اخبار داغ

شهردار قدس:

سرانه‌های عمومی شهر در بخشی از نقاط صنعتی تأمین شود

سرانه‌های عمومی شهر در بخشی از نقاط صنعتی تأمین شود
شهردار قدس گفت: در معادن به دلیل برداشت‌های بی‌رویه سال‌های گذشته، چاله‌های بسیار بزرگی شکل‌گرفته است که نه‌تنها فرصتی برای شهر نیستند بلکه تبدیل به تهدیدی جدی برای این شهر شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، مسعود مختاری ، شهردار قدس با بیان اینکه از مساحت کل شهر حدود 400 هکتار فضای صنعتی بوده و با تصویب هیأت‌ دولت متأسفانه از محدوده قانونی شهر خارج شده است، اظهار داشت: این مقدار اراضی، محدوده‌ای است که سرانه‌های عمومی شهر در آن قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

وی گفت: بر اساس طرح تفصیلی شهر قدس، در بخشی از نقاط صنعتی شهر باید سرانه‌های عمومی شهر تأمین شود اما بر اساس این مصوبه دولت از بدنه قانونی شهر جدا شده است.

,

شهردار قدس عنوان کرد: بر فرض اینکه فعالیت‌های صنعتی نیز در این محدوده انجام می‌شود، اما مشکلاتی از قبیل آلودگی‌های زیست‌محیطی، تردد خودروهای سنگین در سطح شهر و ... شهر قدس را درگیر می‌کند، این در حالی است که شهروندان قدس کمترین بهره‌برداری را از این واحدهای صنعتی دارند.

,

وی افزود: از مساحت یادشده هزار هکتار نیز معادن و شن‌زارهایی را شامل می‌شود که در جنوب غربی شهر قرار دارند. در این معادن به دلیل برداشت‌های بی‌رویه سال‌های گذشته، چاله‌های بسیار بزرگی شکل‌گرفته است که نه‌تنها فرصتی برای شهر نیستند بلکه تبدیل به تهدیدی جدی برای این شهر شده‌اند.

,

مختاری بیان داشت: در نهایت مساحتی که برای جمعیتی معادل 380 هزار نفر باقی می‌ماند چیزی حدود یک هزار و 200 هکتار است که این شهر را به یکی از متراکم‌ترین شهرها در کشور به لحاظ جمعیت تبدیل کرده است.

,

وی گفت: پایین‌ترین سرانه‌ها را از نظر آموزشی، فضای سبز، درمانی و... در شهر قدس داریم که به‌مرورزمان باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. رویکرد ما شناسایی نیاز شهروندان و اقدام بر اساس آن است.

,

شهردار قدس در پایان تصریح کرد: دریافت نظرات و پیشنهادات اقشار مختلف مانند اساتید دانشگاهی، دانشجویان، اصناف، پزشکان، اصحاب رسانه و ... را در برنامه داریم که جلساتی نیز با این عزیزان انجام شده است. خروجی این جلسات به‌علاوه برنامه‌هایی که خود شهرداری دارد، در قالب یک بودجه مصوب در اختیار شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه