اخبار داغ

چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین

چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین
چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین با موضوع آسیب شناسی مراسمات ترحیم در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سپهرآیین ، حجت الاسلام محمدیان امام جمعه شهرستان اسفراین ، در چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین با تسلیت فوت تعدای از هم وطنان در سانحه کشتی  گفت: باید بسیاری از هزینه های اضافه که در مراسمات ترحیم برای چشم و هم چشمی ها صرف می شود کم شود ، چرا که این هزینه ها در هیچ جای اسلام سفارش نشده و با اصول  اسلامی مغایرت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , سپهرآیین , سپهرآیین , ، حجت الاسلام محمدیان امام جمعه شهرستان اسفراین ، در , با تسلیت فوت تعدای از هم وطنان در سانحه کشتی  گفت: باید بسیاری از هزینه های اضافه که در مراسمات ترحیم برای چشم و هم چشمی ها صرف می شود کم شود ، چرا که این هزینه ها در هیچ جای اسلام سفارش نشده و با اصول  اسلامی مغایرت دارد.,

ایشان با انتقاد از تشریفاتی برگزار کردن مراسمات ترحیم ها افزود: باید برای فرهنگسازی هزینه ها در مراسمات ترحیم برنامه ریزی صورت گیرد که لازمه آن تهیه میثاق نامه و طوماری است و این میثاق نامه باید  توسط  همه فرهنگ سازی شود تا برخی هزینه های اضافه از دوش مردم برداشته شود.

,

باباخانی رئیس دادگستری شهرستان در این جلسه اظهار کرد: برخی هزینه ها در مراسمات ترحیم ضروری است که باید صورت گیرد ولی برخی از هزینه ها مانند گذاشتن سنگ قبر چند میلیونی و یا خرید قبر های گران قیمت غیر ضروری است که باید این ها اصلاح شود.

,

وی افزود: بهترین مکان برای فرهنگسازی در رابطه با کم کردن هزینه ها خود مراسمات ترحیم هستند که باید توسط خود روحانیون تذکر داده شود و یا در قبرستان ها از طریق تبلیغات فرهنگسازی صورت پذیرد.

,

جواد نوروزی فرماندار اسفراین در این جلسه با تسلیت جان باختن تعدادی از هم وطنان در سانحه نفت کش ایرانی گفت: در جامعه ما یکسری فرهنگ های غلط بوجود آمده است که باعث شده است فرهنگ های خوب و اسلامی ما کنار رود که یکی از این ها همین هزینه های اضاف در مراسمات ترحیم است که در سطح شهر پررنگ تر از روستاها است که باید که باید با فرهنگ سازی اصلاح شود.

,

 وی افزود:مهم ترین جنبه فرهنگ سازی آموزش است که باید از طریق تریبون ها ، فضای مجازی ،صدا و سیما و از ظرفیت همه دستگاه ها این آموزش ها صورت گیرد تا این فرهنگ های غلط اصلاح شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه