اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

پیشرفت کشور در سایه وحدت روحانیت و دانشگاه/خبری از رفع بیکاری و رکود در بودجه سال 97 نیست/برای حفظ منافع کشور ، نباید به دشمن خوش بین بود

پیشرفت کشور در سایه وحدت روحانیت و دانشگاه/خبری از رفع بیکاری و رکود در بودجه سال 97 نیست/برای حفظ منافع کشور ، نباید به دشمن خوش بین بود
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان  ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان  , شبکه اطلاع رسانی راه آرمان  ,

امام جمعه کرمان:پیشرفت کشور در سایه وحدت روحانیت و دانشگاه به دست می آید

, امام جمعه کرمان:پیشرفت کشور در سایه وحدت روحانیت و دانشگاه به دست می آید, امام جمعه کرمان:پیشرفت کشور در سایه وحدت روحانیت و دانشگاه به دست می آید,

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه شهر این شهر در محل مصلی امام علی(ع) با تأکید بر اینکه اسلام بر وحدت کلمه و کلمه وحدت استوار است و اختلاف، چند دستگی نباید در میان ما وجود داشته باشد، اظهار کرد:همه باید زیر پرچم اسلام و ولایت امر متحد، همراه و همدل باشیم و این وظیفه ای اسلامی و انقلابی است.
نماینده ولی فقیه در کرمان در ادامه تصریح کرد:نخبه های حوزه و جامعه دانشگاهی باید وحدت داشته باشند و پیشرفت کشور در سایه وحدت روحانیت و دانشگاه بدست می آید و هیچ کدام بدون دیگری به تنهایی نمی تواند پیشرفت کند.
این مقام مسئول عنوان کرد:دانشگاه واقعی دانشگاهی است که علم و تذهیب در آن همراه باشد و حوزه واقعی عام، تذهیب و بروز بودن را در دستور کار قرار دهد.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی ابراز کرد:در طول تاریخ دشمنان تلاش کرده اند که حوزه و دانشگاه را در برابر یکدیگر قرار دهند تا دین را از سیاست جدا کنند و امیدواریم که 2 نهاد حوزه و دانشگاه وحدت را به صورت جدی در نظر داشته باشند.
امام جمعه کرمانبا بیان اینکه  مردم کرمان در نگاه رهبری معظم انقلاب با سه صفت نجیب، عزیز و محبوب معرفی شده اند، اذعان کرد:مقام معظم رهبری در پیامشان بر مردمی و خدوم بودن آیت الله جعفری (نماینده سابق ولی فقیه در کرمان) در طول چهار دهه فعالیت صحه گذاشتند و باید جایگاه، شخصیت و شانیت ایشان را حفظ کرد.
این مقام مسئول گفت : همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به نقش مردم استان کرمان در قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و حوادت تلخی که اتفاق افتاده است اشاره نمودند.
حجت الاسلام علیدادی بیان کرد: معظم له به نقش جوانان و مراکز فرهنگی و همکاری فرهیختگان تاکید کردند و باید جبهه انقلاب و فرهنگ اصیل انقلابی در استان تقویت شود.
وی با اشاره به فعالیت های اخیر دولت انگلیس در کشور تاکید کرد: انگلیسی ها سعی می کنند به ما نزدیک شوند و همه می دانیم دولت انگلیس خباثت دارد و متولیان امر باید خطر آن را در نظر داشته باشند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: غرور، تکبر و خود برتر بینی از امراض روحی است و نباید در پذیرش حرف حق تعصب داشته باشیم.
امام جمعه کرمان افزود: تاریخ پر از انسان هایی است که بخشی از زندگی خود را در مسیر نادرست پیموده اند و نباید برای ایستادن مقابل صراط مستقیم، حق را با هوی و هوس تفسیر کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه رفسنجان:خبری از رفع بیکاری و رکود در بودجه سال 97 نیست

, امام جمعه رفسنجان:خبری از رفع بیکاری و رکود در بودجه سال 97 نیست, امام جمعه رفسنجان:خبری از رفع بیکاری و رکود در بودجه سال 97 نیست,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های این هفته شهر رفسنجان به کشف یک خانه فساد جعل اسناد، توزیع مواد مخدر و فساد در هفته گذشته در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموعه نیروی انتظامی رفسنجان به ویژه فرماندهی محترم برای این کشف مهم تشکر می کنیم .

,

وی افزود: مردمان عزیز هم کمک کنید به محض اینکه با این موارد روبه رو می شوند اطلاع دهند و با پلیس همکاری داشته باشند.

,

امام جمعه رفسنجان در ادامه با ذکر روایتی به بحث تربیت صحیح فرزندان پرداخت و گفت: فرزندی را می توان به حساب خدا گذاشت که تربیت الهی پیدا کرده باشند فرزندی که اهل نماز نباشد تربیت نشده است اگر با خدا ارتباط ندارد ارزشی ندارد.

,

وی بیان داشت: امروز از سفره های زیر زمینی آب برداشت می کنیم به فکر نسل آینده خودمان نیستیم این درست نیست؛ در تربیت هم سرگرم دنیا شدیم که به فکر آینده نیستیم این  خیلی بد است نسل حاضر دست پرورده نسل گذشته است پدران و مادران باید به نوع آموزش کودکان چه درسی و در چه مکانی و با چه اساتیدی به انان داده می شود دقت کنند.

,

رمضانی پور به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ثمره تعامل دانشگاه و حوزه بسیار ارزشمند است و کارهای بزرگی را در قالب این وحدت می توان انجام داد امام می فرماید اگر تقابل بین این دو بوجود آید روز هلاکت کشور و اسلام خواهد بود.

,

امام جمعه رفسنجان به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان در شب گذشته به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این مراسم عظمت حضور دانشجویان را مشاهده کردیم که با معرفت شرکت کردند و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم به ویژه خانواده شهید محسن حججی و علی عظیمی زاده هم بر عظمت این مراسم افزود و یادواره کم نظیری برپا شد.

,

رمضانی پور به روز پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد انگیزه پژوهشی بسیار اهمیت دارد، اکثر تولیدات و صنعت ناشی از پژوهش نبوده بلکه ناشی از سطحی نگری بوده است این همه فارغ التحصیل باید در کف زمین و جامعه ما مشخص شود فردی که تخصصی میگیرد دانش ان کجا پیدا می شود چرا بها نمی دهیم ما باید حداقل چند سال کار پژوهشی انجام گیرد و سپس اجرایی کنیم اما اینگونه نیست.

,

خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت روز حمل و نقل جاده ای و ریلی بر لزوم توجه به زیر ساختهای جاده ای تاکید کرد و اظهار داشت: برخی مسئولین تنها به یک مورد می پردازند مثل ناوگان هوایی و به زیر ساختهای جاده ای توجه نمی کنند در حالیکه تنها نزدیک به 4 درصد از ناوگان هوایی از جاده ها بالای 80 درصد استفاده می کنند.

,

وی به حادثه دانش آموزان دختر استان و جاده چند روز گذشته جاده کبوترخان رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این حوادث مقصر جاده است و اما دیگران را مقصر می کنیم.

,

رمضانی پور بیان داشت: معاون وزیر پیشنهاد کردند که اگر بخواهیم تلفات کم شود مردم سفر نکنند ؛دست شما درد نکند که پیشنها خوبی دادید پس مردم را در شهرها و روستاهایشان زندانی کنید و یا به تولید کنندگان اتومبیل بگویید نسازند یا خودرو هم وارد نکنید!

,

وی افزود: این کارها با مدریت شما باید انجام شود زیر ساخت را برای استفاده مردم اماده کنید نمی توانید کنار بکشید کسی را می تواند کاری انجام دهد یر سر کار آید شما مردم را چطور فرض می کنید؟!

,

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه به روز ملی مبارزه با خشونت اشاره کرد و گفت: رزمندگان مدافع حرم به ویژه سرلشکر سردار سلیمانی و یارانشان شر داعش را از منطقه کوتاه کردند هرچند باز هم هوشمندی باید باشد که جای دیگر اینها رخنه نکنند.

,

وی خاطر شان کرد: هرجا مظلومی و رد پای ظالمی باشد ایران باید حضور یابد ، ما به دشمنانمان در اروپا و آمریکا به ویژه انگلیس خبیث نباید میدان دهیم چرا که منبع نگبت در جامعه بودند انگلس در یکصد ساله گذشته چه جنایاتی به نظام ما وارد کرده اینها خیلی پس پرده های زیادی دارد مسئولان دولتی را می طلبد هوشمندانه برخورد کنند فکر نکنند برای خیراخوهی است جز خیانت خوی انها نخواهد بود.

,

رمضانی در آخرین بخش از خطبه ها به تقدیم بودجه سال 97 توسط رئیس جمهور به مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان محترم به لایحه بودجه 97 توجه بیشتری را معطوف کنند به نظر می رسد رکود و بیکاری از این لایحه بویی نمی آید که برطرف شود و رفع شود و همچنین این بودجه ناظر به برنامه ششم اقتصادی هم نیست انشالله نمایندگان دقت کنند تا نواقص ان را برطرف نمایند.

,

وی بیان داشت: کشور که در چهار سال گذشته به جایی نرسید اگر این چهار سال هم کاری صورت نگیرد مردم خسارت می بینند.

,

امام جمعه بخش آسمینون  منوجان:برای حفظ منافع کشور ، نباید به دشمن خوش بین بود

, امام جمعه بخش آسمینون  منوجان:برای حفظ منافع کشور ، نباید به دشمن خوش بین بود, امام جمعه بخش آسمینون  منوجان:برای حفظ منافع کشور ، نباید به دشمن خوش بین بود,

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه بخش آسمینون در خطبه های نمازجمعه (۲۴آذر۱۳۹۶) گفت : برای حفظ منافع کشور ، نباید به دشمن خوش بین بود.
وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان افزود: تاریخ ایران اسلامی چه قبل از انقلاب ،چه بعد از انقلاب مملو ازخباثت ها ، توطئه ها و خیانت های انگلیس به این کشور و ملت و حتی ملت های منطقه است و به تعبیر مقام معظم رهبری (حفظه الله)، انگلیس خبیث ، جاده صاف کن آمریکا ، تامین کننده منافع غرب و آمریکا و منبع نکبت ملت های منطقه است و نمونه اخیر آن همراهی انگلیس و فرانسه در لفاظی ظاهری در قضیه برجام و تلاش برای آزادی جاسوسان دو تابعیتی است لذا مسئولان کشور مواظب و مراقب باشند که در تلاش برای حفظ منافع کشور ، نباید به دشمن خوش بین بود .
احمدی نیک ضمن اشاره به بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ بیان داشت :همانطور که نکات مثبت و قوی دارد که کارشناسان باید برای مردم روشن کنند تا دشمنان در راستای یاس آفرینی و ایجاد ناامیدی و القای ناکارآمدی نظام موفق نشوند و سوء استفاده نکنند البته نکات ضعفی هم ممکن است داشته باشد که باید مجلس شورای اسلامی تدبیر کند ،چرا که این لایحه ممکن است رکود و بیکاری را رفع نکند .در ضمن جای خالی مصوبات برنامه و سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایتی در لایحه بودجه دیده می شود که باید اصلاح شود.
خطیب جمعه آسمینون با اشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح ، بزرگ منادی وحدت حوزه و دانشگاه و گرامی داشت روز وحدت حوزه ودانشگاه تاکید نمود: این دو نهاد مغز متفکر جامعه هستند ومرکز تمام ترقیات و پیشرفت ها و همچنین مرکز تمام انحطاطات ، پسرفت ها و عقب ماندگی ها می تواند باشد.
خطیب جمعه آسمینون یادآور شد: از نقشه های همیشگی اجانب و استکبار جهانی ، کوشش و تلاش در جدایی حوزه و دانشگاه بوده است چون به خوبی می دانند اگر حوزه و دانشگاه همراه با تحصیل و تهذیب در کنار هم باشند آنان در اجرای نقشه های خود موفق نخواهند بود.
احمدی نیک ضمن تبریک هفته قرآن و عترت اظهار داشت :همه ما نسبت به این دو ثقل و یادگار پیامبر اکرم (ص) مسئول هستیم و خود و فرزندانمان را نسبت به قرآن و عترت مسئول بدانیم . همه ما مسئولان و همچنین مردم باید تلاش کنیم زمینه توجه و یادگیری و انس جوانان با قرآن و عترت را فراهم کنیم .
وی با اشاره به مسئله قدس بیان داشت موضوع تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، خدمت ناخواسته ای بود که نتیجه اولیه آن ،ایجاد انسجام و وحدت جهان اسلام حول محور فلسطین و علیه آمریکا و اسرائیل بود.
خطیب جمعه آسمینون تاکید کرد :تصمیم ترامپ ،اقدامی انفعالی و ناشی از عجز و ناتوانی در مدیریت تحولات منطقه توسط آمریکا و اسرائیل بود که نتیجه آن می تواند پدید آمدن شکستی مجدد را برای نظام سلطه به دنبال داشته باشد و با این اقدام ، دشمنی مستمر و همیشگی آمریکا با جهان اسلام اثبات گردید .
وی در پایان متذکر شد: که پیام شجاعانه سردار حاج قاسم سلیمانی در تماس با فرماندهان گردان های عزالدین قسام و جهاد اسلامی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین هم لبیکی است به ندای پیامبر (ص) و هم اوج اعتقاد به اینکه هر جا مظلومی باشد یا رد پای ظالمی ، ایران حضور دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه ریگان:مسئولین کسری بودجه را از حقوق های نجومی جبران کنند

, امام جمعه ریگان:مسئولین کسری بودجه را از حقوق های نجومی جبران کنند, امام جمعه ریگان:مسئولین کسری بودجه را از حقوق های نجومی جبران کنند,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان ،اظهار داشت: مراکز علمی و فرهنگی قدیم و جدید، حوزه و دانشگاه امروز دو مغز متفکر جامعه ی اسلامی هستند.

,

امام جمعه شهرستان ریگان افزود:امروز دشمن به دنبال سکولار کردن روحانی و دانشجو است.

,

وی ادامه داد:کسانی که امروز دم از حقوق بشر می زنند و در پی قتل و خونریزی بشر هستند ،خشن ترین و منفور ترین دولت ها هستند که در راس همه ی آنها آمریکا و اسرائیل است .

,

رنجبر ماهانی بیان داشت:به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی زمینه ی خشونت های زیاد را در منطقه فراهم خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه امروز باید یک اجماع جهانی علیه اسرائیل صورت بگیرد،تصریح کرد: جوامع اسلامی باید سکوت خود را بشکنند و از حالت انفعال بیرون بیایند و تا وقتی که یاد و نام فلسطین و پرچم مقاومت در منطقه بر افراشته است رژیم صهیونیستی شکستش حتمی است.

,

امام جمعه یگان ادامه داد: امروز یک کشتی گیر این نظام اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد ، اسرائیل در خشم و عصبانیت است و نتانیاهو در پیام خود می گوید نظام ایران ترجیح می دهد شاهد باخت ورزشکاران خود در مقابل ورزشکاران اسرائیلی باشد. یعنی می خواهد حتی ورزشکاران این مرز و بوم را علیه نظام سینه سپر کنند این از خباثت دشمن است.

,

خطیب جمعه ریگان با بیان این که باید دست آن جوان ورزشکار که اسرائیل را به رسمیت نشناخت را بوسید و افتخار کرد،تصریح کرد:علیرضا کریمی کشتی گیر کشورمان یاد و خاطره زنده یاد جهان پهلوان تختی و پوریای ولی را زنده کرد و امروز اسرائیل بداند که نظام ما پر است از جوان پهلوان تختی ها و پوریای ولی ها.

,

وی با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ بیان کردند: ما از همه دولت‌مردان بابت زحماتی که در زلزله های اخیر در کشور کشیده اند تقدیر و تشکر می کنیم اما آن طور که مسئولین ما می گویند دولت کسری بودجه دارد ، همه دولت ها کسری بودجه داشته اند و هر دولتی با این کسری بودجه روبرو است اما آن نکته ای که است مسئولین ما می خواهند این کسری بودجه را با افزایش قیمت بنزین و گازوئیل و عوارض سفر های خارجی جبران کنند که این فشار زیادی را به قشر محروم و ضعیف وارد می کند.

,

رنجبر ماهانی بیان داشت: مسئولین اگر میخواهند کسری بودجه را جبران کنند بروند از حقوق های نجومی جبران کنند، این کسری بودجه را از پاداش های میلیونی که به اعضاء هیئت مدیرها داده می شود جبران کنند، این را در سمینار های ده ها میلیارد تومانی که ارزش و خاصیت کمی دارد و یا از سفرهای خارجی مسئولین جبران کنند.

,

امام جمعه ریگان در پایان خاطر نشان کرد:این افزایش عوارض برای سفرهای عتبات عالیات که یک سفر معنوی و زیارتی است را دولت باید تجدید نظر کند و برای سفرهای زیارتی افزایش عوارض نداشته باشد.

,

امام جمعه سیرجان:اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی راه مقابله با تحریم‌هاست

, امام جمعه سیرجان:اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی راه مقابله با تحریم‌هاست, امام جمعه سیرجان:اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی راه مقابله با تحریم‌هاست,

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان بر جلوگیری از گرانی حامل‌های انرژی تاکید کرد و اظهار داشت: مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند و نباید بار تامین  بودجه را بر دوش مردم گذاشت و مجلس در بررسی بودجه توجه به جلوگیری از گرانی و تورم داشته باشد.

,

امام جمعه سیرجان اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون و توجه به ظرفیت‌ها را راه مقابله با تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: توجه به تولیدات مرغوب و رونق بنگاه‌های کوچک اقتصادی و دقت در تولید کالاهای مرغوب برای  صادرات ما را بی‌نیاز از واردات می‌کند و باید در مسیر خودکفایی تلاش کنیم تا دشمن ما را از تحریم‌ها نترساند.

,

وی با تبریک ثبت جهانی گلیم سیرجان و تشکر از مسئولان در اجرای این اقدام بزرگ فرهنگی افزود: امروز گلیم در شهر و روستاها می‌تواند یک بنگاه کوچک اقتصادی در تولید و صادرات باشد و لازم است مسئولان به رفع مشکلات بافندگان دقت کنند و این تولید با برند جهانی بزرگترین راه مقابله با تحریم‌ها در تولید و صادرات بیشتر است.

,

خطیب جمعه سیرجان دو مصوبه مجلس آمریکا را علیه ایران نقض برجام عنوان کرد و بیان داشت: اعتماد به دشمن نداریم و نخواهیم داشت و به سمت خودکفایی می‌رویم و جلوگیری در فروش هواپیماهای مسافربری به ایران نقض علنی برجام است.

,

حسینی حرکت نابجای دولت فرانسه در مجوز تجمع گروهک منافقان را محکوم و اظهار کرد: دولت فرانسه خوب بود با حرکات و رفتارهایی که احساسات ملت ایران را جریحه‌دار می‌کند پرهیز می‌کرد و این اقدامات در دولتمردان فرانسه جای تامل دارد.

,

امام جمعه سیرجان اشتباه رئیس جمهور آمریکا در اعلام سرزمین قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را موجب وحدت مسلمانان در مبارزه با رژیم اشغالکر قدس اعلام کرد و گفت: انتفاضه جدید شکل گرفت و جوانان لبنان و مقاومت برای مقابله با اشغالگران قدس آماده شدند.

,

وی افزود: داعش با همه پشتیبانی استکبار و آمریکا شکست خورد و ما مطمئن هستیم در قضیه بیت‌القدس هم دشمن شکست خورده است و خداوند پشتیبان لشکر خود خواهد بود.

,

خطیب جمعه سیرجان به مناسبت‌های مختلف هفته از جمله 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت شهید مفتح پرداخت و بیان کرد: این دو قشر با هماهنگی و وحدت خود در پیروزی انقلاب نقش مهمی را ایفا کردند و بعد از انقلاب هم حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب هستند.

,

وی شب یلدا را شب قرآن و نهج‌البلاغه عنوان کرد و گفت: خوب است در این شب که سنت دور هم نشستن دارد از گناه دوری کنیم به غیبت نپردازیم و کلام وحی و نهج‌البلاغه را مرور کنیم و درس بگیریم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه