اخبار داغ

تشنگی مردم آویجان به دلیل نقص فنی خودروی آبرسان

تشنگی مردم آویجان به دلیل نقص فنی خودروی آبرسان
چند روزی است به دلیل نقص فنی در خودروی آبرسان در روند آبرسانی به روستای آویجان تعلل ایجاد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، تعدادی از اهالی روستای آویجان درمیان طی تماس‌های مختلف با این رسانه از نبود آب آشامیدنی در این روستا گلایه داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خاورستان، با بیان اینکه روستای آویجان 45 خانوار جمعیت دارد و با تانکر به این روستا آبرسانی می‌شود، گفت: متاسفانه سه روز است که به این روستا آبرسانی نشده است.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: مسئولان آب و فاضلاب روستایی درمیان دستور داده اند که سهمیه آبرسانی به این روستا کاهش یابد.
,
 
,
وی بیان کرد: فرماندار به همراه نماینده دو ماه پیش با حضور در این روستا قول داده اند که تا یک ماه دیگر مخزنی برای این روستا راه اندازی شود الان چندین سال که مسئولان وعده می دهند اما خبری از آبرسانی به این روستا نیست.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: قبلا یک روز درمیان روزانه یک تا سه تانکر هفت هزار لیتری به این روستا آب رسانی می کرده اما اکنون در ماه 5 تانکر از ظرفیت آبرسانی این روستا کم شده است.
,
 
,
این فرد گفت: روستای آویجان به دلیل اینکه درمنطقه کوهستانی واقع شده است و منازل نصف روستا در بلندی قرار دارد رسیدن آب به مناطق بالای روستا سخت تر است.
,
 
,
 وی افزود: درصد زیادی از مردم و به خصوص جوانان از روستا به دلیل کمبود آب مهاجرت کرده اند و دلیل عمده مهاجرت مردم روستای ما کمبود آب است.
,
 
,
راستین رستگار، رئیس آب و فاضلاب شهرستان درمیان در گفتگو با خاورستان،اظهارکرد: طی سه روز گذشته تانکر به دلیل نقص فنی در این وسیله نقلیه به خوبی آبرسانی نکرده است که دستور آبرسانی به این روستا داده شده است تا در اسراع وقت آبرسانی صورت بگیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: پروژه آبرسانی به روستا در مراحل آخر قرار دارد که امیدواریم برای دهه فجر این پروژه به بهره برداری برسد.
,
 
,
رئیس آب و فاضلاب شهرستان درمیان گفت: 40 سرویس 10 هزار لیتری در ماه به این روستا آبرسانی می شود؛ طی چند روز اخیر به دلیل نقص فنی در خودروی راننده این آبرسانی صورت نگرفته است.
,
 
,
رستگار با بیان اینکه پروژه آبرسانی از سال 95 آغاز شده و مهلت پیمان در 10 آذرماه سال جاری به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی توسط پیمانکار 95 درصد پیشرفت دارد.
,
 
,
وی تصریح کرد: نزدیک شش ماه است پیگیر برق این مجتمع آبرسانی هستیم اما پروسه اداری آن طولانی شده است که پیگیری‌های مختلفی با فرمانداری برای راه اندازی زودتر برق به این پروژه صورت گفته است.
,
 
,
رئیس آب و فاضلاب شهرستان درمیان  افزود: برای آبرسانی به روستاهای فیزیک و آویجان دو مخزن، دو ایستگاه پمپاژ و دو خط انتقال از مخزن روستای گسک و چاه های مجتمع فخرود صورت می گیرد.
,
 
,
رستگار ادامه داد: در خواست مجوز برای احداث یک چاه دیگر هم داشته ایم؛ یک چاه نیز در چند ماه گذشته حفر شده است که آب دهی ان خوب است و کشش آبرسانی به دو روستای آویجان و فیزیک را هم خواهد داشت و اکنون کمبود آبی از این مجتمع نداریم.
,
 
,
وی با بیان این‌که خط انتقال آن حدود هشت کیلومتر است، خاطرنشان کرد: اگر خط برق طی یک ماه آینده صورت بگیرد امیدواریم افتتاح این پروژه به دهه فجر امسال برسد.
,
 
,
وی یادآورشد: با افتتاح مخزن آبرسانی، آبرسانی سیار از روستای آویجان حذف خواهد شد و مردم مشکلات آبرسانی سیار و کمبود آب را نخواهند داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه