اخبار داغ

گزارش خبری؛

کسادی بازار رانندگان آژانس‌ با حضور تاکسی‌های اینترنتی/ شورای شهر سازوکارها را تنظیم کند

کسادی بازار رانندگان آژانس‌ با حضور تاکسی‌های اینترنتی/ شورای شهر سازوکارها را تنظیم کند
حضور تاکسی اینترنتی در بیرجند، از یک سو تحت الشعاع قرار دادن فعالیت و نارضایتی آژانس ها و تاکسی ها را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شماره تلفن مسافر در اختیار راننده، سبب ایجاد نگرانی مسافران برای ایجاد مزاحمت های بعدی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن خدمات، سبک زندگی مردم به سمت استفاده از خدمات توسط فضای مجازی و الکترونیکی تغییر پیدا کرده و با توجه به تمایل مردم به دریافت خدمات راحت تر، مشاغل مختلف هم تلاش کرده اند تا برای جلب رضایت مردم به سمت تمایلات آنها حرکت کرده و خود را به روز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,

یکی از مشاغلی که اخیرا تلاش کرده تا برای ارائه خدمات آسان تر و کم هزینه تر فعالیت خود را در فضای مجازی و اینترنتی گسترش دهد، حمل و نقل مسافر است که به تازگی وارد بیرجند هم شده است.

14 آذرماه سال جاری بود که سامانه اینترنتی تاچ سی برای حمل و نقل مسافر با حضور معاون وزیر ارتباطات در بیرجند راه اندازی شد و استاندار خراسان جنوبی از شرکت تاچ سی که از سال گذشته فعالیت خود در شهرهای بزرگ از جمله تهران و مشهد را آغاز کرده بود برای حضور و خدمات دهی در بیرجند هم دعوت کرد.

 

اما حضور تاکسی اینترنتی تاچ سی در بیرجند، از یک سو تحت الشعاع قرار دادن فعالیت و نارضایتی آژانس ها و تاکسی ها را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شماره تلفن مسافر در اختیار راننده، سبب ایجاد نگرانی مسافران برای ایجاد مزاحمت های بعدی شده است که برخی از مردم از وجود مشکلات و مزاحمت هایی از این طریق در سایر شهرهای فعالیت تاکسی اینترنتی سخن می گویند.

 

سیدمیثم هاشمی مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند در گفتگو با خاورستان،  اظهارکرد: تاچ سی یک شرکت دانش بنیان است و از سال 94 کارش را در مشهد آغاز کرده و از سال 95 هم به ارائه خدمات پرداخته است و تمام مجوزها به صورت کشوری و از وزارت صنعت و معدن است که بر همین اساس می تواند در سراسر کشور نمایندگی داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این تاکسی در بیرجند بیش از 500 راننده پذیرش شده اند که تاکنون 300 راننده فعالیت خود را آغاز کرده اند و بقیه هنوز نقص مدرک بخصوص ضمانت چک و سفته 5 میلیون تومانی دارند.

مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند با اشاره به اینکه امنیت سفر با تاچ سی بالا است و راننده از طریق نرم افزار به مسافر معرفی می شود و امکان به اشتراک گذاری سفر با دوستان هم فراهم است، گفت: در پایان هر سفر مسافر می تواند به راننده و سفر خود امتیاز بدهد و در صورت نارضایتی موضوع را برای رفع به ما اعلام کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای پذیرش رانندگان هم شرایط خاصی در نظر گرفتیم که سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس ها این شرایط را ندارد، ادامه داد: همچنین برای رانندگان کلاس آموزشی برگزار می شود و خودروی آنها از نظر فنی، ظاهری و تمیزی مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از پیام های مردمی و ناظر شرکت بصورت نامحسوس بر روند کار رانندگان نظارت می شود.

مدیر اجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: درآمد رانندگان تاچ سی در بیرجند بصورت میانگین 10 هزار تومان در ساعت و میزان معطلی آنها کمتر از 10 دقیقه است، در حالی که هزینه های دریافتی کمتر است اما درآمدشان بیشتر است، چرا که راننده آژانس پس از رساندن مسافر به مقصد باید مسیری را بدون مسافر به محل آژانش برگردد اما رانندگان تاچ سی پس از پیاده کردن مسافر در همان محل توقف می کنند و پس از 10 دقیقه مسافر دیگری را سوار می کنند.

هاشمی بیان کرد: برای آژانس ها با تاچ سی هم جلسه ای برگزار کردیم تا رانندگان خود را به تاچ سی معرفی کنند و از 14 درصد سهم تاچ سی، 7 درصد را دریافت کنند که این موضوع با مخالفت و مقاومت مدیران آژانس روبرو شد و تاکنون هیچ راننده ای از سوی آژانس ها به ما معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: آژانس های بیرجند که با ما همکاری نکردند، روز به روز زنگ خور آژانس و درآمدشان کم خواهد شد، در حالی که هزینه هایشان تغییر نمی کند، اما اگر با تاچ سی همکاری کنند، علاوه بر جابجایی مسافران خودشان، با جابجایی مسافران تاچ سی هم از  50 درصد درآمد ما بهره مند می شوند و هم درآمد آژانس و هم درآمد راننده افزایش می یابد.

 مدیراجرایی تاچ سی در بیرجند اذعان کرد: متاسفانه تاکنون آژانس ها هیچ اقدامی برای همکاری نکرده اند و تصورشان بر این است که ما آمده ایم تا آنها را ورشکسته کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه همچنین تاچ سی شرایط ویژه ای برای تاکسی های زرد دارد که به جای دریافت سهم 14 درصدی، 10 درصد از درآمد آنها را دریافت می کند و طی 6 ماه ابتدای فعالیت هم هیچ سودی دریافت نمی کند، گفت: تاچ سی در بیرجند برای پذیرش 2 هزار راننده ظرفیت دارد و در واقع هر چه تعداد راننده های شرکت بیشتر باشد سطح تبلیغات و طرح های تشویقی را بیشتر می شود.

وی افزود: در صورت اعلام مزاحمت راننده و سوء استفاده از شماره مسافر، راننده در همان مرتبه اول به صورت دائم اخراج می شود و در صورت درخواست مسافر، مدارک راننده به مراجع قضایی ارسال می شود.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: در تمام کشورهای پیشرفته کسب و کارهای نو مجازی هستند و کسب و کارهای سنتی باید خودشان را به روز کنند و به رقابت بپردازند، اما اگر توان مالی آن را ندارند می توانند با شرکت های دیگر همکاری کنند تا ضربه مالی نخورند.

هاشمی با بیان اینکه بیرجند شهر دانشجویی و نظامی است و قشر ضعیف در این شهر نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است، این شهر دارای مردم متمدن و با فرهنگی است که سعی می کنند خود را به روز کنند، گفت: به همین دلیل این شهر ظرفیت و گنجایش کسب و کارهای نو از جمله تاکسی اینترنتی را دارد، بطوری که حتی شرکت های دیگری هم می توانند برای ایجاد رقابت به این شهر بیایند، چرا که هر چه رقابت بیشتر شود وضعیت معیشتی مردم و رانندگان بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازارهای سنتی انحصاری و نرخ های آن بالا است، اما در بازار رقابتی قیمت ها و هزینه های مردم کاهش می یابد افزود: هم اکنون قیمت های تاچ سی 30 درصد از نرخ آزانس ها و 50 درصد از قیمت تاکسی های زرد کمتر است.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهار کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی تاچ سی در بیرجند دو میلیارد تومان، هزینه تبلیغات محیطی 200 میلیون تومان و هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز 300 میلیون تومان بوده که از بازار بومی و تولیدی های بیرجند تهیه شده است.

هاشمی راه اندازی باشگاه سفیران برای خدمات دهی به رانندگان از جمله تعویض روغن، مکانیکی، بیمه شخص ثالث و ... را از دیگر برنامه های این شرکت دانست و افزود: همچنین برای رونق سایر کسب و کارها از جمله دفاتربیمه، رستوران ها، مراکز تفریحی و زیارتی و کسب و کارهای سنتی هم قرارداد می بندیم و در این خصوص سفر مسافران به این مراکز رایگان یا کم هزینه تر خواهد بود.

 

مهدی راعی فرد رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: شهر بیرجند ظرفیت ورود کسب و کارهای اینترنتی را ندارد، در حالی که اگر در این شهر هم جنب و جوش مسافر بود، زمینه برای ورود چندین شرکت هم وجود داشت.

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط در بیرجند به گونه ای است که رانندگان آژانس از نبود مسافر و درآمد کم گلایه مند هستند که باز ورود تاچ سی هم بر این نارضایتی ها افزوده است که در این خصوص گلایه ها به استاندار هم مکاتبه شده است.

 

رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند گنجایش زیادی برای حمل و نقل مسافر ندارد و لازم نبود استاندار از تاچ سی دعوت می کرد، گفت: در واقع اتحادیه آژانس های بیرجند توان راه اندازی تاکسی اینترنتی  را دارد و هم اکنون در حال راه اندازی نرم افزار حمل مسافر با عنوان " شهر من" هستیم که نرخ آن همانند تاکسی اینترنتی است و برگ برنده آن هم آرم و علایم آژانس است.

راعی فرد با اشاره به دلیل عدم استقبال آژانس ها از مشارکت و همکاری با تاچ سی، تصریح کرد: تاچ سی قرارداد یک ساله ای را با آژانس ها منعقد می کرد، در حالی که امکان دارد پس از اتمام این قرارداد، راننده به جای آژانس، با تاچ سی همکاری خود را ادامه دهد و آژانس راننده خود را از دست بدهد، در واقع به نظر می رسد این اقدام تاچ سی برای تبلیغات و گستردگی کار است و پس از پایان مهلت یک ساله به آژانس ها بها ندهد.

وی با بیان اینکه آژانس ها درخواست قرارداد 5 ساله و طولانی مدت کردند که تاچ سی با آن موافقت نکرد، گفت: هم اکنون تاکسی با برندهای متعددی در بیرجند وجود دارد که تاکسی بانوان، تاکسی 133، تاکسی 3133 و تاکسی های اینترنتی تاچ سی و جابه جا و ... از جمله آنها است و دست آژانس ها خالی می ماند.

 

غلام‌پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، با اشاره به این‌که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل اقدام مناسب و در ادامه مبحث شهر و شهروند الکترونیک است، گفت: اخیرا در این زمینه شرکت تاچ سی فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرده است.

وی اظهارکرد: هم اکنون در بیرجند بیش از یک هزار و 500 راننده آژانس و 700 راننده تاکسی در حال فعالیت هستند و همچنان از وضعیت موجود گلایه مند هستند و در واقع اکنون شهر ما گنجایش اینکه دو هزار خودروی دیگر برای حمل مسافر وارد شهر شود را ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: بر اساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر برعهده شهرداری است وهر گونه حمل و نقل بار و مسافر باید تحت مدیریت و نظارت شهرداری انجام شود.

غلامپور با اشاره به اینکه شرکت تاچ سی بدون اخذ مجوز از شهرداری شروع به کار کرده است، افزود: در این خصوص مکاتباتی را با شرکت تاچ سی و استانداری انجام دادیم و در این خصوص جلسه ای در دفتر معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد که مقرر شد مهلت یک ماهه ای برای دریافت مجوز به این شرکت داده شود که متاسفانه هم اکنون پس از گذشت 10 روز از این جلسه، هنوز هم برای دریافت مجوز اقدام نشده است که گلایه مندیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص لایحه ای را تنظیم و به شورای شهر فرستاده ایم که اگر قرار است اینگونه شرکت ها فعالیت کنند باید نیروهای خود را از رانندگان در حال فعالیت در شهر تامین کنند، چرا که واقعا شهر بیرجند ظرفیت و گنجایش این تعداد خودرو در بحث حمل و نقل ندارد، همانطور که هم اکنون هم آژانس ها و تاکسی داران از نبود مسافر و درآمد در شهر گلایه مند هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با اصل کار مخالف نیستیم و در واقع راه اندازی سیستم اینترنتی حمل مسافر طرح پسندیده و خوبی است، اما باید برای فعالیت اینگونه شرکت ها سازوکار مشخصی تعریف شود تا فعالیت آژانس ها و تاکسی های دارای مجوز تحت الشعاع قرار نگیرد.

غلامپور تاکید کرد: اکنون باید تاچ سی هم از مجمع امور صنفی و هم از شهرداری مجوز بگیرد، چرا که اگر مشکلی در حوزه حمل و نقل در شهر وجود داشته باشد مردم آن را برعهده شهرداری می دانند.

وی افزود: در سازوکاری که به شورای شهر پیشنهاد داده ایم، برای تعداد رانندگان تاچ سی محدودیت و سقف قائل شدیم بگونه ای که اگر تعداد آنها کم باشد، در بازه های زمانی افزایش یابد، بطور مثال در ماه اول فعالیت 300 راننده فعالیت کنند و اگر کم باشد در ماه بعد، به تعداد آنها افزوده شود که در این خصوص در شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهارکرد: از فعالیت این شرکت در بیرجند استقبال می کنیم و با اصل آن موافقیم چون هدف ما ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به مردم است و قطعا دسترسی اینترنتی و محاسبه کرایه به صورت آنلاین برای رفاه مردم بهتر است، اما بهتر است که رانندگان این شرکت هم از راننده های تاکسی در بیرجند بکارگیری شود.

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی، قطعا ارائه خدمات پیشرفته و اینترنتی هم سبب پیشرفت شهر و همچنین کاهش هزینه های مردم می شود، اما بر اساس گفته های مسئولان در این گزارش، این کسب و کارها علاوه بر ایجاد رقابت باید بگونه ای باشد که کسب و کار رانندگان و آژانس های دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و در بستر منطقی انجام شود تا هم برای مردم و هم برای رانندگان آژانس ها و تاکسی ها خوشایند باشد.

پس از حضور تاچ سی در بیرجند، شرکت دیگری تحت عنوان جابه جا هم در بیرجند فعالیت خود را آغاز کرده و اتحادیه صنف آژانس ها هم در حال راه اندازی نرم افزار اینترنتی برای خدمات دهی است که این موضوع نشان از ایجاد بازار رقابتی است که در نهایت سبب افزایش کیفیت خدمات و بهره مندی مردم خواهد شد، اما همه این اقدامات باید با توجه به ظرفیت ها و گنجایش زمینه حمل و نقل در شهر باشد تا کسی متضرر نشود که در این خصوص نیاز است تا شهرداری و شورای شهر هر چه زودتر نسبت به ساماندهی اوضاع و تنظیم سازوکارها اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

,

یکی از مشاغلی که اخیرا تلاش کرده تا برای ارائه خدمات آسان تر و کم هزینه تر فعالیت خود را در فضای مجازی و اینترنتی گسترش دهد، حمل و نقل مسافر است که به تازگی وارد بیرجند هم شده است.

14 آذرماه سال جاری بود که سامانه اینترنتی تاچ سی برای حمل و نقل مسافر با حضور معاون وزیر ارتباطات در بیرجند راه اندازی شد و استاندار خراسان جنوبی از شرکت تاچ سی که از سال گذشته فعالیت خود در شهرهای بزرگ از جمله تهران و مشهد را آغاز کرده بود برای حضور و خدمات دهی در بیرجند هم دعوت کرد.

 

اما حضور تاکسی اینترنتی تاچ سی در بیرجند، از یک سو تحت الشعاع قرار دادن فعالیت و نارضایتی آژانس ها و تاکسی ها را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شماره تلفن مسافر در اختیار راننده، سبب ایجاد نگرانی مسافران برای ایجاد مزاحمت های بعدی شده است که برخی از مردم از وجود مشکلات و مزاحمت هایی از این طریق در سایر شهرهای فعالیت تاکسی اینترنتی سخن می گویند.

 

سیدمیثم هاشمی مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند در گفتگو با خاورستان،  اظهارکرد: تاچ سی یک شرکت دانش بنیان است و از سال 94 کارش را در مشهد آغاز کرده و از سال 95 هم به ارائه خدمات پرداخته است و تمام مجوزها به صورت کشوری و از وزارت صنعت و معدن است که بر همین اساس می تواند در سراسر کشور نمایندگی داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این تاکسی در بیرجند بیش از 500 راننده پذیرش شده اند که تاکنون 300 راننده فعالیت خود را آغاز کرده اند و بقیه هنوز نقص مدرک بخصوص ضمانت چک و سفته 5 میلیون تومانی دارند.

مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند با اشاره به اینکه امنیت سفر با تاچ سی بالا است و راننده از طریق نرم افزار به مسافر معرفی می شود و امکان به اشتراک گذاری سفر با دوستان هم فراهم است، گفت: در پایان هر سفر مسافر می تواند به راننده و سفر خود امتیاز بدهد و در صورت نارضایتی موضوع را برای رفع به ما اعلام کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای پذیرش رانندگان هم شرایط خاصی در نظر گرفتیم که سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس ها این شرایط را ندارد، ادامه داد: همچنین برای رانندگان کلاس آموزشی برگزار می شود و خودروی آنها از نظر فنی، ظاهری و تمیزی مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از پیام های مردمی و ناظر شرکت بصورت نامحسوس بر روند کار رانندگان نظارت می شود.

مدیر اجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: درآمد رانندگان تاچ سی در بیرجند بصورت میانگین 10 هزار تومان در ساعت و میزان معطلی آنها کمتر از 10 دقیقه است، در حالی که هزینه های دریافتی کمتر است اما درآمدشان بیشتر است، چرا که راننده آژانس پس از رساندن مسافر به مقصد باید مسیری را بدون مسافر به محل آژانش برگردد اما رانندگان تاچ سی پس از پیاده کردن مسافر در همان محل توقف می کنند و پس از 10 دقیقه مسافر دیگری را سوار می کنند.

هاشمی بیان کرد: برای آژانس ها با تاچ سی هم جلسه ای برگزار کردیم تا رانندگان خود را به تاچ سی معرفی کنند و از 14 درصد سهم تاچ سی، 7 درصد را دریافت کنند که این موضوع با مخالفت و مقاومت مدیران آژانس روبرو شد و تاکنون هیچ راننده ای از سوی آژانس ها به ما معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: آژانس های بیرجند که با ما همکاری نکردند، روز به روز زنگ خور آژانس و درآمدشان کم خواهد شد، در حالی که هزینه هایشان تغییر نمی کند، اما اگر با تاچ سی همکاری کنند، علاوه بر جابجایی مسافران خودشان، با جابجایی مسافران تاچ سی هم از  50 درصد درآمد ما بهره مند می شوند و هم درآمد آژانس و هم درآمد راننده افزایش می یابد.

 مدیراجرایی تاچ سی در بیرجند اذعان کرد: متاسفانه تاکنون آژانس ها هیچ اقدامی برای همکاری نکرده اند و تصورشان بر این است که ما آمده ایم تا آنها را ورشکسته کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه همچنین تاچ سی شرایط ویژه ای برای تاکسی های زرد دارد که به جای دریافت سهم 14 درصدی، 10 درصد از درآمد آنها را دریافت می کند و طی 6 ماه ابتدای فعالیت هم هیچ سودی دریافت نمی کند، گفت: تاچ سی در بیرجند برای پذیرش 2 هزار راننده ظرفیت دارد و در واقع هر چه تعداد راننده های شرکت بیشتر باشد سطح تبلیغات و طرح های تشویقی را بیشتر می شود.

وی افزود: در صورت اعلام مزاحمت راننده و سوء استفاده از شماره مسافر، راننده در همان مرتبه اول به صورت دائم اخراج می شود و در صورت درخواست مسافر، مدارک راننده به مراجع قضایی ارسال می شود.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: در تمام کشورهای پیشرفته کسب و کارهای نو مجازی هستند و کسب و کارهای سنتی باید خودشان را به روز کنند و به رقابت بپردازند، اما اگر توان مالی آن را ندارند می توانند با شرکت های دیگر همکاری کنند تا ضربه مالی نخورند.

هاشمی با بیان اینکه بیرجند شهر دانشجویی و نظامی است و قشر ضعیف در این شهر نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است، این شهر دارای مردم متمدن و با فرهنگی است که سعی می کنند خود را به روز کنند، گفت: به همین دلیل این شهر ظرفیت و گنجایش کسب و کارهای نو از جمله تاکسی اینترنتی را دارد، بطوری که حتی شرکت های دیگری هم می توانند برای ایجاد رقابت به این شهر بیایند، چرا که هر چه رقابت بیشتر شود وضعیت معیشتی مردم و رانندگان بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازارهای سنتی انحصاری و نرخ های آن بالا است، اما در بازار رقابتی قیمت ها و هزینه های مردم کاهش می یابد افزود: هم اکنون قیمت های تاچ سی 30 درصد از نرخ آزانس ها و 50 درصد از قیمت تاکسی های زرد کمتر است.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهار کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی تاچ سی در بیرجند دو میلیارد تومان، هزینه تبلیغات محیطی 200 میلیون تومان و هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز 300 میلیون تومان بوده که از بازار بومی و تولیدی های بیرجند تهیه شده است.

هاشمی راه اندازی باشگاه سفیران برای خدمات دهی به رانندگان از جمله تعویض روغن، مکانیکی، بیمه شخص ثالث و ... را از دیگر برنامه های این شرکت دانست و افزود: همچنین برای رونق سایر کسب و کارها از جمله دفاتربیمه، رستوران ها، مراکز تفریحی و زیارتی و کسب و کارهای سنتی هم قرارداد می بندیم و در این خصوص سفر مسافران به این مراکز رایگان یا کم هزینه تر خواهد بود.

 

مهدی راعی فرد رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: شهر بیرجند ظرفیت ورود کسب و کارهای اینترنتی را ندارد، در حالی که اگر در این شهر هم جنب و جوش مسافر بود، زمینه برای ورود چندین شرکت هم وجود داشت.

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط در بیرجند به گونه ای است که رانندگان آژانس از نبود مسافر و درآمد کم گلایه مند هستند که باز ورود تاچ سی هم بر این نارضایتی ها افزوده است که در این خصوص گلایه ها به استاندار هم مکاتبه شده است.

 

رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند گنجایش زیادی برای حمل و نقل مسافر ندارد و لازم نبود استاندار از تاچ سی دعوت می کرد، گفت: در واقع اتحادیه آژانس های بیرجند توان راه اندازی تاکسی اینترنتی  را دارد و هم اکنون در حال راه اندازی نرم افزار حمل مسافر با عنوان " شهر من" هستیم که نرخ آن همانند تاکسی اینترنتی است و برگ برنده آن هم آرم و علایم آژانس است.

راعی فرد با اشاره به دلیل عدم استقبال آژانس ها از مشارکت و همکاری با تاچ سی، تصریح کرد: تاچ سی قرارداد یک ساله ای را با آژانس ها منعقد می کرد، در حالی که امکان دارد پس از اتمام این قرارداد، راننده به جای آژانس، با تاچ سی همکاری خود را ادامه دهد و آژانس راننده خود را از دست بدهد، در واقع به نظر می رسد این اقدام تاچ سی برای تبلیغات و گستردگی کار است و پس از پایان مهلت یک ساله به آژانس ها بها ندهد.

وی با بیان اینکه آژانس ها درخواست قرارداد 5 ساله و طولانی مدت کردند که تاچ سی با آن موافقت نکرد، گفت: هم اکنون تاکسی با برندهای متعددی در بیرجند وجود دارد که تاکسی بانوان، تاکسی 133، تاکسی 3133 و تاکسی های اینترنتی تاچ سی و جابه جا و ... از جمله آنها است و دست آژانس ها خالی می ماند.

 

غلام‌پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، با اشاره به این‌که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل اقدام مناسب و در ادامه مبحث شهر و شهروند الکترونیک است، گفت: اخیرا در این زمینه شرکت تاچ سی فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرده است.

وی اظهارکرد: هم اکنون در بیرجند بیش از یک هزار و 500 راننده آژانس و 700 راننده تاکسی در حال فعالیت هستند و همچنان از وضعیت موجود گلایه مند هستند و در واقع اکنون شهر ما گنجایش اینکه دو هزار خودروی دیگر برای حمل مسافر وارد شهر شود را ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: بر اساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر برعهده شهرداری است وهر گونه حمل و نقل بار و مسافر باید تحت مدیریت و نظارت شهرداری انجام شود.

غلامپور با اشاره به اینکه شرکت تاچ سی بدون اخذ مجوز از شهرداری شروع به کار کرده است، افزود: در این خصوص مکاتباتی را با شرکت تاچ سی و استانداری انجام دادیم و در این خصوص جلسه ای در دفتر معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد که مقرر شد مهلت یک ماهه ای برای دریافت مجوز به این شرکت داده شود که متاسفانه هم اکنون پس از گذشت 10 روز از این جلسه، هنوز هم برای دریافت مجوز اقدام نشده است که گلایه مندیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص لایحه ای را تنظیم و به شورای شهر فرستاده ایم که اگر قرار است اینگونه شرکت ها فعالیت کنند باید نیروهای خود را از رانندگان در حال فعالیت در شهر تامین کنند، چرا که واقعا شهر بیرجند ظرفیت و گنجایش این تعداد خودرو در بحث حمل و نقل ندارد، همانطور که هم اکنون هم آژانس ها و تاکسی داران از نبود مسافر و درآمد در شهر گلایه مند هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با اصل کار مخالف نیستیم و در واقع راه اندازی سیستم اینترنتی حمل مسافر طرح پسندیده و خوبی است، اما باید برای فعالیت اینگونه شرکت ها سازوکار مشخصی تعریف شود تا فعالیت آژانس ها و تاکسی های دارای مجوز تحت الشعاع قرار نگیرد.

غلامپور تاکید کرد: اکنون باید تاچ سی هم از مجمع امور صنفی و هم از شهرداری مجوز بگیرد، چرا که اگر مشکلی در حوزه حمل و نقل در شهر وجود داشته باشد مردم آن را برعهده شهرداری می دانند.

وی افزود: در سازوکاری که به شورای شهر پیشنهاد داده ایم، برای تعداد رانندگان تاچ سی محدودیت و سقف قائل شدیم بگونه ای که اگر تعداد آنها کم باشد، در بازه های زمانی افزایش یابد، بطور مثال در ماه اول فعالیت 300 راننده فعالیت کنند و اگر کم باشد در ماه بعد، به تعداد آنها افزوده شود که در این خصوص در شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهارکرد: از فعالیت این شرکت در بیرجند استقبال می کنیم و با اصل آن موافقیم چون هدف ما ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به مردم است و قطعا دسترسی اینترنتی و محاسبه کرایه به صورت آنلاین برای رفاه مردم بهتر است، اما بهتر است که رانندگان این شرکت هم از راننده های تاکسی در بیرجند بکارگیری شود.

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی، قطعا ارائه خدمات پیشرفته و اینترنتی هم سبب پیشرفت شهر و همچنین کاهش هزینه های مردم می شود، اما بر اساس گفته های مسئولان در این گزارش، این کسب و کارها علاوه بر ایجاد رقابت باید بگونه ای باشد که کسب و کار رانندگان و آژانس های دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و در بستر منطقی انجام شود تا هم برای مردم و هم برای رانندگان آژانس ها و تاکسی ها خوشایند باشد.

پس از حضور تاچ سی در بیرجند، شرکت دیگری تحت عنوان جابه جا هم در بیرجند فعالیت خود را آغاز کرده و اتحادیه صنف آژانس ها هم در حال راه اندازی نرم افزار اینترنتی برای خدمات دهی است که این موضوع نشان از ایجاد بازار رقابتی است که در نهایت سبب افزایش کیفیت خدمات و بهره مندی مردم خواهد شد، اما همه این اقدامات باید با توجه به ظرفیت ها و گنجایش زمینه حمل و نقل در شهر باشد تا کسی متضرر نشود که در این خصوص نیاز است تا شهرداری و شورای شهر هر چه زودتر نسبت به ساماندهی اوضاع و تنظیم سازوکارها اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

,

یکی از مشاغلی که اخیرا تلاش کرده تا برای ارائه خدمات آسان تر و کم هزینه تر فعالیت خود را در فضای مجازی و اینترنتی گسترش دهد، حمل و نقل مسافر است که به تازگی وارد بیرجند هم شده است.

14 آذرماه سال جاری بود که سامانه اینترنتی تاچ سی برای حمل و نقل مسافر با حضور معاون وزیر ارتباطات در بیرجند راه اندازی شد و استاندار خراسان جنوبی از شرکت تاچ سی که از سال گذشته فعالیت خود در شهرهای بزرگ از جمله تهران و مشهد را آغاز کرده بود برای حضور و خدمات دهی در بیرجند هم دعوت کرد.

 

اما حضور تاکسی اینترنتی تاچ سی در بیرجند، از یک سو تحت الشعاع قرار دادن فعالیت و نارضایتی آژانس ها و تاکسی ها را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شماره تلفن مسافر در اختیار راننده، سبب ایجاد نگرانی مسافران برای ایجاد مزاحمت های بعدی شده است که برخی از مردم از وجود مشکلات و مزاحمت هایی از این طریق در سایر شهرهای فعالیت تاکسی اینترنتی سخن می گویند.

 

سیدمیثم هاشمی مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند در گفتگو با خاورستان،  اظهارکرد: تاچ سی یک شرکت دانش بنیان است و از سال 94 کارش را در مشهد آغاز کرده و از سال 95 هم به ارائه خدمات پرداخته است و تمام مجوزها به صورت کشوری و از وزارت صنعت و معدن است که بر همین اساس می تواند در سراسر کشور نمایندگی داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این تاکسی در بیرجند بیش از 500 راننده پذیرش شده اند که تاکنون 300 راننده فعالیت خود را آغاز کرده اند و بقیه هنوز نقص مدرک بخصوص ضمانت چک و سفته 5 میلیون تومانی دارند.

مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند با اشاره به اینکه امنیت سفر با تاچ سی بالا است و راننده از طریق نرم افزار به مسافر معرفی می شود و امکان به اشتراک گذاری سفر با دوستان هم فراهم است، گفت: در پایان هر سفر مسافر می تواند به راننده و سفر خود امتیاز بدهد و در صورت نارضایتی موضوع را برای رفع به ما اعلام کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای پذیرش رانندگان هم شرایط خاصی در نظر گرفتیم که سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس ها این شرایط را ندارد، ادامه داد: همچنین برای رانندگان کلاس آموزشی برگزار می شود و خودروی آنها از نظر فنی، ظاهری و تمیزی مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از پیام های مردمی و ناظر شرکت بصورت نامحسوس بر روند کار رانندگان نظارت می شود.

مدیر اجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: درآمد رانندگان تاچ سی در بیرجند بصورت میانگین 10 هزار تومان در ساعت و میزان معطلی آنها کمتر از 10 دقیقه است، در حالی که هزینه های دریافتی کمتر است اما درآمدشان بیشتر است، چرا که راننده آژانس پس از رساندن مسافر به مقصد باید مسیری را بدون مسافر به محل آژانش برگردد اما رانندگان تاچ سی پس از پیاده کردن مسافر در همان محل توقف می کنند و پس از 10 دقیقه مسافر دیگری را سوار می کنند.

هاشمی بیان کرد: برای آژانس ها با تاچ سی هم جلسه ای برگزار کردیم تا رانندگان خود را به تاچ سی معرفی کنند و از 14 درصد سهم تاچ سی، 7 درصد را دریافت کنند که این موضوع با مخالفت و مقاومت مدیران آژانس روبرو شد و تاکنون هیچ راننده ای از سوی آژانس ها به ما معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: آژانس های بیرجند که با ما همکاری نکردند، روز به روز زنگ خور آژانس و درآمدشان کم خواهد شد، در حالی که هزینه هایشان تغییر نمی کند، اما اگر با تاچ سی همکاری کنند، علاوه بر جابجایی مسافران خودشان، با جابجایی مسافران تاچ سی هم از  50 درصد درآمد ما بهره مند می شوند و هم درآمد آژانس و هم درآمد راننده افزایش می یابد.

 مدیراجرایی تاچ سی در بیرجند اذعان کرد: متاسفانه تاکنون آژانس ها هیچ اقدامی برای همکاری نکرده اند و تصورشان بر این است که ما آمده ایم تا آنها را ورشکسته کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه همچنین تاچ سی شرایط ویژه ای برای تاکسی های زرد دارد که به جای دریافت سهم 14 درصدی، 10 درصد از درآمد آنها را دریافت می کند و طی 6 ماه ابتدای فعالیت هم هیچ سودی دریافت نمی کند، گفت: تاچ سی در بیرجند برای پذیرش 2 هزار راننده ظرفیت دارد و در واقع هر چه تعداد راننده های شرکت بیشتر باشد سطح تبلیغات و طرح های تشویقی را بیشتر می شود.

وی افزود: در صورت اعلام مزاحمت راننده و سوء استفاده از شماره مسافر، راننده در همان مرتبه اول به صورت دائم اخراج می شود و در صورت درخواست مسافر، مدارک راننده به مراجع قضایی ارسال می شود.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: در تمام کشورهای پیشرفته کسب و کارهای نو مجازی هستند و کسب و کارهای سنتی باید خودشان را به روز کنند و به رقابت بپردازند، اما اگر توان مالی آن را ندارند می توانند با شرکت های دیگر همکاری کنند تا ضربه مالی نخورند.

هاشمی با بیان اینکه بیرجند شهر دانشجویی و نظامی است و قشر ضعیف در این شهر نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است، این شهر دارای مردم متمدن و با فرهنگی است که سعی می کنند خود را به روز کنند، گفت: به همین دلیل این شهر ظرفیت و گنجایش کسب و کارهای نو از جمله تاکسی اینترنتی را دارد، بطوری که حتی شرکت های دیگری هم می توانند برای ایجاد رقابت به این شهر بیایند، چرا که هر چه رقابت بیشتر شود وضعیت معیشتی مردم و رانندگان بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازارهای سنتی انحصاری و نرخ های آن بالا است، اما در بازار رقابتی قیمت ها و هزینه های مردم کاهش می یابد افزود: هم اکنون قیمت های تاچ سی 30 درصد از نرخ آزانس ها و 50 درصد از قیمت تاکسی های زرد کمتر است.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهار کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی تاچ سی در بیرجند دو میلیارد تومان، هزینه تبلیغات محیطی 200 میلیون تومان و هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز 300 میلیون تومان بوده که از بازار بومی و تولیدی های بیرجند تهیه شده است.

هاشمی راه اندازی باشگاه سفیران برای خدمات دهی به رانندگان از جمله تعویض روغن، مکانیکی، بیمه شخص ثالث و ... را از دیگر برنامه های این شرکت دانست و افزود: همچنین برای رونق سایر کسب و کارها از جمله دفاتربیمه، رستوران ها، مراکز تفریحی و زیارتی و کسب و کارهای سنتی هم قرارداد می بندیم و در این خصوص سفر مسافران به این مراکز رایگان یا کم هزینه تر خواهد بود.

 

مهدی راعی فرد رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: شهر بیرجند ظرفیت ورود کسب و کارهای اینترنتی را ندارد، در حالی که اگر در این شهر هم جنب و جوش مسافر بود، زمینه برای ورود چندین شرکت هم وجود داشت.

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط در بیرجند به گونه ای است که رانندگان آژانس از نبود مسافر و درآمد کم گلایه مند هستند که باز ورود تاچ سی هم بر این نارضایتی ها افزوده است که در این خصوص گلایه ها به استاندار هم مکاتبه شده است.

 

رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند گنجایش زیادی برای حمل و نقل مسافر ندارد و لازم نبود استاندار از تاچ سی دعوت می کرد، گفت: در واقع اتحادیه آژانس های بیرجند توان راه اندازی تاکسی اینترنتی  را دارد و هم اکنون در حال راه اندازی نرم افزار حمل مسافر با عنوان " شهر من" هستیم که نرخ آن همانند تاکسی اینترنتی است و برگ برنده آن هم آرم و علایم آژانس است.

راعی فرد با اشاره به دلیل عدم استقبال آژانس ها از مشارکت و همکاری با تاچ سی، تصریح کرد: تاچ سی قرارداد یک ساله ای را با آژانس ها منعقد می کرد، در حالی که امکان دارد پس از اتمام این قرارداد، راننده به جای آژانس، با تاچ سی همکاری خود را ادامه دهد و آژانس راننده خود را از دست بدهد، در واقع به نظر می رسد این اقدام تاچ سی برای تبلیغات و گستردگی کار است و پس از پایان مهلت یک ساله به آژانس ها بها ندهد.

وی با بیان اینکه آژانس ها درخواست قرارداد 5 ساله و طولانی مدت کردند که تاچ سی با آن موافقت نکرد، گفت: هم اکنون تاکسی با برندهای متعددی در بیرجند وجود دارد که تاکسی بانوان، تاکسی 133، تاکسی 3133 و تاکسی های اینترنتی تاچ سی و جابه جا و ... از جمله آنها است و دست آژانس ها خالی می ماند.

 

غلام‌پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، با اشاره به این‌که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل اقدام مناسب و در ادامه مبحث شهر و شهروند الکترونیک است، گفت: اخیرا در این زمینه شرکت تاچ سی فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرده است.

وی اظهارکرد: هم اکنون در بیرجند بیش از یک هزار و 500 راننده آژانس و 700 راننده تاکسی در حال فعالیت هستند و همچنان از وضعیت موجود گلایه مند هستند و در واقع اکنون شهر ما گنجایش اینکه دو هزار خودروی دیگر برای حمل مسافر وارد شهر شود را ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: بر اساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر برعهده شهرداری است وهر گونه حمل و نقل بار و مسافر باید تحت مدیریت و نظارت شهرداری انجام شود.

غلامپور با اشاره به اینکه شرکت تاچ سی بدون اخذ مجوز از شهرداری شروع به کار کرده است، افزود: در این خصوص مکاتباتی را با شرکت تاچ سی و استانداری انجام دادیم و در این خصوص جلسه ای در دفتر معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد که مقرر شد مهلت یک ماهه ای برای دریافت مجوز به این شرکت داده شود که متاسفانه هم اکنون پس از گذشت 10 روز از این جلسه، هنوز هم برای دریافت مجوز اقدام نشده است که گلایه مندیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص لایحه ای را تنظیم و به شورای شهر فرستاده ایم که اگر قرار است اینگونه شرکت ها فعالیت کنند باید نیروهای خود را از رانندگان در حال فعالیت در شهر تامین کنند، چرا که واقعا شهر بیرجند ظرفیت و گنجایش این تعداد خودرو در بحث حمل و نقل ندارد، همانطور که هم اکنون هم آژانس ها و تاکسی داران از نبود مسافر و درآمد در شهر گلایه مند هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با اصل کار مخالف نیستیم و در واقع راه اندازی سیستم اینترنتی حمل مسافر طرح پسندیده و خوبی است، اما باید برای فعالیت اینگونه شرکت ها سازوکار مشخصی تعریف شود تا فعالیت آژانس ها و تاکسی های دارای مجوز تحت الشعاع قرار نگیرد.

غلامپور تاکید کرد: اکنون باید تاچ سی هم از مجمع امور صنفی و هم از شهرداری مجوز بگیرد، چرا که اگر مشکلی در حوزه حمل و نقل در شهر وجود داشته باشد مردم آن را برعهده شهرداری می دانند.

وی افزود: در سازوکاری که به شورای شهر پیشنهاد داده ایم، برای تعداد رانندگان تاچ سی محدودیت و سقف قائل شدیم بگونه ای که اگر تعداد آنها کم باشد، در بازه های زمانی افزایش یابد، بطور مثال در ماه اول فعالیت 300 راننده فعالیت کنند و اگر کم باشد در ماه بعد، به تعداد آنها افزوده شود که در این خصوص در شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهارکرد: از فعالیت این شرکت در بیرجند استقبال می کنیم و با اصل آن موافقیم چون هدف ما ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به مردم است و قطعا دسترسی اینترنتی و محاسبه کرایه به صورت آنلاین برای رفاه مردم بهتر است، اما بهتر است که رانندگان این شرکت هم از راننده های تاکسی در بیرجند بکارگیری شود.

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی، قطعا ارائه خدمات پیشرفته و اینترنتی هم سبب پیشرفت شهر و همچنین کاهش هزینه های مردم می شود، اما بر اساس گفته های مسئولان در این گزارش، این کسب و کارها علاوه بر ایجاد رقابت باید بگونه ای باشد که کسب و کار رانندگان و آژانس های دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و در بستر منطقی انجام شود تا هم برای مردم و هم برای رانندگان آژانس ها و تاکسی ها خوشایند باشد.

پس از حضور تاچ سی در بیرجند، شرکت دیگری تحت عنوان جابه جا هم در بیرجند فعالیت خود را آغاز کرده و اتحادیه صنف آژانس ها هم در حال راه اندازی نرم افزار اینترنتی برای خدمات دهی است که این موضوع نشان از ایجاد بازار رقابتی است که در نهایت سبب افزایش کیفیت خدمات و بهره مندی مردم خواهد شد، اما همه این اقدامات باید با توجه به ظرفیت ها و گنجایش زمینه حمل و نقل در شهر باشد تا کسی متضرر نشود که در این خصوص نیاز است تا شهرداری و شورای شهر هر چه زودتر نسبت به ساماندهی اوضاع و تنظیم سازوکارها اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

,

یکی از مشاغلی که اخیرا تلاش کرده تا برای ارائه خدمات آسان تر و کم هزینه تر فعالیت خود را در فضای مجازی و اینترنتی گسترش دهد، حمل و نقل مسافر است که به تازگی وارد بیرجند هم شده است.

14 آذرماه سال جاری بود که سامانه اینترنتی تاچ سی برای حمل و نقل مسافر با حضور معاون وزیر ارتباطات در بیرجند راه اندازی شد و استاندار خراسان جنوبی از شرکت تاچ سی که از سال گذشته فعالیت خود در شهرهای بزرگ از جمله تهران و مشهد را آغاز کرده بود برای حضور و خدمات دهی در بیرجند هم دعوت کرد.

 

اما حضور تاکسی اینترنتی تاچ سی در بیرجند، از یک سو تحت الشعاع قرار دادن فعالیت و نارضایتی آژانس ها و تاکسی ها را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شماره تلفن مسافر در اختیار راننده، سبب ایجاد نگرانی مسافران برای ایجاد مزاحمت های بعدی شده است که برخی از مردم از وجود مشکلات و مزاحمت هایی از این طریق در سایر شهرهای فعالیت تاکسی اینترنتی سخن می گویند.

 

سیدمیثم هاشمی مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند در گفتگو با خاورستان،  اظهارکرد: تاچ سی یک شرکت دانش بنیان است و از سال 94 کارش را در مشهد آغاز کرده و از سال 95 هم به ارائه خدمات پرداخته است و تمام مجوزها به صورت کشوری و از وزارت صنعت و معدن است که بر همین اساس می تواند در سراسر کشور نمایندگی داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این تاکسی در بیرجند بیش از 500 راننده پذیرش شده اند که تاکنون 300 راننده فعالیت خود را آغاز کرده اند و بقیه هنوز نقص مدرک بخصوص ضمانت چک و سفته 5 میلیون تومانی دارند.

مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند با اشاره به اینکه امنیت سفر با تاچ سی بالا است و راننده از طریق نرم افزار به مسافر معرفی می شود و امکان به اشتراک گذاری سفر با دوستان هم فراهم است، گفت: در پایان هر سفر مسافر می تواند به راننده و سفر خود امتیاز بدهد و در صورت نارضایتی موضوع را برای رفع به ما اعلام کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای پذیرش رانندگان هم شرایط خاصی در نظر گرفتیم که سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس ها این شرایط را ندارد، ادامه داد: همچنین برای رانندگان کلاس آموزشی برگزار می شود و خودروی آنها از نظر فنی، ظاهری و تمیزی مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از پیام های مردمی و ناظر شرکت بصورت نامحسوس بر روند کار رانندگان نظارت می شود.

مدیر اجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: درآمد رانندگان تاچ سی در بیرجند بصورت میانگین 10 هزار تومان در ساعت و میزان معطلی آنها کمتر از 10 دقیقه است، در حالی که هزینه های دریافتی کمتر است اما درآمدشان بیشتر است، چرا که راننده آژانس پس از رساندن مسافر به مقصد باید مسیری را بدون مسافر به محل آژانش برگردد اما رانندگان تاچ سی پس از پیاده کردن مسافر در همان محل توقف می کنند و پس از 10 دقیقه مسافر دیگری را سوار می کنند.

هاشمی بیان کرد: برای آژانس ها با تاچ سی هم جلسه ای برگزار کردیم تا رانندگان خود را به تاچ سی معرفی کنند و از 14 درصد سهم تاچ سی، 7 درصد را دریافت کنند که این موضوع با مخالفت و مقاومت مدیران آژانس روبرو شد و تاکنون هیچ راننده ای از سوی آژانس ها به ما معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: آژانس های بیرجند که با ما همکاری نکردند، روز به روز زنگ خور آژانس و درآمدشان کم خواهد شد، در حالی که هزینه هایشان تغییر نمی کند، اما اگر با تاچ سی همکاری کنند، علاوه بر جابجایی مسافران خودشان، با جابجایی مسافران تاچ سی هم از  50 درصد درآمد ما بهره مند می شوند و هم درآمد آژانس و هم درآمد راننده افزایش می یابد.

 مدیراجرایی تاچ سی در بیرجند اذعان کرد: متاسفانه تاکنون آژانس ها هیچ اقدامی برای همکاری نکرده اند و تصورشان بر این است که ما آمده ایم تا آنها را ورشکسته کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه همچنین تاچ سی شرایط ویژه ای برای تاکسی های زرد دارد که به جای دریافت سهم 14 درصدی، 10 درصد از درآمد آنها را دریافت می کند و طی 6 ماه ابتدای فعالیت هم هیچ سودی دریافت نمی کند، گفت: تاچ سی در بیرجند برای پذیرش 2 هزار راننده ظرفیت دارد و در واقع هر چه تعداد راننده های شرکت بیشتر باشد سطح تبلیغات و طرح های تشویقی را بیشتر می شود.

وی افزود: در صورت اعلام مزاحمت راننده و سوء استفاده از شماره مسافر، راننده در همان مرتبه اول به صورت دائم اخراج می شود و در صورت درخواست مسافر، مدارک راننده به مراجع قضایی ارسال می شود.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: در تمام کشورهای پیشرفته کسب و کارهای نو مجازی هستند و کسب و کارهای سنتی باید خودشان را به روز کنند و به رقابت بپردازند، اما اگر توان مالی آن را ندارند می توانند با شرکت های دیگر همکاری کنند تا ضربه مالی نخورند.

هاشمی با بیان اینکه بیرجند شهر دانشجویی و نظامی است و قشر ضعیف در این شهر نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است، این شهر دارای مردم متمدن و با فرهنگی است که سعی می کنند خود را به روز کنند، گفت: به همین دلیل این شهر ظرفیت و گنجایش کسب و کارهای نو از جمله تاکسی اینترنتی را دارد، بطوری که حتی شرکت های دیگری هم می توانند برای ایجاد رقابت به این شهر بیایند، چرا که هر چه رقابت بیشتر شود وضعیت معیشتی مردم و رانندگان بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازارهای سنتی انحصاری و نرخ های آن بالا است، اما در بازار رقابتی قیمت ها و هزینه های مردم کاهش می یابد افزود: هم اکنون قیمت های تاچ سی 30 درصد از نرخ آزانس ها و 50 درصد از قیمت تاکسی های زرد کمتر است.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهار کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی تاچ سی در بیرجند دو میلیارد تومان، هزینه تبلیغات محیطی 200 میلیون تومان و هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز 300 میلیون تومان بوده که از بازار بومی و تولیدی های بیرجند تهیه شده است.

هاشمی راه اندازی باشگاه سفیران برای خدمات دهی به رانندگان از جمله تعویض روغن، مکانیکی، بیمه شخص ثالث و ... را از دیگر برنامه های این شرکت دانست و افزود: همچنین برای رونق سایر کسب و کارها از جمله دفاتربیمه، رستوران ها، مراکز تفریحی و زیارتی و کسب و کارهای سنتی هم قرارداد می بندیم و در این خصوص سفر مسافران به این مراکز رایگان یا کم هزینه تر خواهد بود.

 

مهدی راعی فرد رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: شهر بیرجند ظرفیت ورود کسب و کارهای اینترنتی را ندارد، در حالی که اگر در این شهر هم جنب و جوش مسافر بود، زمینه برای ورود چندین شرکت هم وجود داشت.

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط در بیرجند به گونه ای است که رانندگان آژانس از نبود مسافر و درآمد کم گلایه مند هستند که باز ورود تاچ سی هم بر این نارضایتی ها افزوده است که در این خصوص گلایه ها به استاندار هم مکاتبه شده است.

 

رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند گنجایش زیادی برای حمل و نقل مسافر ندارد و لازم نبود استاندار از تاچ سی دعوت می کرد، گفت: در واقع اتحادیه آژانس های بیرجند توان راه اندازی تاکسی اینترنتی  را دارد و هم اکنون در حال راه اندازی نرم افزار حمل مسافر با عنوان " شهر من" هستیم که نرخ آن همانند تاکسی اینترنتی است و برگ برنده آن هم آرم و علایم آژانس است.

راعی فرد با اشاره به دلیل عدم استقبال آژانس ها از مشارکت و همکاری با تاچ سی، تصریح کرد: تاچ سی قرارداد یک ساله ای را با آژانس ها منعقد می کرد، در حالی که امکان دارد پس از اتمام این قرارداد، راننده به جای آژانس، با تاچ سی همکاری خود را ادامه دهد و آژانس راننده خود را از دست بدهد، در واقع به نظر می رسد این اقدام تاچ سی برای تبلیغات و گستردگی کار است و پس از پایان مهلت یک ساله به آژانس ها بها ندهد.

وی با بیان اینکه آژانس ها درخواست قرارداد 5 ساله و طولانی مدت کردند که تاچ سی با آن موافقت نکرد، گفت: هم اکنون تاکسی با برندهای متعددی در بیرجند وجود دارد که تاکسی بانوان، تاکسی 133، تاکسی 3133 و تاکسی های اینترنتی تاچ سی و جابه جا و ... از جمله آنها است و دست آژانس ها خالی می ماند.

 

غلام‌پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، با اشاره به این‌که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل اقدام مناسب و در ادامه مبحث شهر و شهروند الکترونیک است، گفت: اخیرا در این زمینه شرکت تاچ سی فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرده است.

وی اظهارکرد: هم اکنون در بیرجند بیش از یک هزار و 500 راننده آژانس و 700 راننده تاکسی در حال فعالیت هستند و همچنان از وضعیت موجود گلایه مند هستند و در واقع اکنون شهر ما گنجایش اینکه دو هزار خودروی دیگر برای حمل مسافر وارد شهر شود را ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: بر اساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر برعهده شهرداری است وهر گونه حمل و نقل بار و مسافر باید تحت مدیریت و نظارت شهرداری انجام شود.

غلامپور با اشاره به اینکه شرکت تاچ سی بدون اخذ مجوز از شهرداری شروع به کار کرده است، افزود: در این خصوص مکاتباتی را با شرکت تاچ سی و استانداری انجام دادیم و در این خصوص جلسه ای در دفتر معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد که مقرر شد مهلت یک ماهه ای برای دریافت مجوز به این شرکت داده شود که متاسفانه هم اکنون پس از گذشت 10 روز از این جلسه، هنوز هم برای دریافت مجوز اقدام نشده است که گلایه مندیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص لایحه ای را تنظیم و به شورای شهر فرستاده ایم که اگر قرار است اینگونه شرکت ها فعالیت کنند باید نیروهای خود را از رانندگان در حال فعالیت در شهر تامین کنند، چرا که واقعا شهر بیرجند ظرفیت و گنجایش این تعداد خودرو در بحث حمل و نقل ندارد، همانطور که هم اکنون هم آژانس ها و تاکسی داران از نبود مسافر و درآمد در شهر گلایه مند هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با اصل کار مخالف نیستیم و در واقع راه اندازی سیستم اینترنتی حمل مسافر طرح پسندیده و خوبی است، اما باید برای فعالیت اینگونه شرکت ها سازوکار مشخصی تعریف شود تا فعالیت آژانس ها و تاکسی های دارای مجوز تحت الشعاع قرار نگیرد.

غلامپور تاکید کرد: اکنون باید تاچ سی هم از مجمع امور صنفی و هم از شهرداری مجوز بگیرد، چرا که اگر مشکلی در حوزه حمل و نقل در شهر وجود داشته باشد مردم آن را برعهده شهرداری می دانند.

وی افزود: در سازوکاری که به شورای شهر پیشنهاد داده ایم، برای تعداد رانندگان تاچ سی محدودیت و سقف قائل شدیم بگونه ای که اگر تعداد آنها کم باشد، در بازه های زمانی افزایش یابد، بطور مثال در ماه اول فعالیت 300 راننده فعالیت کنند و اگر کم باشد در ماه بعد، به تعداد آنها افزوده شود که در این خصوص در شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهارکرد: از فعالیت این شرکت در بیرجند استقبال می کنیم و با اصل آن موافقیم چون هدف ما ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به مردم است و قطعا دسترسی اینترنتی و محاسبه کرایه به صورت آنلاین برای رفاه مردم بهتر است، اما بهتر است که رانندگان این شرکت هم از راننده های تاکسی در بیرجند بکارگیری شود.

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی، قطعا ارائه خدمات پیشرفته و اینترنتی هم سبب پیشرفت شهر و همچنین کاهش هزینه های مردم می شود، اما بر اساس گفته های مسئولان در این گزارش، این کسب و کارها علاوه بر ایجاد رقابت باید بگونه ای باشد که کسب و کار رانندگان و آژانس های دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و در بستر منطقی انجام شود تا هم برای مردم و هم برای رانندگان آژانس ها و تاکسی ها خوشایند باشد.

پس از حضور تاچ سی در بیرجند، شرکت دیگری تحت عنوان جابه جا هم در بیرجند فعالیت خود را آغاز کرده و اتحادیه صنف آژانس ها هم در حال راه اندازی نرم افزار اینترنتی برای خدمات دهی است که این موضوع نشان از ایجاد بازار رقابتی است که در نهایت سبب افزایش کیفیت خدمات و بهره مندی مردم خواهد شد، اما همه این اقدامات باید با توجه به ظرفیت ها و گنجایش زمینه حمل و نقل در شهر باشد تا کسی متضرر نشود که در این خصوص نیاز است تا شهرداری و شورای شهر هر چه زودتر نسبت به ساماندهی اوضاع و تنظیم سازوکارها اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

,

یکی از مشاغلی که اخیرا تلاش کرده تا برای ارائه خدمات آسان تر و کم هزینه تر فعالیت خود را در فضای مجازی و اینترنتی گسترش دهد، حمل و نقل مسافر است که به تازگی وارد بیرجند هم شده است.

14 آذرماه سال جاری بود که سامانه اینترنتی تاچ سی برای حمل و نقل مسافر با حضور معاون وزیر ارتباطات در بیرجند راه اندازی شد و استاندار خراسان جنوبی از شرکت تاچ سی که از سال گذشته فعالیت خود در شهرهای بزرگ از جمله تهران و مشهد را آغاز کرده بود برای حضور و خدمات دهی در بیرجند هم دعوت کرد.

 

اما حضور تاکسی اینترنتی تاچ سی در بیرجند، از یک سو تحت الشعاع قرار دادن فعالیت و نارضایتی آژانس ها و تاکسی ها را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شماره تلفن مسافر در اختیار راننده، سبب ایجاد نگرانی مسافران برای ایجاد مزاحمت های بعدی شده است که برخی از مردم از وجود مشکلات و مزاحمت هایی از این طریق در سایر شهرهای فعالیت تاکسی اینترنتی سخن می گویند.

 

سیدمیثم هاشمی مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند در گفتگو با خاورستان،  اظهارکرد: تاچ سی یک شرکت دانش بنیان است و از سال 94 کارش را در مشهد آغاز کرده و از سال 95 هم به ارائه خدمات پرداخته است و تمام مجوزها به صورت کشوری و از وزارت صنعت و معدن است که بر همین اساس می تواند در سراسر کشور نمایندگی داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این تاکسی در بیرجند بیش از 500 راننده پذیرش شده اند که تاکنون 300 راننده فعالیت خود را آغاز کرده اند و بقیه هنوز نقص مدرک بخصوص ضمانت چک و سفته 5 میلیون تومانی دارند.

مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند با اشاره به اینکه امنیت سفر با تاچ سی بالا است و راننده از طریق نرم افزار به مسافر معرفی می شود و امکان به اشتراک گذاری سفر با دوستان هم فراهم است، گفت: در پایان هر سفر مسافر می تواند به راننده و سفر خود امتیاز بدهد و در صورت نارضایتی موضوع را برای رفع به ما اعلام کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای پذیرش رانندگان هم شرایط خاصی در نظر گرفتیم که سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس ها این شرایط را ندارد، ادامه داد: همچنین برای رانندگان کلاس آموزشی برگزار می شود و خودروی آنها از نظر فنی، ظاهری و تمیزی مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از پیام های مردمی و ناظر شرکت بصورت نامحسوس بر روند کار رانندگان نظارت می شود.

مدیر اجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: درآمد رانندگان تاچ سی در بیرجند بصورت میانگین 10 هزار تومان در ساعت و میزان معطلی آنها کمتر از 10 دقیقه است، در حالی که هزینه های دریافتی کمتر است اما درآمدشان بیشتر است، چرا که راننده آژانس پس از رساندن مسافر به مقصد باید مسیری را بدون مسافر به محل آژانش برگردد اما رانندگان تاچ سی پس از پیاده کردن مسافر در همان محل توقف می کنند و پس از 10 دقیقه مسافر دیگری را سوار می کنند.

هاشمی بیان کرد: برای آژانس ها با تاچ سی هم جلسه ای برگزار کردیم تا رانندگان خود را به تاچ سی معرفی کنند و از 14 درصد سهم تاچ سی، 7 درصد را دریافت کنند که این موضوع با مخالفت و مقاومت مدیران آژانس روبرو شد و تاکنون هیچ راننده ای از سوی آژانس ها به ما معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: آژانس های بیرجند که با ما همکاری نکردند، روز به روز زنگ خور آژانس و درآمدشان کم خواهد شد، در حالی که هزینه هایشان تغییر نمی کند، اما اگر با تاچ سی همکاری کنند، علاوه بر جابجایی مسافران خودشان، با جابجایی مسافران تاچ سی هم از  50 درصد درآمد ما بهره مند می شوند و هم درآمد آژانس و هم درآمد راننده افزایش می یابد.

 مدیراجرایی تاچ سی در بیرجند اذعان کرد: متاسفانه تاکنون آژانس ها هیچ اقدامی برای همکاری نکرده اند و تصورشان بر این است که ما آمده ایم تا آنها را ورشکسته کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه همچنین تاچ سی شرایط ویژه ای برای تاکسی های زرد دارد که به جای دریافت سهم 14 درصدی، 10 درصد از درآمد آنها را دریافت می کند و طی 6 ماه ابتدای فعالیت هم هیچ سودی دریافت نمی کند، گفت: تاچ سی در بیرجند برای پذیرش 2 هزار راننده ظرفیت دارد و در واقع هر چه تعداد راننده های شرکت بیشتر باشد سطح تبلیغات و طرح های تشویقی را بیشتر می شود.

وی افزود: در صورت اعلام مزاحمت راننده و سوء استفاده از شماره مسافر، راننده در همان مرتبه اول به صورت دائم اخراج می شود و در صورت درخواست مسافر، مدارک راننده به مراجع قضایی ارسال می شود.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: در تمام کشورهای پیشرفته کسب و کارهای نو مجازی هستند و کسب و کارهای سنتی باید خودشان را به روز کنند و به رقابت بپردازند، اما اگر توان مالی آن را ندارند می توانند با شرکت های دیگر همکاری کنند تا ضربه مالی نخورند.

هاشمی با بیان اینکه بیرجند شهر دانشجویی و نظامی است و قشر ضعیف در این شهر نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است، این شهر دارای مردم متمدن و با فرهنگی است که سعی می کنند خود را به روز کنند، گفت: به همین دلیل این شهر ظرفیت و گنجایش کسب و کارهای نو از جمله تاکسی اینترنتی را دارد، بطوری که حتی شرکت های دیگری هم می توانند برای ایجاد رقابت به این شهر بیایند، چرا که هر چه رقابت بیشتر شود وضعیت معیشتی مردم و رانندگان بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازارهای سنتی انحصاری و نرخ های آن بالا است، اما در بازار رقابتی قیمت ها و هزینه های مردم کاهش می یابد افزود: هم اکنون قیمت های تاچ سی 30 درصد از نرخ آزانس ها و 50 درصد از قیمت تاکسی های زرد کمتر است.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهار کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی تاچ سی در بیرجند دو میلیارد تومان، هزینه تبلیغات محیطی 200 میلیون تومان و هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز 300 میلیون تومان بوده که از بازار بومی و تولیدی های بیرجند تهیه شده است.

هاشمی راه اندازی باشگاه سفیران برای خدمات دهی به رانندگان از جمله تعویض روغن، مکانیکی، بیمه شخص ثالث و ... را از دیگر برنامه های این شرکت دانست و افزود: همچنین برای رونق سایر کسب و کارها از جمله دفاتربیمه، رستوران ها، مراکز تفریحی و زیارتی و کسب و کارهای سنتی هم قرارداد می بندیم و در این خصوص سفر مسافران به این مراکز رایگان یا کم هزینه تر خواهد بود.

 

مهدی راعی فرد رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: شهر بیرجند ظرفیت ورود کسب و کارهای اینترنتی را ندارد، در حالی که اگر در این شهر هم جنب و جوش مسافر بود، زمینه برای ورود چندین شرکت هم وجود داشت.

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط در بیرجند به گونه ای است که رانندگان آژانس از نبود مسافر و درآمد کم گلایه مند هستند که باز ورود تاچ سی هم بر این نارضایتی ها افزوده است که در این خصوص گلایه ها به استاندار هم مکاتبه شده است.

 

رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند گنجایش زیادی برای حمل و نقل مسافر ندارد و لازم نبود استاندار از تاچ سی دعوت می کرد، گفت: در واقع اتحادیه آژانس های بیرجند توان راه اندازی تاکسی اینترنتی  را دارد و هم اکنون در حال راه اندازی نرم افزار حمل مسافر با عنوان " شهر من" هستیم که نرخ آن همانند تاکسی اینترنتی است و برگ برنده آن هم آرم و علایم آژانس است.

راعی فرد با اشاره به دلیل عدم استقبال آژانس ها از مشارکت و همکاری با تاچ سی، تصریح کرد: تاچ سی قرارداد یک ساله ای را با آژانس ها منعقد می کرد، در حالی که امکان دارد پس از اتمام این قرارداد، راننده به جای آژانس، با تاچ سی همکاری خود را ادامه دهد و آژانس راننده خود را از دست بدهد، در واقع به نظر می رسد این اقدام تاچ سی برای تبلیغات و گستردگی کار است و پس از پایان مهلت یک ساله به آژانس ها بها ندهد.

وی با بیان اینکه آژانس ها درخواست قرارداد 5 ساله و طولانی مدت کردند که تاچ سی با آن موافقت نکرد، گفت: هم اکنون تاکسی با برندهای متعددی در بیرجند وجود دارد که تاکسی بانوان، تاکسی 133، تاکسی 3133 و تاکسی های اینترنتی تاچ سی و جابه جا و ... از جمله آنها است و دست آژانس ها خالی می ماند.

 

غلام‌پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، با اشاره به این‌که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل اقدام مناسب و در ادامه مبحث شهر و شهروند الکترونیک است، گفت: اخیرا در این زمینه شرکت تاچ سی فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرده است.

وی اظهارکرد: هم اکنون در بیرجند بیش از یک هزار و 500 راننده آژانس و 700 راننده تاکسی در حال فعالیت هستند و همچنان از وضعیت موجود گلایه مند هستند و در واقع اکنون شهر ما گنجایش اینکه دو هزار خودروی دیگر برای حمل مسافر وارد شهر شود را ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: بر اساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر برعهده شهرداری است وهر گونه حمل و نقل بار و مسافر باید تحت مدیریت و نظارت شهرداری انجام شود.

غلامپور با اشاره به اینکه شرکت تاچ سی بدون اخذ مجوز از شهرداری شروع به کار کرده است، افزود: در این خصوص مکاتباتی را با شرکت تاچ سی و استانداری انجام دادیم و در این خصوص جلسه ای در دفتر معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد که مقرر شد مهلت یک ماهه ای برای دریافت مجوز به این شرکت داده شود که متاسفانه هم اکنون پس از گذشت 10 روز از این جلسه، هنوز هم برای دریافت مجوز اقدام نشده است که گلایه مندیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص لایحه ای را تنظیم و به شورای شهر فرستاده ایم که اگر قرار است اینگونه شرکت ها فعالیت کنند باید نیروهای خود را از رانندگان در حال فعالیت در شهر تامین کنند، چرا که واقعا شهر بیرجند ظرفیت و گنجایش این تعداد خودرو در بحث حمل و نقل ندارد، همانطور که هم اکنون هم آژانس ها و تاکسی داران از نبود مسافر و درآمد در شهر گلایه مند هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با اصل کار مخالف نیستیم و در واقع راه اندازی سیستم اینترنتی حمل مسافر طرح پسندیده و خوبی است، اما باید برای فعالیت اینگونه شرکت ها سازوکار مشخصی تعریف شود تا فعالیت آژانس ها و تاکسی های دارای مجوز تحت الشعاع قرار نگیرد.

غلامپور تاکید کرد: اکنون باید تاچ سی هم از مجمع امور صنفی و هم از شهرداری مجوز بگیرد، چرا که اگر مشکلی در حوزه حمل و نقل در شهر وجود داشته باشد مردم آن را برعهده شهرداری می دانند.

وی افزود: در سازوکاری که به شورای شهر پیشنهاد داده ایم، برای تعداد رانندگان تاچ سی محدودیت و سقف قائل شدیم بگونه ای که اگر تعداد آنها کم باشد، در بازه های زمانی افزایش یابد، بطور مثال در ماه اول فعالیت 300 راننده فعالیت کنند و اگر کم باشد در ماه بعد، به تعداد آنها افزوده شود که در این خصوص در شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهارکرد: از فعالیت این شرکت در بیرجند استقبال می کنیم و با اصل آن موافقیم چون هدف ما ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به مردم است و قطعا دسترسی اینترنتی و محاسبه کرایه به صورت آنلاین برای رفاه مردم بهتر است، اما بهتر است که رانندگان این شرکت هم از راننده های تاکسی در بیرجند بکارگیری شود.

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی، قطعا ارائه خدمات پیشرفته و اینترنتی هم سبب پیشرفت شهر و همچنین کاهش هزینه های مردم می شود، اما بر اساس گفته های مسئولان در این گزارش، این کسب و کارها علاوه بر ایجاد رقابت باید بگونه ای باشد که کسب و کار رانندگان و آژانس های دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و در بستر منطقی انجام شود تا هم برای مردم و هم برای رانندگان آژانس ها و تاکسی ها خوشایند باشد.

پس از حضور تاچ سی در بیرجند، شرکت دیگری تحت عنوان جابه جا هم در بیرجند فعالیت خود را آغاز کرده و اتحادیه صنف آژانس ها هم در حال راه اندازی نرم افزار اینترنتی برای خدمات دهی است که این موضوع نشان از ایجاد بازار رقابتی است که در نهایت سبب افزایش کیفیت خدمات و بهره مندی مردم خواهد شد، اما همه این اقدامات باید با توجه به ظرفیت ها و گنجایش زمینه حمل و نقل در شهر باشد تا کسی متضرر نشود که در این خصوص نیاز است تا شهرداری و شورای شهر هر چه زودتر نسبت به ساماندهی اوضاع و تنظیم سازوکارها اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

,

یکی از مشاغلی که اخیرا تلاش کرده تا برای ارائه خدمات آسان تر و کم هزینه تر فعالیت خود را در فضای مجازی و اینترنتی گسترش دهد، حمل و نقل مسافر است که به تازگی وارد بیرجند هم شده است.

14 آذرماه سال جاری بود که سامانه اینترنتی تاچ سی برای حمل و نقل مسافر با حضور معاون وزیر ارتباطات در بیرجند راه اندازی شد و استاندار خراسان جنوبی از شرکت تاچ سی که از سال گذشته فعالیت خود در شهرهای بزرگ از جمله تهران و مشهد را آغاز کرده بود برای حضور و خدمات دهی در بیرجند هم دعوت کرد.

 

اما حضور تاکسی اینترنتی تاچ سی در بیرجند، از یک سو تحت الشعاع قرار دادن فعالیت و نارضایتی آژانس ها و تاکسی ها را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شماره تلفن مسافر در اختیار راننده، سبب ایجاد نگرانی مسافران برای ایجاد مزاحمت های بعدی شده است که برخی از مردم از وجود مشکلات و مزاحمت هایی از این طریق در سایر شهرهای فعالیت تاکسی اینترنتی سخن می گویند.

 

سیدمیثم هاشمی مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند در گفتگو با خاورستان،  اظهارکرد: تاچ سی یک شرکت دانش بنیان است و از سال 94 کارش را در مشهد آغاز کرده و از سال 95 هم به ارائه خدمات پرداخته است و تمام مجوزها به صورت کشوری و از وزارت صنعت و معدن است که بر همین اساس می تواند در سراسر کشور نمایندگی داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این تاکسی در بیرجند بیش از 500 راننده پذیرش شده اند که تاکنون 300 راننده فعالیت خود را آغاز کرده اند و بقیه هنوز نقص مدرک بخصوص ضمانت چک و سفته 5 میلیون تومانی دارند.

مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند با اشاره به اینکه امنیت سفر با تاچ سی بالا است و راننده از طریق نرم افزار به مسافر معرفی می شود و امکان به اشتراک گذاری سفر با دوستان هم فراهم است، گفت: در پایان هر سفر مسافر می تواند به راننده و سفر خود امتیاز بدهد و در صورت نارضایتی موضوع را برای رفع به ما اعلام کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای پذیرش رانندگان هم شرایط خاصی در نظر گرفتیم که سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس ها این شرایط را ندارد، ادامه داد: همچنین برای رانندگان کلاس آموزشی برگزار می شود و خودروی آنها از نظر فنی، ظاهری و تمیزی مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از پیام های مردمی و ناظر شرکت بصورت نامحسوس بر روند کار رانندگان نظارت می شود.

مدیر اجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: درآمد رانندگان تاچ سی در بیرجند بصورت میانگین 10 هزار تومان در ساعت و میزان معطلی آنها کمتر از 10 دقیقه است، در حالی که هزینه های دریافتی کمتر است اما درآمدشان بیشتر است، چرا که راننده آژانس پس از رساندن مسافر به مقصد باید مسیری را بدون مسافر به محل آژانش برگردد اما رانندگان تاچ سی پس از پیاده کردن مسافر در همان محل توقف می کنند و پس از 10 دقیقه مسافر دیگری را سوار می کنند.

هاشمی بیان کرد: برای آژانس ها با تاچ سی هم جلسه ای برگزار کردیم تا رانندگان خود را به تاچ سی معرفی کنند و از 14 درصد سهم تاچ سی، 7 درصد را دریافت کنند که این موضوع با مخالفت و مقاومت مدیران آژانس روبرو شد و تاکنون هیچ راننده ای از سوی آژانس ها به ما معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: آژانس های بیرجند که با ما همکاری نکردند، روز به روز زنگ خور آژانس و درآمدشان کم خواهد شد، در حالی که هزینه هایشان تغییر نمی کند، اما اگر با تاچ سی همکاری کنند، علاوه بر جابجایی مسافران خودشان، با جابجایی مسافران تاچ سی هم از  50 درصد درآمد ما بهره مند می شوند و هم درآمد آژانس و هم درآمد راننده افزایش می یابد.

 مدیراجرایی تاچ سی در بیرجند اذعان کرد: متاسفانه تاکنون آژانس ها هیچ اقدامی برای همکاری نکرده اند و تصورشان بر این است که ما آمده ایم تا آنها را ورشکسته کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه همچنین تاچ سی شرایط ویژه ای برای تاکسی های زرد دارد که به جای دریافت سهم 14 درصدی، 10 درصد از درآمد آنها را دریافت می کند و طی 6 ماه ابتدای فعالیت هم هیچ سودی دریافت نمی کند، گفت: تاچ سی در بیرجند برای پذیرش 2 هزار راننده ظرفیت دارد و در واقع هر چه تعداد راننده های شرکت بیشتر باشد سطح تبلیغات و طرح های تشویقی را بیشتر می شود.

وی افزود: در صورت اعلام مزاحمت راننده و سوء استفاده از شماره مسافر، راننده در همان مرتبه اول به صورت دائم اخراج می شود و در صورت درخواست مسافر، مدارک راننده به مراجع قضایی ارسال می شود.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: در تمام کشورهای پیشرفته کسب و کارهای نو مجازی هستند و کسب و کارهای سنتی باید خودشان را به روز کنند و به رقابت بپردازند، اما اگر توان مالی آن را ندارند می توانند با شرکت های دیگر همکاری کنند تا ضربه مالی نخورند.

هاشمی با بیان اینکه بیرجند شهر دانشجویی و نظامی است و قشر ضعیف در این شهر نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است، این شهر دارای مردم متمدن و با فرهنگی است که سعی می کنند خود را به روز کنند، گفت: به همین دلیل این شهر ظرفیت و گنجایش کسب و کارهای نو از جمله تاکسی اینترنتی را دارد، بطوری که حتی شرکت های دیگری هم می توانند برای ایجاد رقابت به این شهر بیایند، چرا که هر چه رقابت بیشتر شود وضعیت معیشتی مردم و رانندگان بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازارهای سنتی انحصاری و نرخ های آن بالا است، اما در بازار رقابتی قیمت ها و هزینه های مردم کاهش می یابد افزود: هم اکنون قیمت های تاچ سی 30 درصد از نرخ آزانس ها و 50 درصد از قیمت تاکسی های زرد کمتر است.

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهار کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی تاچ سی در بیرجند دو میلیارد تومان، هزینه تبلیغات محیطی 200 میلیون تومان و هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز 300 میلیون تومان بوده که از بازار بومی و تولیدی های بیرجند تهیه شده است.

هاشمی راه اندازی باشگاه سفیران برای خدمات دهی به رانندگان از جمله تعویض روغن، مکانیکی، بیمه شخص ثالث و ... را از دیگر برنامه های این شرکت دانست و افزود: همچنین برای رونق سایر کسب و کارها از جمله دفاتربیمه، رستوران ها، مراکز تفریحی و زیارتی و کسب و کارهای سنتی هم قرارداد می بندیم و در این خصوص سفر مسافران به این مراکز رایگان یا کم هزینه تر خواهد بود.

 

مهدی راعی فرد رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: شهر بیرجند ظرفیت ورود کسب و کارهای اینترنتی را ندارد، در حالی که اگر در این شهر هم جنب و جوش مسافر بود، زمینه برای ورود چندین شرکت هم وجود داشت.

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط در بیرجند به گونه ای است که رانندگان آژانس از نبود مسافر و درآمد کم گلایه مند هستند که باز ورود تاچ سی هم بر این نارضایتی ها افزوده است که در این خصوص گلایه ها به استاندار هم مکاتبه شده است.

 

رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند گنجایش زیادی برای حمل و نقل مسافر ندارد و لازم نبود استاندار از تاچ سی دعوت می کرد، گفت: در واقع اتحادیه آژانس های بیرجند توان راه اندازی تاکسی اینترنتی  را دارد و هم اکنون در حال راه اندازی نرم افزار حمل مسافر با عنوان " شهر من" هستیم که نرخ آن همانند تاکسی اینترنتی است و برگ برنده آن هم آرم و علایم آژانس است.

راعی فرد با اشاره به دلیل عدم استقبال آژانس ها از مشارکت و همکاری با تاچ سی، تصریح کرد: تاچ سی قرارداد یک ساله ای را با آژانس ها منعقد می کرد، در حالی که امکان دارد پس از اتمام این قرارداد، راننده به جای آژانس، با تاچ سی همکاری خود را ادامه دهد و آژانس راننده خود را از دست بدهد، در واقع به نظر می رسد این اقدام تاچ سی برای تبلیغات و گستردگی کار است و پس از پایان مهلت یک ساله به آژانس ها بها ندهد.

وی با بیان اینکه آژانس ها درخواست قرارداد 5 ساله و طولانی مدت کردند که تاچ سی با آن موافقت نکرد، گفت: هم اکنون تاکسی با برندهای متعددی در بیرجند وجود دارد که تاکسی بانوان، تاکسی 133، تاکسی 3133 و تاکسی های اینترنتی تاچ سی و جابه جا و ... از جمله آنها است و دست آژانس ها خالی می ماند.

 

غلام‌پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، با اشاره به این‌که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل اقدام مناسب و در ادامه مبحث شهر و شهروند الکترونیک است، گفت: اخیرا در این زمینه شرکت تاچ سی فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرده است.

وی اظهارکرد: هم اکنون در بیرجند بیش از یک هزار و 500 راننده آژانس و 700 راننده تاکسی در حال فعالیت هستند و همچنان از وضعیت موجود گلایه مند هستند و در واقع اکنون شهر ما گنجایش اینکه دو هزار خودروی دیگر برای حمل مسافر وارد شهر شود را ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: بر اساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر برعهده شهرداری است وهر گونه حمل و نقل بار و مسافر باید تحت مدیریت و نظارت شهرداری انجام شود.

غلامپور با اشاره به اینکه شرکت تاچ سی بدون اخذ مجوز از شهرداری شروع به کار کرده است، افزود: در این خصوص مکاتباتی را با شرکت تاچ سی و استانداری انجام دادیم و در این خصوص جلسه ای در دفتر معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد که مقرر شد مهلت یک ماهه ای برای دریافت مجوز به این شرکت داده شود که متاسفانه هم اکنون پس از گذشت 10 روز از این جلسه، هنوز هم برای دریافت مجوز اقدام نشده است که گلایه مندیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص لایحه ای را تنظیم و به شورای شهر فرستاده ایم که اگر قرار است اینگونه شرکت ها فعالیت کنند باید نیروهای خود را از رانندگان در حال فعالیت در شهر تامین کنند، چرا که واقعا شهر بیرجند ظرفیت و گنجایش این تعداد خودرو در بحث حمل و نقل ندارد، همانطور که هم اکنون هم آژانس ها و تاکسی داران از نبود مسافر و درآمد در شهر گلایه مند هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با اصل کار مخالف نیستیم و در واقع راه اندازی سیستم اینترنتی حمل مسافر طرح پسندیده و خوبی است، اما باید برای فعالیت اینگونه شرکت ها سازوکار مشخصی تعریف شود تا فعالیت آژانس ها و تاکسی های دارای مجوز تحت الشعاع قرار نگیرد.

غلامپور تاکید کرد: اکنون باید تاچ سی هم از مجمع امور صنفی و هم از شهرداری مجوز بگیرد، چرا که اگر مشکلی در حوزه حمل و نقل در شهر وجود داشته باشد مردم آن را برعهده شهرداری می دانند.

وی افزود: در سازوکاری که به شورای شهر پیشنهاد داده ایم، برای تعداد رانندگان تاچ سی محدودیت و سقف قائل شدیم بگونه ای که اگر تعداد آنها کم باشد، در بازه های زمانی افزایش یابد، بطور مثال در ماه اول فعالیت 300 راننده فعالیت کنند و اگر کم باشد در ماه بعد، به تعداد آنها افزوده شود که در این خصوص در شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهارکرد: از فعالیت این شرکت در بیرجند استقبال می کنیم و با اصل آن موافقیم چون هدف ما ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به مردم است و قطعا دسترسی اینترنتی و محاسبه کرایه به صورت آنلاین برای رفاه مردم بهتر است، اما بهتر است که رانندگان این شرکت هم از راننده های تاکسی در بیرجند بکارگیری شود.

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی، قطعا ارائه خدمات پیشرفته و اینترنتی هم سبب پیشرفت شهر و همچنین کاهش هزینه های مردم می شود، اما بر اساس گفته های مسئولان در این گزارش، این کسب و کارها علاوه بر ایجاد رقابت باید بگونه ای باشد که کسب و کار رانندگان و آژانس های دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و در بستر منطقی انجام شود تا هم برای مردم و هم برای رانندگان آژانس ها و تاکسی ها خوشایند باشد.

پس از حضور تاچ سی در بیرجند، شرکت دیگری تحت عنوان جابه جا هم در بیرجند فعالیت خود را آغاز کرده و اتحادیه صنف آژانس ها هم در حال راه اندازی نرم افزار اینترنتی برای خدمات دهی است که این موضوع نشان از ایجاد بازار رقابتی است که در نهایت سبب افزایش کیفیت خدمات و بهره مندی مردم خواهد شد، اما همه این اقدامات باید با توجه به ظرفیت ها و گنجایش زمینه حمل و نقل در شهر باشد تا کسی متضرر نشود که در این خصوص نیاز است تا شهرداری و شورای شهر هر چه زودتر نسبت به ساماندهی اوضاع و تنظیم سازوکارها اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

,

یکی از مشاغلی که اخیرا تلاش کرده تا برای ارائه خدمات آسان تر و کم هزینه تر فعالیت خود را در فضای مجازی و اینترنتی گسترش دهد، حمل و نقل مسافر است که به تازگی وارد بیرجند هم شده است.

,

14 آذرماه سال جاری بود که سامانه اینترنتی تاچ سی برای حمل و نقل مسافر با حضور معاون وزیر ارتباطات در بیرجند راه اندازی شد و استاندار خراسان جنوبی از شرکت تاچ سی که از سال گذشته فعالیت خود در شهرهای بزرگ از جمله تهران و مشهد را آغاز کرده بود برای حضور و خدمات دهی در بیرجند هم دعوت کرد.

,

 

,

اما حضور تاکسی اینترنتی تاچ سی در بیرجند، از یک سو تحت الشعاع قرار دادن فعالیت و نارضایتی آژانس ها و تاکسی ها را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به قرارگرفتن شماره تلفن مسافر در اختیار راننده، سبب ایجاد نگرانی مسافران برای ایجاد مزاحمت های بعدی شده است که برخی از مردم از وجود مشکلات و مزاحمت هایی از این طریق در سایر شهرهای فعالیت تاکسی اینترنتی سخن می گویند.

,

 

,

سیدمیثم هاشمی مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند در گفتگو با خاورستان،  اظهارکرد: تاچ سی یک شرکت دانش بنیان است و از سال 94 کارش را در مشهد آغاز کرده و از سال 95 هم به ارائه خدمات پرداخته است و تمام مجوزها به صورت کشوری و از وزارت صنعت و معدن است که بر همین اساس می تواند در سراسر کشور نمایندگی داشته باشد.

, خاورستان،,

وی افزود: از ابتدای فعالیت این تاکسی در بیرجند بیش از 500 راننده پذیرش شده اند که تاکنون 300 راننده فعالیت خود را آغاز کرده اند و بقیه هنوز نقص مدرک بخصوص ضمانت چک و سفته 5 میلیون تومانی دارند.

,

مدیراجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند با اشاره به اینکه امنیت سفر با تاچ سی بالا است و راننده از طریق نرم افزار به مسافر معرفی می شود و امکان به اشتراک گذاری سفر با دوستان هم فراهم است، گفت: در پایان هر سفر مسافر می تواند به راننده و سفر خود امتیاز بدهد و در صورت نارضایتی موضوع را برای رفع به ما اعلام کند.

,

هاشمی با اشاره به اینکه برای پذیرش رانندگان هم شرایط خاصی در نظر گرفتیم که سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس ها این شرایط را ندارد، ادامه داد: همچنین برای رانندگان کلاس آموزشی برگزار می شود و خودروی آنها از نظر فنی، ظاهری و تمیزی مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از پیام های مردمی و ناظر شرکت بصورت نامحسوس بر روند کار رانندگان نظارت می شود.

,

مدیر اجرایی شرکت تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: درآمد رانندگان تاچ سی در بیرجند بصورت میانگین 10 هزار تومان در ساعت و میزان معطلی آنها کمتر از 10 دقیقه است، در حالی که هزینه های دریافتی کمتر است اما درآمدشان بیشتر است، چرا که راننده آژانس پس از رساندن مسافر به مقصد باید مسیری را بدون مسافر به محل آژانش برگردد اما رانندگان تاچ سی پس از پیاده کردن مسافر در همان محل توقف می کنند و پس از 10 دقیقه مسافر دیگری را سوار می کنند.

,

هاشمی بیان کرد: برای آژانس ها با تاچ سی هم جلسه ای برگزار کردیم تا رانندگان خود را به تاچ سی معرفی کنند و از 14 درصد سهم تاچ سی، 7 درصد را دریافت کنند که این موضوع با مخالفت و مقاومت مدیران آژانس روبرو شد و تاکنون هیچ راننده ای از سوی آژانس ها به ما معرفی نشده است.

,

وی تصریح کرد: آژانس های بیرجند که با ما همکاری نکردند، روز به روز زنگ خور آژانس و درآمدشان کم خواهد شد، در حالی که هزینه هایشان تغییر نمی کند، اما اگر با تاچ سی همکاری کنند، علاوه بر جابجایی مسافران خودشان، با جابجایی مسافران تاچ سی هم از  50 درصد درآمد ما بهره مند می شوند و هم درآمد آژانس و هم درآمد راننده افزایش می یابد.

,

 مدیراجرایی تاچ سی در بیرجند اذعان کرد: متاسفانه تاکنون آژانس ها هیچ اقدامی برای همکاری نکرده اند و تصورشان بر این است که ما آمده ایم تا آنها را ورشکسته کنیم.

,

هاشمی با اشاره به اینکه همچنین تاچ سی شرایط ویژه ای برای تاکسی های زرد دارد که به جای دریافت سهم 14 درصدی، 10 درصد از درآمد آنها را دریافت می کند و طی 6 ماه ابتدای فعالیت هم هیچ سودی دریافت نمی کند، گفت: تاچ سی در بیرجند برای پذیرش 2 هزار راننده ظرفیت دارد و در واقع هر چه تعداد راننده های شرکت بیشتر باشد سطح تبلیغات و طرح های تشویقی را بیشتر می شود.

,

وی افزود: در صورت اعلام مزاحمت راننده و سوء استفاده از شماره مسافر، راننده در همان مرتبه اول به صورت دائم اخراج می شود و در صورت درخواست مسافر، مدارک راننده به مراجع قضایی ارسال می شود.

,

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهارکرد: در تمام کشورهای پیشرفته کسب و کارهای نو مجازی هستند و کسب و کارهای سنتی باید خودشان را به روز کنند و به رقابت بپردازند، اما اگر توان مالی آن را ندارند می توانند با شرکت های دیگر همکاری کنند تا ضربه مالی نخورند.

,

هاشمی با بیان اینکه بیرجند شهر دانشجویی و نظامی است و قشر ضعیف در این شهر نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است، این شهر دارای مردم متمدن و با فرهنگی است که سعی می کنند خود را به روز کنند، گفت: به همین دلیل این شهر ظرفیت و گنجایش کسب و کارهای نو از جمله تاکسی اینترنتی را دارد، بطوری که حتی شرکت های دیگری هم می توانند برای ایجاد رقابت به این شهر بیایند، چرا که هر چه رقابت بیشتر شود وضعیت معیشتی مردم و رانندگان بهتر خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه بازارهای سنتی انحصاری و نرخ های آن بالا است، اما در بازار رقابتی قیمت ها و هزینه های مردم کاهش می یابد افزود: هم اکنون قیمت های تاچ سی 30 درصد از نرخ آزانس ها و 50 درصد از قیمت تاکسی های زرد کمتر است.

,

مدیر اجرایی تاچ سی در بیرجند اظهار کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی تاچ سی در بیرجند دو میلیارد تومان، هزینه تبلیغات محیطی 200 میلیون تومان و هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز 300 میلیون تومان بوده که از بازار بومی و تولیدی های بیرجند تهیه شده است.

,

هاشمی راه اندازی باشگاه سفیران برای خدمات دهی به رانندگان از جمله تعویض روغن، مکانیکی، بیمه شخص ثالث و ... را از دیگر برنامه های این شرکت دانست و افزود: همچنین برای رونق سایر کسب و کارها از جمله دفاتربیمه، رستوران ها، مراکز تفریحی و زیارتی و کسب و کارهای سنتی هم قرارداد می بندیم و در این خصوص سفر مسافران به این مراکز رایگان یا کم هزینه تر خواهد بود.

,

 

,

مهدی راعی فرد رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: شهر بیرجند ظرفیت ورود کسب و کارهای اینترنتی را ندارد، در حالی که اگر در این شهر هم جنب و جوش مسافر بود، زمینه برای ورود چندین شرکت هم وجود داشت.

, خاورستان،,

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط در بیرجند به گونه ای است که رانندگان آژانس از نبود مسافر و درآمد کم گلایه مند هستند که باز ورود تاچ سی هم بر این نارضایتی ها افزوده است که در این خصوص گلایه ها به استاندار هم مکاتبه شده است.

,

 

,

, ,

رئیس اتحادیه صنف موسسات حمل و نقل بار و مسافر بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند گنجایش زیادی برای حمل و نقل مسافر ندارد و لازم نبود استاندار از تاچ سی دعوت می کرد، گفت: در واقع اتحادیه آژانس های بیرجند توان راه اندازی تاکسی اینترنتی  را دارد و هم اکنون در حال راه اندازی نرم افزار حمل مسافر با عنوان " شهر من" هستیم که نرخ آن همانند تاکسی اینترنتی است و برگ برنده آن هم آرم و علایم آژانس است.

,

راعی فرد با اشاره به دلیل عدم استقبال آژانس ها از مشارکت و همکاری با تاچ سی، تصریح کرد: تاچ سی قرارداد یک ساله ای را با آژانس ها منعقد می کرد، در حالی که امکان دارد پس از اتمام این قرارداد، راننده به جای آژانس، با تاچ سی همکاری خود را ادامه دهد و آژانس راننده خود را از دست بدهد، در واقع به نظر می رسد این اقدام تاچ سی برای تبلیغات و گستردگی کار است و پس از پایان مهلت یک ساله به آژانس ها بها ندهد.

,

وی با بیان اینکه آژانس ها درخواست قرارداد 5 ساله و طولانی مدت کردند که تاچ سی با آن موافقت نکرد، گفت: هم اکنون تاکسی با برندهای متعددی در بیرجند وجود دارد که تاکسی بانوان، تاکسی 133، تاکسی 3133 و تاکسی های اینترنتی تاچ سی و جابه جا و ... از جمله آنها است و دست آژانس ها خالی می ماند.

,

 

,

غلام‌پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خاورستان، با اشاره به این‌که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل اقدام مناسب و در ادامه مبحث شهر و شهروند الکترونیک است، گفت: اخیرا در این زمینه شرکت تاچ سی فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرده است.

, خاورستان،,

وی اظهارکرد: هم اکنون در بیرجند بیش از یک هزار و 500 راننده آژانس و 700 راننده تاکسی در حال فعالیت هستند و همچنان از وضعیت موجود گلایه مند هستند و در واقع اکنون شهر ما گنجایش اینکه دو هزار خودروی دیگر برای حمل مسافر وارد شهر شود را ندارد.

,

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: بر اساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و همچنین ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر برعهده شهرداری است وهر گونه حمل و نقل بار و مسافر باید تحت مدیریت و نظارت شهرداری انجام شود.

,

غلامپور با اشاره به اینکه شرکت تاچ سی بدون اخذ مجوز از شهرداری شروع به کار کرده است، افزود: در این خصوص مکاتباتی را با شرکت تاچ سی و استانداری انجام دادیم و در این خصوص جلسه ای در دفتر معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد که مقرر شد مهلت یک ماهه ای برای دریافت مجوز به این شرکت داده شود که متاسفانه هم اکنون پس از گذشت 10 روز از این جلسه، هنوز هم برای دریافت مجوز اقدام نشده است که گلایه مندیم.

,

وی تصریح کرد: در این خصوص لایحه ای را تنظیم و به شورای شهر فرستاده ایم که اگر قرار است اینگونه شرکت ها فعالیت کنند باید نیروهای خود را از رانندگان در حال فعالیت در شهر تامین کنند، چرا که واقعا شهر بیرجند ظرفیت و گنجایش این تعداد خودرو در بحث حمل و نقل ندارد، همانطور که هم اکنون هم آژانس ها و تاکسی داران از نبود مسافر و درآمد در شهر گلایه مند هستند.

,

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با اصل کار مخالف نیستیم و در واقع راه اندازی سیستم اینترنتی حمل مسافر طرح پسندیده و خوبی است، اما باید برای فعالیت اینگونه شرکت ها سازوکار مشخصی تعریف شود تا فعالیت آژانس ها و تاکسی های دارای مجوز تحت الشعاع قرار نگیرد.

,

غلامپور تاکید کرد: اکنون باید تاچ سی هم از مجمع امور صنفی و هم از شهرداری مجوز بگیرد، چرا که اگر مشکلی در حوزه حمل و نقل در شهر وجود داشته باشد مردم آن را برعهده شهرداری می دانند.

,

وی افزود: در سازوکاری که به شورای شهر پیشنهاد داده ایم، برای تعداد رانندگان تاچ سی محدودیت و سقف قائل شدیم بگونه ای که اگر تعداد آنها کم باشد، در بازه های زمانی افزایش یابد، بطور مثال در ماه اول فعالیت 300 راننده فعالیت کنند و اگر کم باشد در ماه بعد، به تعداد آنها افزوده شود که در این خصوص در شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

,

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهارکرد: از فعالیت این شرکت در بیرجند استقبال می کنیم و با اصل آن موافقیم چون هدف ما ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به مردم است و قطعا دسترسی اینترنتی و محاسبه کرایه به صورت آنلاین برای رفاه مردم بهتر است، اما بهتر است که رانندگان این شرکت هم از راننده های تاکسی در بیرجند بکارگیری شود.

,

 

,

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی، قطعا ارائه خدمات پیشرفته و اینترنتی هم سبب پیشرفت شهر و همچنین کاهش هزینه های مردم می شود، اما بر اساس گفته های مسئولان در این گزارش، این کسب و کارها علاوه بر ایجاد رقابت باید بگونه ای باشد که کسب و کار رانندگان و آژانس های دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و در بستر منطقی انجام شود تا هم برای مردم و هم برای رانندگان آژانس ها و تاکسی ها خوشایند باشد.

,

پس از حضور تاچ سی در بیرجند، شرکت دیگری تحت عنوان جابه جا هم در بیرجند فعالیت خود را آغاز کرده و اتحادیه صنف آژانس ها هم در حال راه اندازی نرم افزار اینترنتی برای خدمات دهی است که این موضوع نشان از ایجاد بازار رقابتی است که در نهایت سبب افزایش کیفیت خدمات و بهره مندی مردم خواهد شد، اما همه این اقدامات باید با توجه به ظرفیت ها و گنجایش زمینه حمل و نقل در شهر باشد تا کسی متضرر نشود که در این خصوص نیاز است تا شهرداری و شورای شهر هر چه زودتر نسبت به ساماندهی اوضاع و تنظیم سازوکارها اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه