اخبار داغ

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضای نیروهای مسلح کشور:

متولی اصلی پیشگیری از وقوع جرم وجود ندارد/ عد م رواج امر به معروف در کشور ضعف است

متولی اصلی پیشگیری از وقوع جرم وجود ندارد/ عد م رواج امر به معروف در کشور ضعف است
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضای نیروهای مسلح کشور گفت: هنوز نهاد متولی اصلی برای پیشگیری از وقوع جرم در بین نهادها و مردم وجود ندارد و در حقیقت آن‌گونه که باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج ندارد که این یک ضعف است و در کشور باید الگو داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی صالحی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور صبح امروز در سیزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "سمت و سوی حرکت ملت ایران یک سمت و سوی انقلابی و دینی است با هرسلیقه سیاسی که باشند".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان، ,  , خاورستان, خاورستان, حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی صالحی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور صبح امروز در سیزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "سمت و سوی حرکت ملت ایران یک سمت و سوی انقلابی و دینی است با هرسلیقه سیاسی که باشند".,
 
,
وی افزود:یکی از معیارهای جهت‌گیری انقلابی، نبود جرم و گناه در جامعه است و خوشبختانه آمار جرایم در نیروهای مسلح نسبت به جمعیت آن بسیار پایین است.
,
 
,
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان کرد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم نهادهای زیادی با هم در ارتباط هستند اما بین این نهادها پراکندگی‌هایی وجود داشته و هماهنگی، مدیریت و تمرکزی وجود ندارد.
,
 
,
صالحی عنوان کرد: سیاست هماهنگی که از آن الگو گرفته شود و براساس یک سند قوانین را بگیرند وجود ندارد و در حقیقت جزیره‌ای عمل می‌شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: آن‌گونه که باید در جامعه  نظارت مردم بر دولت و دولت بر قوانین وجود ندارد.
, وی اظهار کرد: آن‌گونه که باید در جامعه  نظارت مردم بر دولت و دولت بر قوانین وجود ندارد.,
 
,
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: موفق‌ترین مجموعه‌ای که در نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم را به صورت سازمان یافته آغاز کرده است، سازمان قضایی نیروهای مسلح است.
, موفق‌ترین مجموعه‌ای که در نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم را به صورت سازمان یافته آغاز کرده است، سازمان قضایی نیروهای مسلح است.,
 
,
صالحی اظهار کرد: از سال 1377 تاکنون چهار برنامه پنج ساله برای پیشگیری از وقوع جرم  اجرا شده که امسال آخرین سال برنامه پیشگیری است.
,
 
,
وی با بیان این‌که نیروهای مسلح در پیشگیری از وقوع جرم کارنامه مؤفقی دارند،اظهار کرد: موضوعات مجمع پیشگیری از وقوع جرم در کشور انتخاب شده که اولین آن راه‌کارهای ضرب و جرح عمدی در ٣٠ استان بوده است و با توجه به شعار سال موضوع بعدی پیشگیری از قاچاق و سومین موضوع که اختصاص به استان تهران دارد، جرایم مالی و اقتصادی مورد بحث قرار گرفته است.
,
 
,
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: با توجه به نوع جرایم و شرایط اجتماعی در هر استان، 30 استان به موضوع ضرب و جرح، ١٠ استان به موضوع قاچاق و ١٢ استان علاوه بر این موضوعات جرایم مالی را مورد بررسی قرار داده‌اند.
,
 
,
صالحی تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی با همکاری ستاد کل نوشته شده و مورد توافق ما است و باید به آن پایبند باشیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: برنامه پنج ساله در چهار نوبت انجام شد و برای نوبت پنجم با توجه به مشکلات و موضوعات جدیدی که در جامعه و بین نیروهای مسلح وجود دارد لازم است رویکردها و اهداف جدیدی تعریف شود.
,
 
,
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر سازمان‌های نیروهای مسلح خودشان دارای کمیسیون پیشگیری هستند لازم است نگاهی که در گذشته در مورد پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح وجود داشته تغییر کند.
,
 
,
صالحی با اشاره به گذر زمان و تغییر شرایط در اجتماع  و به تبع در نیروهای مسلح، عنوان کرد: در این چند سال چند سند الزام‌آور تعیین شده و باید روش‌ها عوض شود و نیاز به تالیف نسخه جدیدی دارد.
,
 
,
وی اظهارکرد: مدل و روش پیشگیری از وقوع جرم در آینده مشخص شده و مهم‌ترین اسناد برای برنامه پنجم استفاده شده است.
,
 
,
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان کرد: در اولین قدم لازم است پیشگیری از روش‌های سنتی و غیر علمی به روش‌های علمی و دانشگاهی تغییر پیدا کند.
,
 
,
صالحی ادامه داد: در تقسیم پیشگیری سه مورد مهم است که پیشگیری قضایی و کیفری وظیفه قوه قضاییه است و نیاز دارد به سمت آسیب‌شناسی برویم.
,
 
,
وی اظهار کرد: برای دستیابی به سطح مناسب نیاز به همکاری، مشارکت، نظارت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، وضعی، انتظامی، قضایی و کیفری با سازمان‌های مرتبط با امر پیشگیری و ارتقا سطح سلامت اداری کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح است که باید جزو برنامه‌های ما قرار گیرد.
,
 
,
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: در طول چهار برنامه پنج ساله سازمان قضایی نیروهای مسلح با همکاری فرماندهان نظامی و انتظامی کارهایی انجام داده است و در مقابل 22 عنوان موضوعی که مبتلابه بوده را مشخص و آسیب‌شناسی کرده است.
,
 
,
صالحی اظهار کرد: در کنار مجامع پیشگیری از وقوع جرم مطالعات و تحقیقاتی انجام شده است که در آن 85 عنوان موضوع مشخص شده است و معمولا جرایمی است از جمله فرار از خدمت، وارد کردن خسارات غیرعمدی به امکانات دولتی در اختیار نیروها است و ضرب و جرح که با همه این شرایط آمار جرایم در بین نیروهای مسلح بسیار پایین است.
,
 
,
وی گفت: از جمله دلایلی که جرم در بین نیروهای مسلح بسیار پایین است می‌توان به توجه در گزینش افراد که بسیار دقیق است و نظارت بر کار نیروها توسط عقیدتی و بازرسی اشاره کرد که این‌ها همه باعث پاک ماندن نیروهای مسلح شده است.
,
 
,
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در هر استان در زمینه مسائل اجتماعی، راه‌کارهای پیشگیری از وقوع جرم در هر استان متفاوت است و نظارت و هدایت مؤثر بر شرایط فرد تأثیر دارد.
,
 
,
صالحی با اشاره به این‌که درصدی از نیروهای مسلح را سربازها تشکیل می‌دهند، گفت: معمولا اگر وقوع جرمی در بین نیروهای مسلح باشد وارداتی است و گاها از طرف سربازهایی است که هرکدام از یک استان و یک شهر وارد سازمان‌های مسلح می‌شوند.
,
 
,
وی یادآور شد: هنوز نهاد متولی اصلی برای پیشگیری از وقوع جرم در بین نهادها و مردم وجود ندارد و در حقیقت آن‌گونه که باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج ندارد که این یک ضعف است و در کشور باید الگو داشته باشیم.
, وی یادآور شد: هنوز نهاد متولی اصلی برای پیشگیری از وقوع جرم در بین نهادها و مردم وجود ندارد و در حقیقت آن‌گونه که باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج ندارد که این یک ضعف است و در کشور باید الگو داشته باشیم.,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه