اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی چناران:

جوجه ریزی در چناران از مرز 2 میلیون و 600 هزار قطعه گذشت

جوجه ریزی در چناران از مرز 2 میلیون و 600 هزار قطعه گذشت
رئیس شبکه دامپزشکی چناران با اشاره به فعالیت 68 واحد پرورش طیور در شهرستان چناران، گفت: از ابتدای سال جاری بیش از دو میلیون و 600 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، محمد سیاح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش 2 میلیون و 607 هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی و تخمگذار در فارمهای طیوراین شهرستان پرورش یافته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی چناران در این خصوص گفت: صنعت مرغداری و تولید گوشت سفید و تخم مرغ یکی از ارکان مهم اقتصادی است، لذا در جهت حفظ این صنعت می‌بایست اقداماتی به منظور جلوگیری از رخداد بیماری انجام داد که از جمله آن رعایت برنامه واکسیناسیو ن منظم و مرتب بر اساس دستورالعمل، توسط مرغداران است.

,

 

,

سیاح ضمن اشاره به فعالیت 68 واحد پرورش طیور در شهرستان چناران، افزود: به منظور حراست از واحدهای پرورش دهنده طیور علاوه بر واکسیناسیون رعایت کامل شرایط بیوسکوریتی از طرف مرغداران الزامی می‌باشد لذا این شبکه با اعمال سیاستهای نظارتی و کنترلی از طریق بازدیدهای مستمر از قبل از جوجه ریزی تا موقع بارگیری نسبت به رعایت شرایط کامل بهداشتی حساسیت خاصی از خود نشان می‌دهد. از طرفی به منظور حمایت از مرغداران و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی توسط بعضی از متخلفین جوجه ریزی در واحدهای فوق فقط توسط مجوزهای رسمی دامپزشکی و با ارائه کد رهگیری امکان پذیر است و در تمامی مراحل پرورش رخداد هرگونه بیماری توسط کارشناسان دامپزشکی رصد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری علاوه بر ورود بیش از 578 هزار قطعه پولت تخمگذار در فارمهای تخمگذار بیش از یک میلیون و 77 هزار قطعه طیور گوشتی و بیش از 907 هزار قطعه جوجه یک روزه تخمگذار در این شهرستان پرورش یافته است که پس از رسیدن به فاز تولید به واحدهای تخمگذار هدایت شده‌اند.

,

 

,

این مسئول از پرورش دهندگان طیور خواست: با توجه به اینکه درگیری تعدادی از مرغدارای ها به بیماری به علت عدم رعایت فاصله جوجه ریزی، جوجه ریزی بیش از ظرفیت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی است، لذا به منظور حفظ سرمایه خود و جلوگیری از زیانهای اقتصادی نکات بهداشتی را جدی بگیرند و با اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون از شیوع بیماری جلوگیری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه