اخبار داغ

فرماندار گناباد:

اقدامات محرومیت زدایی از روستاها سبب ماندگاری مردم نشده است

اقدامات محرومیت زدایی از روستاها سبب ماندگاری مردم نشده است
فرماندار گناباد به کاهش جمعیت روستاها و خالی شدن آن از سکنه اشاره کرد و گفت: با وجود اقداماتی که در راستای محرومیت زدایی از روستاها انجام شده؛ اما این اقدامات نتوانسته سبب ماندگاری مردم شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدعلی نبی پور صبح امروز در جمع مسئولان روستایی شهرستان با اشاره به نزدیک بودن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهارکرد:  طی ۴ دهه این انقلاب مسائل و بحران های مختلفی را از سر گذرانده و اقدامات خوبی انجام داده است؛ اما در عین حال امروز با مشکلاتی جدی و گاهی در سطح ملی روبرو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: همه ما موظفیم تا این چالش ها را از سر راه برداریم و این جز با تلاش، همت و هم افزایی مردم و مسئولین به انجام نمی رسد.

,

 

,

فرماندار گناباد به کاهش جمعیت روستاها و خالی شدن آن از سکنه اشاره کرد و گفت: با وجود اقداماتی که در راستای محرومیت زدایی از روستاها انجام شده؛ اما این اقدامات نتوانسته سبب ماندگاری مردم شوند و این مهم نیازمند تغییر نگرش ها در جهت توسعه روستاها و شهرها در کشور است.

,

 

,

وی افزود: خدماتی که به شهر ارائه می شود باید به روستاها نیز داده شود و بستر سازی لازم و تولید اشتغال فراهم شود.

,

 

,

نبی پور تصریح کرد: در خصوص تامین آب شرب روستاهای شهرستان گناباد بیش از ۱۲ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی روستایی در دو سال اخیر هزینه شده و مجتمع های آبرسانی تجهیز شده اند.

,

 

,

وی افزود: در خصوص فضاهای کالبدی روستاها اقدامات خوبی از جمله آسفالت جاده های روستایی انجام شده است و ۱.۵میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغالزایی به روستاها اختصاص یافته که همکاری مردم و جوانان تحصیل کرده را نیاز دارد.

,

 

,

فرماندار گناباد با اشاره به بحران آب در کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های اخیر تولیدات کشاورزی باید همسو با اقلیم منطقه باشد.

,

 

,

وی ضمن اشاره به موضوع توسعه منطقه ای، ابراز کرد: باوجود اینکه در سال های اخیر در تنگنای اقتصادی قرارداشته ایم، برق رسانی روستاهایی که بالای ۱۰خانوار بوده اند انجام شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه