اخبار داغ

درخواست های مردمی در خصوص علت حادثه کشتی سانچی؛

جعبه سیاه کشتی نفتکش با حضور مقامات ایرانی بررسی می شود/ سوء استفاده رسانه های بیگانه از سانچی

جعبه سیاه کشتی نفتکش با حضور مقامات ایرانی بررسی می شود/ سوء استفاده رسانه های بیگانه از سانچی
معاون سازمان و بنادر ایران گفت: بررسی جعبه سیاه با حضور مقامات ایرانی مرتبط با این حادثه در هفته جاری مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه آن به مردم ایران و خانواده بازماندگان به صورت شفاف اعلام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سپاس؛حادثه کشتی سانجی موجب شد تا 30 خانواده ایرانی به صورت مستقیم و همه ملت ایران به صورت غیرمستقبم عزادار و داغ دار شوند . این مصیبت در تاریخ ایرات و ذهن های مردم برای همیشه ثبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  سپاس؛,

در پی این حادثه یک نفر از آنها بنام سید ابوذر نظامی که از سادات روستای میانخره شهرستان دشتی هستند حضور داشت که به مهران دیگر همکارانش جان خود را از دست دادند و استان بوشهر سراسر ماتم سرا برای همدردی با خانواده آنها شد.

,

مردم استان بوشهر خواستار پیگیری جدی برای اعلام دلیل اصلی این حادثه شدند که این درخواست مردمی توسط ائمه جمعه از پشت تریبون ها به صدا در امد و این موضوع را مطرح کردند.

,

سانچی

,

سانچی

, سانچی, سانچی,

محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه مراسم یادبود سید ابوذر نظامی با تسلیت به مناسبت وقوع این حادثه، گفت: از همان لحظه اول وقع حادثه همه هماهنگی وتلاش برای یافتن نیروی انسانی حاضر در این کشتی نفتکش انجام شد و ظرفیت کمک رسانی از ایران به سمت موقعیت این کشتی اعزام شدند، اما انفجارات بسیار بزرگ و پی در پی در کشی کار امداد رسانان را با مشکل روبرو کرد.

,

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران با بیان اینکه اجساد پیدا شده در کشتی به ایران برمی گیردند، افزود: اجساد پیدا شده در کشتی سانجی بعد از اتمام مراحل پزشکی قانونی به کشور بازگردانده خواهند شد و به خانواده این دلیرمردان تحویل خواهیم داد.

,
,
, ,

راستاد با اشاره به شایعات در فضای مجازی، تاکید کرد: در صورتی که هنوز دلیل اصلی این حادثه در حال ررسی است اما شایعاتی در فضای مجازی در حال انتشار است که از همه ملت ایران بخصوص مردم استان بوشهر درخواست دارم که به این شایعات توجه نداشته باشند و اخبار و پیگیریها در خصوص حادثه کشتی سانجی را از رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی کشور دنبال کنند.

,

وی در خصوص بررسی جعه سیاه، عنوان کرد: بررسی جعبه سیاه با حضور مقامات ایرانی مرتبط با این حادثه در هفته جاری مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه آن به مردم ایران و خانواده بازماندگان به صورت شفاف اعلام می شود.

,

حادثه کشتی سانچی نباید مورد سوء استفاده رسانه های بیگانه قرار بگیرد

,

حجت الاسلام شیرازی امام جمعه سیراف در گفت و گو با سپاس با اشارهه به حادثه کشتی سانچی و درخواست های مردمی برای پیگیری این موضوع، گفت:  بدون‏ شک علل تصادم نفتکش تحت مدیریت ایران با کشتى فله‏ بر هنگ کنگ باید هرچه سریعتر مشخص شود، این فقط خواسته خانواده بازماندگان سانچى نیست، این خواست یک ملت است. اما این خواسته نباید مورد سوءاستفاده رسانه ‏هاى بیگانه و بدخواهان مردم ایران قرار گیرد.

,

 

,
 وی افزود:سخنگوى وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى ایران نیز همزمان با اظهارات سفیر کره اعلام کرد که مقصد این نفتکش، کره جنوبى بوده و برخى شایعات منتشرشده در خصوص مقصد متفاوت سانچى، غلط و ناصحیح است.
,
 
,
موضوع دیگرى که در رسانه‏ ها مورد سوءاستفاده قرار گرفت، استقرار پرچم کشور پاناما بر کشتى سانچى بود که فرصت‏ طلبان، این اقدام را نیز راهکارى براى رد گم کردن از سوى ایران مطرح کردند.
,

لازم به ذکر است که بسیاری از ائمه جمعه استان بوشهر در پی حادثه کشتی سانچی واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری حادثه و شفاف سازی از سوی دولت برای مردم شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه