اخبار داغ

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخه:

بازچرخانی آب از اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری سرخه است

بازچرخانی آب از اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری سرخه است
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخه با تأکید بر بهره گیری از پساب تصفیه خانه شهری گفت: بازچرخانی آب از اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری سرخه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید فیض در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه با موضوع "هدر رفت آب" اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب شهرستان سرخه با توجه به سامانه آب شیرین کن که مربوط به سامانه آر.او است بخشی از آب که وارد می شود؛ بخشی از آن به عنوان پساب این سامانه دارد که وقتی آبی را سبک می کنیم؛ یکسری املاح را از آب می گیریم که باید دفع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه, :,

وی افزود: اقدامی که ما در رابطه پساب سامانه آر.او انجام می دهیم ؛ چیزی که دولت و مجوزهای قانونی در این زمینه هست؛ این است که باید این پساب قیمت گذاری شود و از طریق مزایده به آنهایی که دوست دارند؛ از این پساب استفاده کنند؛ به آنها فروخته شود کاری که انجام شده این است که در مرحله قیمت گذاری است که به زودی این مرحله تمام می شود و از طریق مجوز وزارت نیرو مزایده این پساب را انجام می دهیم و در آن موقعیت زمانی هر کسی می تواند در آن شرکت و هرکس برنده شود می تواند آن را تحویل بگیرد.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخه به گفته عده ای که می گویند پساب به درد کشاورزی نمی خورد؛ اشاره کرد و گفت: اینطور هم نیست که بگوییم این آب به درد کشاورزی نمی خورد؛ کشاورزانی ما که در آن منطقه بودند از آن آب استفاده و محصول خوبی هم داشته اند؛ و باید گفت هر آبی برای یک گیاهی مناسب است اگر گیاه مناسب آن آب شناسایی شود می شود در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و حتی صنعتی هم استفاده شود.

,

فیض عنوان کرد: بنده پیشنهادی ارائه کردم که می توان از این پساب در بخش گردشگری استفاده شود؛ چرا که روزانه 600 تا 700 هزار لیتر پساب در آنجا داریم که عدد قابل توجهی است که اگر جمع آوری شود؛ می شود دریاچه ای مصنوعی تأسیس شود و در اب و هوای سرخه هم اثرگذار است.

,

وی با بیان اینکه آب باشد، حیات هم هست؛ بیان کرد: علم روز دنیا می گوید باید بازچرخانی آب انجام شود و از یک آب باید چندین استفاده شود و در هر مرحله باید ارزش افزوده ایجاد کند؛ خیلی خوب است که استفاده چندگانه از آب انجام شود و اگر اینطور باشد بخش خصوصی صنعتی و شهری می توانند ورود پیدا کند و با هم متصل شوند و سرمایه گذاری کند و در این صورت هم درآمدزایی می شود و هم ایجاد اشتغال می کند.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخه اظهار کرد: تصفیه آب شیرین کن خانگی را می توان گفت بر  اساس محاسبات انجام شده یک سوم آب دور ریخته می شود؛ الان آب شهر سرخه کیفیتش خوب شده و هم مراکز بهداشتی و وزارتی آن را تأیید کرده اند و مردم هم بسیار تشکر کرده اند ؛ خواهش من این است که از این دستگاه ها دیگر استفاده نکنند.

,

فیض افزود: دو سوم بدن از آب تشکیل شده است و نیازمند به آب است؛ در آب املاحی وجود دارد که این املاح وارد بدن که می شود آب مهمترین چیزی است که بدن به آن نیاز نیاز دارد؛ و بنده به مردم و همشهریان عزیز عرض می کنم که سبک کردن آب یعنی گرفتن یون کلسیم، منیزیم و سدیم از آب که هر سه هم مهم برای بدن است؛ آب سبک چند زیان برای بدن دارد؛ هر چیزی که سبک شد الزاما خوب نیست؛ در دراز مدت مشکلات استخوانی برای فرد ایجاد می کنند؛ مردم ما در این منطقه با این آب رشد یافته اند و سیستم آبشان با آن تنظیم شده پس سبک کردن آب مشکلاتی را ایجاد می کند.

,

وی بیان کرد: از طرفی دیگر آب شیرین کن های خانگی مجهز به فیلترهایی است که باید بعد از مدتی تعویض شوند؛ برای مثال هر شش ماه باید تعویض شود؛ خود این فیلترها می تواند منبع رشد میکروبی باشند که بسیار مهم است که مردم به این مسائل توجه داشته باشند؛ طرح تحقیقاتی در این زمینه دارد انجام می شود که به اطلاع مردم خواهد رسید.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخه ادامه داد: ضرر سوم آن این است که الان که آب با کیفیت در اختیار مردم قرار میگیرد؛ یک سوم آب آب شیرین کن به هدر می رود و به عبارتی دیگر از نظر اقتصادی به ضرر مردم است و منابع آبی شهر هم از طرف دیگر به هدر می رود؛ اگر دغدغه ما حفظ آب است؛ مردم این دستگاه ها را خاموش کنند و از آب شبکه آب و فاضلاب شهری استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه