اخبار داغ

فرماندار اسکو:

تفرجگاه دانش آموزی اسکو به اردوگاه کشوری تبدیل می‌شود/ کمبود فضای آموزشی معضل اساسی شهر جدید سهند

تفرجگاه دانش آموزی اسکو به اردوگاه کشوری تبدیل می‌شود/ کمبود فضای آموزشی معضل اساسی شهر جدید سهند
فرماندار اسکو گفت:با رایزنی‌های صورت گرفته تفرجگاه دانش آموزی اسکو از ۷ هکتار به ۷۱ هکتار توسعه یافته و این تفرجگاه به اردوگاه کشوری دانش آموزی تبدیل می‌شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اوشکایا،مرتضی محمدزاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اسکو یکی از کمبودهای اساسی در شهر سهند را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: در حالی که جمعیت دانش آموزی شهرستان اسکو به بیش از ۲۴ هزار دانش آموز رسیده و افزایش سریع جمعیت باعث شده تراکم کلاسهای درس به ۴۰ نفر برسد در حالی که میانگین کشوری ۲۵ نفر می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشکایا،,

وی گفت: این عامل باعث شده تراکم دانش آموزی در برخی از نقاط شهر بیشتر شده و توزیع جمعیت دانش آموزی به صورت متوازن در سطح شهر اتفاق نیفتد.

,

محمدزاده با اشاره به در دست احداث بودن ۱۰ مدرسه، بر ضرورت اتمام مدارس در دست ساخت شرکت عمران سهند تاکید کرد و گفت: دو باب مدرسه ۱۲ کلاسه در حال اتمام است که با تحویل آنها به آموزش و پرورش شاهد کاهش حجم تراکم دانش آموزی در برخی مدارس خواهیم بود .

,

فرماندار اسکو خاطر نشان کرد : اکثر مدارس نیز به صورت دوشیفته اداره می‌شوند و تداوم این امر موجب کاهش کیفیت آموزش می‌شود .

,

محمدزاده همچنین از تبدیل تفرجگاه دانش آموزی اسکو به اردوگاه ملی دانش اموزی خبر داد و گفت : با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اسکو و نزدیکی آن به مرکز استان آذربایجان شرقی و با رایزنی‌های صورت گرفته تفرجگاه دانش آموزی اسکو از ۷ هکتار به ۷۱ هکتار توسعه یافته و این تفرجگاه به اردوگاه کشوری دانش آموزی تبدیل می‌شود .

,

وی استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز ، جلب مشارکت مردمی و استفاده از کمک دستگاه‌های برون سازمانی را در تأمین نیازهای آموزشی سهند و اسکو مؤثر دانست و گفت : لازم است با احصاء لیست خیرین مدرسه ساز و اعلام نیازهای آموزشی نسبت به رفع کمبودهای آموزشی اقدام کنیم .

,

فرماندار شهرستان اسکو درادامه تصریح کرد:علیرغم کمبود سرانه عمرانی در اکثر مدارس، تاکنون توانسته‌ایم بیش ۸۰ درصد نیازهای تعمیراتی مدارس شهرستان اسکو را با استفاده از جذب مشارکت مردمی رفع نمائیم .

,

یحیی نجابت مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسکو هم نبود برخی زیر ساخت‌های لازم در مدارس سهند را موجب کاهش کیفیت آموزشی عنوان کرد و افزود: در فاز ۴ شهر سهند زیر ساخت‌های مخابرات اصلاً” ایجاد نشده و در مدارس این فاز خطوط تلفن ثابت و اینترنت برای استفاده دانش آموزان وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه