اخبار داغ

رئیس اداره هواشناسی سبزوار خبر داد:

کاهش 93درصدی میزان بارش در سبزوار

کاهش 93درصدی میزان بارش در سبزوار
رئیس اداره هواشناسی سبزوار از کاهش 93درصدی بارش در پاییز امسال نسبت به دوره آماری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سیاح عطار در گفت‌وگو با بصیر سبزوار با بیان اینکه از ابتدای دوره بارشی در پاییز و باگذشت 80روز از این فصل تنها 2 میلی‌متر بارندگی در سبزوار رخ داده است اظهار داشت: این مقدار بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 43درصد و در مقایسه با دوره آماری 93درصد کاهش داشته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار, .,

 

,

وی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی و جهانی نقش عمده و پررنگی را در افزایش دما و کاهش بارندگی‌ها دارد تصریح کرد: میانگین دما در مدت 80 روزه پاییز در حدود 16.1درجه بوده و این دما در مقایسه با دوره آماری و سال گذشته از 6دهم درجه افزایش برخوردار شده است.

, .,

 

,

سیاح عطار در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون میزان بارندگی‌ها در مناطق پرباران کشور نیز به حد مطلوب خود نرسیده تأکید کرد: تغییرات دمایی و اقلیمی در کل جهان به سمت خشک‌سالی و کاهش نزولات است.

, .,

 

,

رئیس اداره هواشناسی سبزوار با اشاره به اینکه از دیگر مواردی که درروند افزایش دما می‌توان به آن اشاره کرد: تغییر بارش از حالت برف به‌صورت باران است که باعث کاهش قدرت جذب و همچنین ایجاد سیلاب و رواناب‌ها در سطح زمین می‌شود.

, .,

 

,

وی با بیان اینکه از بین رفتن پوشش‌های گیاهی و بارش‌های به‌صورت باران علاوه بر خساراتی که برای مردم و مناطق کشاورزی با تخریب در پی دارد افزود: ابن نوع از بارش‌ها سبب افت سفره‌های آب زیرزمین شده و کمبود آب را برای سال‌ها آینده بیشتر می‌کند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه