اخبار داغ

ضررهای خصوصی سازی دربخش کشاورزی؛

ساز جدایی کشاورزان از ادرات کشاورزی کوک می شود

ساز جدایی کشاورزان از ادرات کشاورزی کوک می شود
در آخرین اقدام برای خصوصی سازی بخش های مختلف در جهاد کشاورزی این بار فراورده های سوختی از نظارت ادارت کشاورزی بخش ها خارج شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ کشاورزی شهرستان دشتی در سالهای اخیر دستخوش حوادث بسیاری شده است و در این ماجرهای گوناگون گاهی کشاورزان نیز مقصر بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

اما در این بین مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی در بخش های شهرستان دشتی هنوز نتوانسته اند مانند سالهای آغازین ادغام جهاد سازندگی و اداره کشاورزی ارتباط خود را با کشاورزان برقرار کنند.

,

در این میان خصوصی سازی دربخش های مختلف کشاورزی ساز جدایی کشاورز را از کارشناسان این ادارات رقم زده است تا جایی که کشاورز ماه ها از اداره مربوطه خود حتی خبری هم ندارد.

,

در آخرین اقدام برای خصوصی سازی بخش های مختلف در جهاد کشاورزی این بار فراورده های سوختی از نظارت ادارت کشاورزی بخش ها خارج شده و در اختیار دفاترپیشخوان دولتی قرار گرفته است و تنها راه ارتباط کشاورزان با ادرات کشاورزی شهرستان دشتی  در بخش های این شهرستان با این کار بسته شد.

,

مرتضی آزمون کارشناس مرکز ترویج و خدمات کشاورزی بخش شُنبه و طسوج در گفتگو با این پایگاه خبری طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه در سالهای اخیر طی خصوصی سازی در بخش های مختلف اداره ارتباط با کشاورزان به طور کلی قطع شده است و این اداره اکنون کمترین ارتباط با کشاورزان را دارد.

,

وی افزود: در سالهای اخیر پخش نهاده های کشاورزی مانند کود و سم و همچنین فراورده های سوختی مانند گازوییل تحت نظارت این اداره صورت می گرفت ولی با خصوصی سازی و واگذاری آن به دفاتر پیشخوان نظارت ما بر روی کار کشاورزان کاملا قطع شده است.

,

این کارشناس کشاورزی اضافه کرد: در سالهای اخیر کشاورزی در شهرستان دشتی و در بخش شُنبه و طسوج کاملا توسط کشاورزان و بدون کسب راهنمایی و مشاوره از کارشناسان صورت می گیرد و این امر باعث بروز مشکلاتی مانند کشت در سطح بالا و سرمازدگی محصولات و ودر پایان ضرر دهی بالای کشاورزی می شود.

,

متاسفانه در سال گذشته زراعی به دلیل عدم مشاوره در امر الگوی کشت و کشت در سطح بالا و بدون ملاحضه بازار گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دشتی به مخاطره افتاد و تنها با کمک نماینده بخشی از ضرر بالای کشاورزان جبران شد و آنها توانستند کمر خود را زیر بار این مشکل برای کشت امسال راست کنند.

,

در واقع عدم ارتباط با نهاد هایی مانند ادارات کشاورزی آن هم در بخش های حساس کشاورزی که قوت مردم را شامل می شود می تواند ضرر های جبران ناپذیری بر پیکره کشاورزی استان بوشهر وارد کند.

,

وحید ابراهیمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه