اخبار داغ

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه:

اولین نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو برگزار می شود

اولین نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو برگزار می شود
رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه گفت: اولین نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در ارومیه برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ازوم نیوز،  سید محمد صالحی امروز در نشست خبری اولین نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو که در محل سالن جلسات مرکز مطالعات اقوام آذربایجان در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو به مناسبت روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گریبرگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازوم نیوز,

وی افزود: دو کارگاه و سه نشست علمی از جمله برنامه های نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

,

صالحی اضافه کرد: کارگاه علمی جریان شناسی سلفی گری و اندیشه های تکفیری و کارگاه علمی جریان شناسی روشنفکری و نومعتزلی در ایران و نقد و بررسی آن در این نشست تخصصی برگزار می شود.

,

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه تصریح کرد: نشست علمی دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه و علمای اهل تسنن و تشیع، نشست علمی ائمه جمعه اهل سنت و شیعه استان و نشست فرهنگ تعایش و راهکارهای عملی تعامل و گفتگو میان اقوام و پیروان ادیان و مذاهب از دیگر برنامه های علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

,

صالحی گفت: آسیب شناسی موضوع وحدت و برون رفت از وضعیت موجود با رویکرد وحدت عملی و گفتمان علمی، تبیین فرهنگ تسالم و گفتگو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی، بیان راهکارهای عملی و همدلی و احترام به آحاد مردم با تکیه بر ارزش های انسانی و بررسی مولفه های خشونت و افراطی گری و راه های مبارزه با آن از جمله اهداف این نشست علمی و تخصصی است.

,

وی ادامه داد: معرفی آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی پیروان ادیان و مذاهب، ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاه ها، همایش ها و کنفرانس های مشترک علمی در سطح ملی و بین المللی و گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

,

گفتنی است در این نشست علمی مهمانان کشوری از جمله حجت الاسلام اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت الاسلام نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اقوام در مجلس شورای اسلامی و نیز برخی از مسئولان استانی حضور می یابند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه