اخبار داغ

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور مطرح کرد

قصه گویی محوری‌ترین فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

قصه گویی محوری‌ترین فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: قصه، محوری‌ترین فعالیت این کانون است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به اینکه فرهنگ قصه گویی یکی از ابزار های بسیار ارزشمند و موثرجهت ایجاد و تقویت هویت دینی ایران می باشد اظهار کرد: قصه گویی ابزاری بسیار ارزشمند برای تربیت نسل کودکان و نوجوانان ایران است. قصه گوی بهانه بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است لذا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که بیش از 1000 مرکز در سراسر کشور وجود دارد ویکی از فعالیت های مهم آن فعالیت قصه گویی است که توسط مربیان این کانون با کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 وی افزود: پایه قصه گویی از کتاب و کتاب خوانی است. مهمترین فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی می باشد فعالیت قصه و قصه گویی جلوه ونمود عملی کتاب و کتابخوانی است که در کانون خودی نشان می دهد.

,

رضا قمرزاده خاطر نشان کرد: در گذشته پدرومادرها برای فرزندان خود قصه گویی میکردند و از ابزار قصه گویی برای تربیت آنها استفاده می شود و حتی به اشتباه گفته می شود که قصه گویی برای خوابیدن است و این موضوع اشتباه است به نظر من قصه گویی وسیله بیدار کردن است وقتی کودک بعد از قصه آرامش پیدا میکند و به خواب می رود این حاکی از بیداری کودک است و این آرامش اثر تربیتی قصه و قصه گویی است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهمترین فعالیت های این جشواره ترویج قصه های خوب که جنبه تربیتی در ریشه های دینی و مذهبی کشور ایران دارد اذعان کرد:بیستمین جشواره قصه گویی امسال یک وجوه متمایزی دارد که برخی از این وجوه به طور آزمایشی از سال گذشته شروع شده و امسال تثبیت خواهد شد. در دوره های قبل فقط مربیان و شرکت کنندگان آزاد در جشواره شرکت می کردند اما حضور نوجوانان وپدربزرگ ها و مادربزرگ ها از جشواره نوزدهم شروع و امسال تثبیت خواهد شد.

,

وی با شاره به اینکه 6737قصه گو امسال در جشواره بیستم شرکت کرده اند که از این تعداد 3174نوجوانان، 3090مربیان و شرکت کنندگان آزاد و473نفر از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها حضور دارند گفت: با حضور پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در جشواره می توان گفت که به فرهنگ زبان مادری بخش های مختلف ایران اسلامی و همچنین فرهنگ فاکلورو محلی در قصه ها توجه خاصی شده است.

,

قمبر زاده بیان کرد: سه موضوع مهم موضوع قصه گوهای این جشواره می باشند که در بخش مربیان و شرکت کنندگان آزاد و بخش بین الملل موضوع را آزاد بوده منتها گفته شده بیشترموضوعات تربیتی و ارزشی باشد موضوع بعدی محور قصه های رضوی و موضوع بعدی شاهنامه و فرهنگ محلی و زبان مادری است که این بخش را بیشتر پدربزگ ها و مادربزرگ ها به آن رونق بخشیده است این سه موضوع که در جشواره وجود دارد باعث شده است که هرکسی بتواند متناسب با توان و استعداد خود در قصه گویی امسال شرکت کند

,

وی تصریح کرد: امسال حدود 736 جشن قصه گویی در مراکز استان ها تا به امروز اجرا شده است که در این جشن ها حدود 80هزار مخاطب کودک و نوجوان حضور داشتند و از قصه ها استفاده کردند که این آمار آمار بسیار ارزشمندی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که سال ها این جشواره را اجرا می کند بوده است.

,

قمبرزاده در پایان گفت: در بخش بین‌الملل که داوری آن آغازشده است بر اساس آمار سال گذشته 38 کشور در این جشنواره شرکت خواهند کرد و درنهایت 10کشور انتخاب‌شده و در مرحله نهایی که 1بهمن در تهران برگزار خواهد شداز آنها تقدیر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه