اخبار داغ

معاون فرماندار خرمدره :

آسیب های اجتماعی ، زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد

آسیب های اجتماعی ، زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد
معاون فرماندار خرمدره گفت: آسیب های اجتماعی زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و آینده آنها را به سوی تاریکی و تباهی سوق می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض سحر، کاظمی  در  جلسه  کمیته گفتمان کودک و نوجوان شهرستان خرم دره  با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در خانواده ها از جمله فقر، محرومیت از تحصیل، اعتیاد و مشکلات اقتصادی و تامین هزینه‌های ناشی از اعتیاد خانواده ،گفت: این گونه آسیب های اجتماعی زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و آینده آنها را به سوی تاریکی و تباهی سوق می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر، ,

 

,

وی با اشاره به فرهنگ سازی در جهت جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی ، تاکیدکرد: باید فرهنگ سازی ازسوی دستگاه های فرهنگی، رسانه های جمعی و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد .

,

 

,

معاون فرماندار خرم دره آموزش مهارتهای زندگی و فرزندپروری ، برگزاری مشاوره های چهره به چهره برای خانواده های دارای آسیب  و توانمند  نمودن آنان ،  ارائه خدمات تخصصی مشاوره برای کودکان در معرض آسیب ، کمک به  معظلات کودکان و بهداشت آنها ،آموزش آداب و مهارت های زندگی اسلامی، توجه به آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان  را از جمله مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

 

,

درادامه دبیر جلسه ستاد کمیته گفتمان کودک و نوجوان شهرستان ضمن قرائت دستور کار جلسه یاد آوری قرارگیری موضوع رصد مسائل کودکان و نوجوانان در دستور کارکمیته زنان و خانواده ،خاطر نشان کرد: با هدف بررسی وضعیت موجود کودکان و رسیدگی به مشکلات ومسائل آنها باید برنامه هایی در حوزه های آموزشی ،بهداشتی، حمایتی و…. صورت گیرد .

,

  با هدف بررسی وضعیت موجود کودکان و رسیدگی به مشکلات ومسائل آنها از سوی  دستگاه های مرتبط باید برنامه هایی در حوزه های آموزشی ،بهداشتی، حمایتی  صورت گیرد  و برنامه ریزی و نظارت دقیق  بر  اجرای آن مورد توجه باشد. بر همین اساس کمیته حقوق کودک ذیل کمیته  بانوان و خانواده با هدف هماهنگی برنامه ها و اقدامات برای جامعه مخاطب بویژه کودکان بازمانده از تحصیل ،آسیب دیده، ازدواج زود هنگام  در شهرستانها مورد بررسی  قرار خواهد گرفت.

,

وی در ادامه  به اقدامات صورت گرفته توسط دستگاهها اشاره کرد و گفت : برای حمایت از حقوق کودکان باید آسیب هایی که کودکان را تهدید می کند مورد بررسی قرار گیرد . و با هدف حل مشکلات این قشر جمعیتی در جهت بهبود وضعیت این گام های موثری برداشته شود .

,

 

,

درادامه  بیگدلی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خرم دره با اشاره به فعالیت ها و اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گفت:  در این کانون رده های سنی ۶ تا ۱۶ سال فعالیت می کنند که در همین رابطه امسال از ۲۳۵ نفر عضو جدید نیز ثبت نام  به عمل آمده و کانون با توجه به شرایط سنی ثبت نام شوندگان برنامه هایی اجرا نموده است .

,

 

,

وی در ادامه به برنامه های مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان که  بصورت روزانه و در مناسبت های ملی و مذهبی برگزار می شود گفت: این برنامه ها در مناسبت های  ایام دهه کرامت ،۱۴ خرداد ، حجاب و عفاف ، برگزاری نقد ادبی کتاب آواز وطن ، همایش یلدا، برگزاری کار گاه قصه گویی برای مربیان  مهد ها و اعضاء نوجوان عضو در مرکز، هفته دفاع مقدس ،جشنواره های رضوی ،هفته ملی کودک،  برگزاری نمایشگاه از آثار کودکان در هفته مبارزه با مواد مخدر ،نقاشی با موضوع محرم ، کار با سفال برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود .

,

 

,

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خرم دره درپایان با بیان  مسائل و مشکلات کانون از جمله کمبود اعتبارات مرکز خواستار همکاری و پیگیری در این زمینه شد.

,

 

,

درادامه جلسه نیز  یارقلی نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم دره به اقدامات انجام گرفته درحوزه بهداشت و سلامت کودکان ونوجوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته در حوزه کودکان و نوجوانان ارائه خدمت به کودکان و سلامت آنان در اولویت این مرکز می باشد.

,

 

,

این کارشناس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه از شاخص های مهم در بحث کودکان موضوع بهداشت و مرگ و میر آنان می باشد ،بیان داشت: این مرکز به صورت فصلی کمیته هایی را با حضور متخصصین اطفال در حوزه سلامت وبهداشت کودکان تشکیل می دهد که مسائل و مشکلات مرتبط بررسی و مداخلات لازم صورت می گیرد.

, ،,

 

,

وی بابیان اینکه شبکه بهداشت و درمان آموزش هایی در رابطه با پیشگیری از سوانح و حوادث را برای کودکان مد نظر داشته است ،اظهارکرد:در همین رابطه  بیشترین آموزش ها در سطح مهد کودک های  تحت پوشش بهزیستی و  دانش آموزان مقاطع دبستان و کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) بوده است .

,

 

,

جلسه کمیته گفتمان کودک و نوجوان شهرستان خرم دره به ریاست کاظمی معاون فرماندار و با حضور اعضاء و دستور کار ارائه گزارش اقدامات شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در حوزه بهداشت ، تغذیه و سلامت کودکان و نوجوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه کودکان و نوجوانان در ۹ ماهه سال جاری در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه