اخبار داغ

رشد صادرات ۳۰درصدی به کره جنوبی

رشد صادرات ۳۰درصدی به کره جنوبی
رئیس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: در حالی کشور کره جنوبی چهارمین مقصد صادراتی و سومین شریک وارداتی کشورمان است که در 9 ماهه امسال (منتهی به آذر) سه هزار و 31 میلیون دلار صادرات به این کشور انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، «منصوره زوارئیان» افزود: کشور کره جنوبی، یکی از تامین کنندگان اصلی قطعات صنعتی، مجتمع های پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی و زیر ساختی و همچنین یکی از تامین کنندگان قطعات یدکی و مجموعه های اصلی خودرو بوده و از خریداران اصلی نفت خام و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی کشورمان محسوب می شود در نتیجه روابط تجاری کشورمان با کره جنوبی از اهمیت خاصی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که در 9 ماهه امسال سه هزار و 31 میلیون دلار صادرات به این کشور داشتیم گفت: مجموع واردات از این کشور 2 هزار و 418 میلیون دلار بوده است.

,

زوارئیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که صادرات به این کشور در این مدت از نظر ارزشی30 درصد و از نظر وزنی36 درصد رشد داشته است، گفت: بیشترین میزان رشد صادرات مربوط به صادرات فورآلدئید، کوپلیمرهای آکریلونیتریل- بوتادین-استیرن، سنگ گچ، اسلاک واکس، سیمان سفید، کف پوش ها و خرما است.

,

سازمان توسعه تجارت، واردات از کره جنوبی از لحاظ ارزشی 4 درصد و به لحاظ وزنی با 13 درصد کاهش روبه رو بوده است.

,

رئیس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که حجم تجارت بین 2 کشور در 9 ماه یاد شده پنج هزار و 449 میلیون دلار بوده است، افزود: اطلاع رسانی ضعیف از ظرفیت ها و واقعیت های اقتصادی ایران در کره جنوبی، مشکلات مرتبط با سیستم های حمل و نقلی ، نبود رایزن بازرگانی ایران در این کشور و نیز کمبود مزیت کالاهای ایرانی به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده کالا در ایران و نرخ پایین تعرفه کره جنوبی برای سایر کشورهای عضو WTO از مهمترین موانع پیش رو برای توسعه صادرات کشورمان به این کشور محسوب می شود.

,

بر پایه آخرین آمار ارائه شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی هشت ماه امسال‌ بهبود عملکرد صادرات غیر نفتی در آبان ماه آشکار شد.

,

مجموع صادرات غیرنفتی ایران در مدت این گزارش به 28 میلیارد و 488 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان 1.21 درصد کاهش یافت و این رقم در ماه گذشته 2.17 درصد بود.

,

ارزش صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه یک درصد رشد یافت و همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به 363 دلار رسید که 8.04 درصد افزایش داشت.

,

بر این اساس طی هشت ماه امسال ( منتهی به آبان ) به میزان 32 میلیارد و 419 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17.52 درصد افزایش داشت.

,

ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه