اخبار داغ

گلوی برجام زیر تیغ سلطه

برجام تا کنون هیچ عایدی برای ملت نداشته است/ دیپلماتهای ایران تضامین لازم را در متن برجام نادیده گرفتند

برجام تا کنون هیچ عایدی برای ملت نداشته است/ دیپلماتهای ایران تضامین لازم را در متن برجام نادیده گرفتند
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام تا کنون هیچ عایدی برای ملت ایران نداشته است، گفت:در صورت بازی های سیاسی دشمن، باید با تصمیمی انقلابی از برجام خارج شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع، با گذشت بیش از یک سال و اندی از اجرای برجام، متاسفانه هر روز شاهد آن هستیم که مقامات آمریکایی در مقابل گام های رو به جلوی ایران، یک گام به عقب بر می دارند و عدم پایبندی خود را به این تعهد بین المللی به اثبات می رسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

درجمعه ای که گذشت، رئیس‌جمهورآمریکا؛ بار دیگر پا را از اصول بین المللی  فراتر نهاد و به مدت 120 روز، تعلیق تحریم‌های اقتصادی که آمریکا به عنوان بخشی از برجام پذیرفته بود را اعلام کرد و در عین حال هشدار داد که بار دیگر حاضر به تمدید این معافیت تحریمی نمی‌شود مگر آنکه با همپیمانان اروپایی آمریکا در خصوص اصلاح «نقص‌های هولناک» برجام به توافق برسند.

,

 

,

"دونالد ترامپ"رئیس‌جمهور آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی برای ایران، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را بار دیگر تمدید کرد ضمن اینکه این بار شرایط چهارگانه‌ای را برای ادامه حضور واشنگتن در توافق هسته‌ای ذکر کرد.

,

 

,

بر اساس مفاد برجام قرار بود در روز اول اجرای برجام همه تحریم های غرب علیه ایران برداشته شود، اما با گذشت بیش از یکسال و نیم از روند اجرایی شدن این توافق نه تنها تحریم های گذشته لغو نشده، بلکه دولت و کنگره آمریکا در طول این مدت تحریم های جدیدی نیز علیه ایران به تصویب رسانده اند که برخلاف روح توافق هسته ای ایران و 1+5 بوده است.

,

 

,

اما دراین رابطه طرح سوالاتی از این دست که ؛ به راستی برجام چه میزان از تحریم های ایران را لغو کرد؟ آیا برجام دارای تضامین لازم به منظور اجرا بود؟ سیاست های ناشیانه و سلطه جویانه ترامپ تا چه اندازه در نقض برجام اثرگذار بود؟ تصمیم گیری های دولت تدبیر و امید به منظور ورود به برجام تا چه اندازه منطقی و عقلانی بود؟ الزامی می نماید؛

,

 

,

در همین رابطه نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه،برجام نه تنها تحریم‌ها را برنداشت، بلکه زیاده‌خواهی غرب را نیز افزایش داد، گفت: آنچه در زمان مذاکرات در دولت اوباما اتفاق افتاد، تاکید وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده بر این بود که برجام یک تعهد بین المللی باشد وایران نیز تضامین وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص را پذیرفت.

,

 

,

محمد علی پورمختار در گفتگو با خبرنگار نافع با بیان اینکه متاسفانه در متن برجام تضامین کافی گرفته نشد ، اظهار کرد: در این  متن آنچنان که شایسته بود در رابطه با رفع تحریم ها و امکان ناپذیری تجدید مذاکره ات ،تضامینی گرفته نشد و این با وجودی بود که مقام معظم رهبری در 11 بندی که خطاب به دیپلمات ها نوشته بودند، برگرفتن تضامین لازم تاکید داشتند.

, نافع,

 

,

نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی  با اذعان به اینکه پس از نخستین مرحله از برجام بر اساس قولی که رییس جمهور و وزیر امور خارجه ایران داده بودند، قرار بود تحریم ها بلافاصله برداشته شود،عنوان کرد: متاسفانه پس از گذشت یک سال و اندی نه تنها تحریم ها برداشته  نشد، بلکه همچنان شاهد دیدگاه استکباری و قلدرمابانه آمریکا هستیم.

,

 

,

پورمختاردرادامه با بیان اینکه عملکردی که امروز از سوی آمریکا شاهد هستیم،نشان دهنده  این است که ضعف هایی که درمتن برجام وجود دارد، گفت: اگرچه  ما به آنچه  در برجام امضا کره ایم متعهد هستیم  اما  اجازه نخواهیم داد کشور های اروپایی  و آمریکاایی  که به ظاهربه برجام متعد هستند، حقوق جمهوری اسلامی را پایمال کنند.

,

 

,

وی با اذعان به اینکه آمریکا و هم پیمانانش از اجرای برجام طفره می روند، خاطرنشان کرد: ایران  تا جایی به این سند بین المللی متعهد است که حقوق کشورپایمال نشود، و درغیر این صورت باید با تصمیمی انقلابی از برجام خارج شویم.

,

 

,

پورمختار همچنین بار دیگر با بیان اینکه، با خروج از برجام هیچ ضرری نخواهیم کرد گفت:متاسفانه تاکنون  نفعی از قبال این سند بین المللی نصیب  ملت نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه