اخبار داغ

رئیس دانشگاه قم:

علوم انسانی با همکاری حوزه و دانشگاه اسلامی می شود

علوم انسانی با همکاری حوزه و دانشگاه اسلامی می شود
رئیس دانشگاه قم گفت: علوم انسانی که در دانشگاه ها تدریس می شود از مبانی فکری و فلسفی غربی است و اگر بتوانیم این علوم را به گونه ای اصلاح کنیم که از مبانی غرب رهایی پیدا کند اقدام موثری انجام داده ایم که این موضوع با همکاری حوزه و دانشگاه امکان پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با انقلاب نیوز با اشاره به فرا سال روز رسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه را می توان به عنوان وحدت حوزویان و دانشگاهیان دانست که مثل بقیه اقشار جامعه بین این دو قشر باید وحدت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه افزود: حوزه و دانشگاه با اقشار دیگر تفاوت دارند چون دو قشر تاثیر گذار در جامعه هستند و وحدت این دوقشر تاثیر زیادی بر وحدت بقیه اقشار دارد.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه چند مورد دارد که یکی وحدت در اهداف است، گفت: یکی از اهداف پیاده کردن برنامه های انقلاب اسلامی و تاسیس تمدن نوین اسلامی است که در این زمینه ها  نهاد حوزه و دانشگاه می تواند آن را هدف مشترک قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیشرفت کشورمان موضوعی است که حوزویان و دانشگاهیان باید در آن سهیم باشند،  باید نشست های مشترکی را در حوزه با دعوت از دانشگاهیان و در دانشگاه  با دعوت از حوزویان برگزار شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: علومی که در دانشگاه ها است به خصوص علوم انسانی  اگر نسبت خود را با اسلام پیدا کنند به صورت ساختاری به وحدت حوزه و دانشگاه کمک می کنند.

وی ابراز داشت: علوم انسانی که در دانشگاه ها تدریس می شود از مبانی فکری و فلسفی غربی است و  اگر بتوانیم این علوم را به گونه ای اصلاح کنیم  که از مبانی غرب رهایی پیدا کند اقدام موثری انجام داده ایم  که این موضوع با همکاری حوزه و دانشگاه امکان پذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه