اخبار داغ

وقتی فقر چارچوب های اقتصاد را درهم می ریزد؛

دستفروشی، ظرفیتی مناسب در شرایط نابسامان اقتصادی برای قشر ضعیف بندرعباس

دستفروشی، ظرفیتی مناسب در شرایط نابسامان اقتصادی برای قشر ضعیف بندرعباس
در شرایط نابسامان بازار کار امروز و آمار بالای بیکاری دستفروشی یک فعالیت اقتصادی کم هزینه برای اقشار کم درآمد است تا بتوانند بدون هیچ مشکلی با روش های درست کسب روزی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، هیچ کس دوست ندارد شغل آینده اش دست فروشی باشد و واضح است نان آوران خانواده این راه دشوار و همراه با ترس، فلاکت و نگاه سنگین اجتماع را طی می کند تا از دیوار خانه ای بالا نرود و به بی راهه کشیده نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

در شرایط نابسامان بازار کار امروز و آمار بالای بیکاری جوانان و سرپرستان خانواده برای اینکه بتوانند پا بر روی غرور های کاذب گذاشته و برای خود در گوشه ای کسب و کاری راه انداخت تا دستت جلوی کسی دراز نباشد، انسان شجاع می طلبد.

,

 

,

, ,

دستفروشی شغل ایده آل هیچ کس نیست!

, دستفروشی شغل ایده آل هیچ کس نیست!, دستفروشی شغل ایده آل هیچ کس نیست!,

دستفروشی به واسطه کار در فضای آزاد، گرما و سرما، باد و باران و مهم تر از نگاه سنگین مردم تبدیل به یکی از سخت ترین شغل ها شده که تا شخصی محتاج درآمد آن نشود به سمت آن نمی رود.

,

در سال های اخیر شاهد بی احترامی های مکرر و برخورد های غیر انسانی برخی از مأمورین سد معبر شهرداری با دستفروشان بوده ایم  که دیدن این صحنه ها هر انسانی را غرق در غم و اندوه می کند.

,

چه کسی جواب جیب  های خالی را خواهد داد!

, چه کسی جواب جیب  های خالی را خواهد داد!, چه کسی جواب جیب  های خالی را خواهد داد!,

دستفروشانی که تمام سرمایه شان همان چند تکه کالای موجود در بساط محقر پهن شده جلو او است تا بتواند اقتصاد و معیشت خانواده‌شان را از راه رزق و روزی حلال تأمین کنند، تمام داریی شان در سایه بی توجهی مسئولان به دست مأموران با بدترین برخورد ها مصادره می شود.

,

مسئولانی که بدون برنامه و با چنین حرکات غیر قابل توجهی دست به مصادره و از بین بردن اموال این دستفروشان می زنند آیا می توانند پاسخ گوی بیکاری و دست های خالی این قشر زحمت کش جامعه باشند؟!

,

, ,

هرمزگان میزبان دستفروشان از سراسر کشور است

, هرمزگان میزبان دستفروشان از سراسر کشور است, هرمزگان میزبان دستفروشان از سراسر کشور است,

شهرستان بندرعباس یکی از اصلی ترین بازار های فروش برای دست فروشان است که به واسطه موقعیت جغرافیایی و حضور در کنار نعمت بی انتهای دریا، میزبان دست فروشان از سرتا سر کشور است.

,

با توجه به وجود صنایع متفاوت و فراوان در  بندرعباس که این منطقه را تبدیل به قطب اقتصادی کشور کرده است، بیکاری یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که با نبود شغل مناسب با درآمد مکفی افراد را به سمت مشاغل کاذب و به ویژه دست فروشی سوق می دهد.

,

مسئولان به فکر ایجاد اشتغال باشند

, مسئولان به فکر ایجاد اشتغال باشند, مسئولان به فکر ایجاد اشتغال باشند,

مسئولان و قانون‌گذاران هرمزگانی باید قبل از اقدام به جمع آوری دستفروش ها در مرحله اول جهت ایجاد اشتغال برای آن ها گام بردارند.

,

دستفروشی از دیرباز در همه جوامع وجود داشته است و در حال حاضر هم در اغلب شهرهای ایران مشاهده می شود یکی از راهکارهای مدیریت این فعالیت های اقتصادی ساماندهی دستفروشی به سمت و سوی بازارهای روز و محل های مخصوص است.

,

دستفروشی فعالیتی اقتصادی و کم هزینه

, دستفروشی فعالیتی اقتصادی و کم هزینه, دستفروشی فعالیتی اقتصادی و کم هزینه,

با این رویکرد دستفروشی یک فعالیت اقتصادی کم هزینه برای اقشار کم درآمد است تا بتوانند بدون هیچ مشکلی با روش های درست کسب روزی کنند.

,

, ,

به هر ترتیب دستفروشی می تواند موجب حذف دلالی و واسطه گری شود و هزینه های اقشار متوسط جامعه را تا حدود زیادی کاهش دهد بنابراین  دستفروشی در وضعیت اقتصادی کنونی  می تواند یک فرصت تلقی شود.

,

نهاد های ذی ریط به فکر ساماندهی دستفروشان باشند

, نهاد های ذی ریط به فکر ساماندهی دستفروشان باشند, نهاد های ذی ریط به فکر ساماندهی دستفروشان باشند,

آنچه مسلم است نهادهای خصوصی و دولتی بندرعباس می توانند با ساماندهی این مهم علاوه بر جلوگیری از آسیب های اجتماعی،  فضای مناسب برای دستفروشان پیش بینی  و در هر محل، مکان هایی را به این افراد اختصاص دهند و در برابر آن مبلغی اندکی دریافت کنند.

,

بنابراین بهترین متولی این سیاست شهرداری بندرعباس می تواند باشد با این اقدام به جای فقدان درآمد، عوارض حداقلی دریافت کنند و مردم نیز با مراجعه به یک محل واحد کالاهای خود را با کمترین هزینه، تهیه کنند.

,

بدون شک در محدوده جغرافیایی هر محله یا ناحیه شهری بندرعباس باید بازارهای سیار و موقت ایجاد شود تا گروه‌ های کم‌درآمد جامعه از این طریق نیازهای خود را تأمین کنند.

,

ساماندهی دستفروشان در بندرعباس شدنی است فقط کافی که مسئولان شهرستان باور داشته باشند زندگی بسیاری از دستفروشان وابسته به این کار است.

,

بدون شک رفع معضلات اجتماعی که ریشه در مسائل اقتصادی و فرهنگی دارد بدون همکاری و حمایت همه ی دستگاه های فرهنگی و اجرایی  میسر نمی شود، رفع سد معبر دستفروشان نیز به عنوان یک معضل اجتماعی تنها با برخوردهای مقطعی و کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

,

امید است با اشتغال‌زایی، ایجاد بازارچه های محلی، ساماندهی دستفروشان در بازارها و میدان‌ها تره بار با همکاری دستفروشان و نهادهای آموزشی، بهداشتی و انتظامی، بسترهای لازم برای موفقیت طرح ساماندهی دستفروشان در شهرهای هرمزگان فراهم شود.

,

برای ساماندهی دستفروشان همه نهاد ها باید همکاری کنند

, برای ساماندهی دستفروشان همه نهاد ها باید همکاری کنند, برای ساماندهی دستفروشان همه نهاد ها باید همکاری کنند,

اسماعیل موحدی نژاد معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در خصوص وضعیت ساماندهی دستفروسان، اظهار کرد: برخی از زنان سرپرست خانوار دست فروشی می کنند و باید وضعیت آنان را ویژه دید و افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی را باید به بازارچه های رسمی سوق داد.

,

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه افزود: باید چند منطقه و به صورت چرخشی محل دست فروشی اعلام شود تا دست فروشان در اینگونه محل ها ساماندهی شده و با نظم بیشتر به کار خود ادامه دهند.
موحدی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: ساماندهی دست فروشان به تنهایی قابل انجام نیست و در این راه تمام دستگاه های اجرایی، اطلاعاتی و انتظامی باید همکاری کنند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه