اخبار داغ

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان خاش:

بلای خانمان سوز اعتیاد، جوانان سیستان و بلوچستان را تهدید می کند/ بیکاری مهمترین عامل جذب جوانان به طرف مواد مخدر است

بلای خانمان سوز اعتیاد، جوانان سیستان و بلوچستان را تهدید می کند/ بیکاری مهمترین عامل جذب جوانان به طرف مواد مخدر است
معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان خاش گفت: بلای خانمان سوز اعتیاد، جوانان سیستان و بلوچستان را تهدید می کند و لذا باید همه دستگاه های اجرایی مربوطه در خصوص جلوگیری از این آفت بسیار مهم برنامه ریزی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، مهدی عیدوزهی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خاش با موضوع اعتیاد، اظهار کرد: نیروی انتظامی بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده و در سطح جهان رتبه اول مبارزه با مواد مخدر مختص ایران است.

وی ادامه داد: سالانه سازمان ملل از نیروهای انتظامی تقدیم می کند و لذا گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان که در رابطه با مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند .

عیدوزهی با بیان اینکه ورزش یکی از عوامل کاهش اعتیاد است، تصریح کرد: وظیفه متولیان ورزش تحرک و نشاط جامعه است و باید به ورزش بیشتر اهمیت بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: کسی که از فعالیت های ورزشی برخوردار باشد به هیچ وجه دنبال اعتیاد نمی رود و فرهنگ عمومی ورزش در جامعه باید رشد و گسترش پیدا کند.

ورزش دشمن اعتیاد است
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ قهرمانی در مسابقات در دو سال اخیر جایگاه خوبی را در  کشور کسب کرد، گفت: در 6 ماه ابتدای سال جاری ورزشکاران خاشی مدال های بسیار خوبی در سطح کشور و جهان به دست آوردند.

مسافر شهنوازی با بیان اینکه ورزش دشمن اعتیاد است، تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه و آفت های جدی برای جوانان اعتیاد است.

وی ادامه داد: مهم ترین علت گرایش جوانان به طرف مواد مخدر، نشناختن عواقب مصرف مواد مخدر و عوارض ناشی از آن است و در دسترس بودن مواد مخدر به علاوه بیکاری از سایر عوامل جذب جوانان به طرف این بلای خانمان سوز است.

شهنوازی با بیان اینکه اظهار کرد: مهمترین راه مقابله با اعتیاد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از مضرات است چرا که قطعا اگر یک جوان بفهمد که استفاده از مواد مخدر جان و مال، آبرو و شخصیت اجتماعی و خانواده و شغلش را به خطر می اندازد به سراغ آن نخواهد رفت.
 
گفتنی است، در ادامه این نشست سایر اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در رابطه با آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش و هماهنگی با ورزش وجوانان، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه