اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی ناغان:

شانزده سال است باغداران و کشاورزان ناغانی منتظر اجرای طرح پمپاژ آب هستند

شانزده سال است باغداران و کشاورزان ناغانی منتظر اجرای طرح پمپاژ آب هستند
رئیس شورای اسلاغمی شهر ناغان خواستار تسریع اجرای طرح پمپاژ آب از سد سولگان به اراضی باغی و زراعی ناغان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از به گزارش کیار بیدار  وحید فرجی گفت: پمپاژ آب از سد سولگان به باغات ناغان 16 سال است که بلاتکلیف باقی مانده است و طی همه سال های گذشته فقط زمان از دست ما رفته است و به همان اندالزه هزینه ای اجرای پروژه افزاطیش یافته است به طوری که اجرای این پروژه در حال حاضر به ۵میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: در صورت اجرای طرح و انتقال ـآب به وسیله  طرح پمپاژ ناغان ۱۵۰۰هکتار اراضی زراعی و باغی از ذآب بهره مند می شوند که می تواند این مساله هم باعث اشتغال اهالی ناغان در بخش کشاورزی و باغداری  و هم تولید محصولات با کیفیت زراعی و باغی شود و در واقع اجرای طرح پمپاژ ناغان تحقق شعار سال 1396است.

رئیس شورای اسلامی شهر ناغان در ادامه گفت: از اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه فقط ۱.۳میلیارد تامین شده است و کشاورزان ناغانی نگران عدم تامین مابقی العتبارات مورد نیاز این طرح هستند.

وحید فرجی گفت: با توجه به مبلغ تخصیص یافته  و بر اساس تفاهم شورای اسلامی شهر ناغان، کشاورزان و شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی مقرر شد این مبلغ جهت  خرید تجهیزات مورد نیازپمپاژ اختصاص یابد و پس از خرید تجهیزات حفر کانال های مورد نیاز از محل پمپاژ تا محل بهره برداری توسط کشاورزان صورت می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ناغان گفتـ: کشاورزان و باغداران ناغانی خواستار تسریع در انجام پروژه و تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز پروژه هستند و اگر این پروژه تا ابتدای سال آتی به مرحله بهره برداری نرسد با توجه به میزان بارندگی های اخیر و خشک شدن سد و در پایین دست تالاب سولگان  کشاورزی و باغداری ناغان با بحران روبرو و نابود می شود.

وی در خصوص هر گونه اعتراض، تحصن یا تجمع در برابر سازمان ها و ادارات دولتی توسط کشاورزان ناغانی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: کشاورزان ناغانی خواسته های خود را از مسیر قانونی و عاقلانه پیگیری می کنند.
انتهای پیام/ 580ک

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیار بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه