اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس :

وزارت اقتصاد و دارایی با اخذ مالیات سنگین گلوی مردم را می فشارد/افزایش مالیات در برخی استان ها بر خلاف مصوبه مجلس

وزارت اقتصاد و دارایی با اخذ مالیات سنگین گلوی مردم را می فشارد/افزایش مالیات در برخی استان ها بر خلاف مصوبه مجلس
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سوال از کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در رابطه با نارضایتی مردم، بازاریان و تولیدکنندگان از اخذ مالیات های سنگین و به دنبال آن ورشکستگی تعداد زیادی از واحدهای صنفی را در بر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی زاهدی در گفت و گو با آرمان کرمان؛ با اشاره به طرح سوال از وزیر اقتصاد و دارایی در رابطه با اخذ مالیات های سنگین و به وجود آمدن بحران در واحدهای صنفی اظهارداشت: وزارت اقتصاد و دارایی فشارهای شدیدی بر اقشار و صنوف مختلف جهت دریافت مالیات های مضاعف وارد آورده و به معنای واقعی گلوی آنان را می فشارد.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در ادامه سوال عنوان کرد: به عنوان مثال دولت برای پرداخت طلب پیمانکاران فقط بخش های کوچکی از طلب آنها را به صورت  اوراق  پرداخت می نماید ولی متاسفانه سازمان های مالیاتی نه تنهت اوراق خزانه را نمی پذیرند بلکه مالیات را براساس کل مطالبات پیمانکاران اخذ می نمایند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: براساس آمارهای به دست آمده طی چندسال گذشته به ویژه از سال ۹۱ تا ۹۵ مالیات علی الرأس نوشته و فشار زیادی برای اخذ آن وارد می شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات اصناف و بازاریان با ذکر نمونه ای به ذکر نمونه ای از مشکلات صنف تولیدکنندگان طلا و جواهر اشاره نمود و گفت:در موضوع طلا و جواهر، به جای اخذ مالیات از اُجرت، مالیات از کل قیمت آن اخذ می گردد که این عمل ضمن فشار به مردم و خریداران، باعث ورشکستگی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی این صنف شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان سوال از افزایش مالیات در برخی استان ها بر خلاف مصوبه مجلس دررابطه با اخذمیزان مالیات، اظهار کرد و افزود: بااین عمل ضربه سنگینی به اقشار و صنوف مختلف وارد آورده و باعث تعطیلی تعداد زیادی واحدتولیدی در کشور خواهیم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه