصلی قرار نگیرد، اعتبارات استانی و شهرستانی تامین‌کننده این میزان اعتبار نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه