اخبار داغ

دو مخترع سردشتی، سیستم الکترونیکی نسبت های مثلثاتی دنیا را اختراع کردند

دو مخترع  سردشتی، سیستم الکترونیکی نسبت های مثلثاتی دنیا را اختراع کردند
دو مخترع جوان سردشتی موفق به ساخت اولین سیستم الکترونیکی جهان شدند که به کمک آن می توان نسبت های مثلثاتی درس ریاضی را به راحتی به اثبات و قابل فهم رسانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلفت، “انور محمدامینی” از سردشت دارای ۲۳ سال سن و دانشجوی الکترونیک دانشگاه اصفهان و همچنین “حکیم زارعی فرد” اهل میراباد با ۲۳ سال سن و دانشجوی الکترونیک دانشگاه زاهدان، جزو ایدە پردازان و سازندگان سیستم الکترونیکی هستند که در تدریس و تفهیم نسبت های مثلثاتی دنیای ریاضی کمک شایانی را به معلمان، دانش آموزان و دانش آموختگان می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلفت,

این طرح امسال به ثبت رسیده و جهت تاییدیه عرضه به بازار، به سازمان پژوهش ارسال شده و همینطور جهت شرکت در مسابقه به جشنواره خوارزمی معرفی شده است.

,

به گفته این مخترعان جوان، برای ساخت این سیستم الکترونیکی ۸ ماه زمان صرف شده که ۲ ماه آن به تحقیق و طراحی و ۶ ماه دیگر برای ساخت آن اختصاص یافته است.

,

این دو مخترع جوان سردشتی، مشکلات مالی و نبود حامی را بزرگترین مانع در اجرای این طرح و سایر اختراعات دیگرشان عنوان کردند و گفتند: برای ساخت سیستم الکترونیکی اثبات نسبت های مثلثاتی بیش از ۱۰ میلیون ریال و همچنین ۱۲ میلیون ریال هم برای گرفتن وکیل و مشاور ثبت، هزینه شده است.

,

آنها از مسئولان، خیرین علمی، انجمن ها و سایر اقشار جهت حمایت از اختراعات دیگرشان و همچنین مخترعان دیگر در خواست کردند آستین همت را بالا بزنند و با برطرف کردن مشکلات مالی زمینه تشویق و ارائه تولیدات را برای شکوفایی منطقه و کشور فراهم کنند.

,

بر اساس این گزارش، مثلثات یکی از شاخه‌های ریاضیات است که روابط میان طول اضلاع و زاویه‌های مثلث را مطالعه کرده و نخستین کاربرد مثلثات در مطالعات اخترشناسی بوده‌ است. اکنون مثلثات کاربردهای زیادی در ریاضیات محض و کاربردی دارد.

,

بعضی از روش‌های بنیادی تحلیل، مانند تبدیل فوریه و معادلات موج، از توابع مثلثاتی برای توصیف رفتار تناوبی موجود در بسیاری از فرایندهای فیزیکی استفاده می‌کنند. هم‌چنین مثلثات پایه علم نقشه‌برداری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه