اخبار داغ

رئیس دانشگاه‌های پیام نور آذربایجان‌‌شرقی عنوان کرد؛

15 هزار صندلی در دانشگاه‌‌های پیام‌‌نور استان خالی مانده است/ حقوق در صدر رشته‌‌های پرطرفدار پیام‌‌نور آذربایجان‌‌شرقی

15 هزار صندلی در دانشگاه‌‌های پیام‌‌نور استان خالی مانده است/ حقوق در صدر رشته‌‌های پرطرفدار پیام‌‌نور آذربایجان‌‌شرقی
معصومی گفت: علی رغم افزایش 7 درصدی دانشجو در استان همچنان 40 درصد ظرفیت دانشگاه پیام نور خالی می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، بخشعلی معصومی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون 25 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور سراسر استان اشتغال به تحصیل دارند که از این تعداد 9 هزار دانشجو در واحد تبریز مشغول به تحصیل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: ظرفیت آموزشی دانشگاه‌های استان برای پذیرش 40 هزار دانشجو فراهم است و در حال حاضر 40 درصد از صندلی‌های دانشگاه خالی می‌باشند.

,

رئیس دانشگاه‌های پیام نور استان خاطر نشان ساخت: با این حال در سال تحصیلی 96-97 در حدود 12 درصد در کشور و 7 درصد در استان افزایش دانشجو داشته‌ایم.

,

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری هیچ کدام یک از مراکز آموزشی دانشگاه جمع آوری نگردیده، گفت: تنها در سال ۹۵ دو واحد خداجوی و خاروانا با تصمیم مرکز جمع آوری و در واحدهای مجاور تجمیع و ادغام گردیدند.

,

معصومی افزود: درخواست راه‌اندازی واحد بین الملل دانشگاه پیام نور در شهرستان جلفا به مرکز ارائه شده که بنا به دلیل تغیرات مدیریتی فعلا این طرح متوقف گردیده و در صورت تایید دانشجویان داخلی و خارجی در رشته‌های مختلف تحصیلات تکمیلی امکان ادامه تحصیل خواهند یافت.

,

وی با اشاره به فعالیت ۲۹ مرکز و واحد دانشگاهی در استان، تصریح کرد: در دانشگاه‌های سراسر استان در حدود 100 رشته در مقطع کارشناسی، 25 الی 30 رشته در مقطع ارشد و دو رشته در مقطع دکترا با حضور ۲۳۵ عضو هیئت علمی ثابت و یک هزار و ۵۰۰ استاد حق التدریس ارائه می‌شود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: افزایش شهریه توسط سازمان مرکزی انجام می‌گیرد اما آنچه معمول است سالانه 12 درصد به میزان شهریه برای ورودی‌های جدید اعمال می‌گردد.

,

رئیس دانشگاه‌های پیام نور ابزار کرد: با همکاری پارک علم و فناوری برای نخستین بار در میان دانشگاه‌های پیام نور کشور سه مرکز نوآوری در شهرستان‌های هشترود، ملکان و عجب شیر راه‌اندازی گردیده است.

,

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور اذعان داشت: طبق مصوبه پروژه‌ی عمرانی جدید در استان آغاز نخواهد شد و تنها بودجه به پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته است.

,

معصومی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه استان، ساختمان ۶ طبقه مرکز پیام نور تبریز است که با تخصیص بودجه مورد نیاز در اوایل ۹۸ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور سیستم آموزشی متفاوتی نسبت به بقیه دانشگاه‌ها دارد و به صوت ترکیبی از مجازی و نیمه حضوری به ارائه‌ی دروس آموزشی می‌پردازد، گفت: به ازای هر واحد درسی در رشته‌های علوم انسانی ۶ ساعت و در رشته‌های علوم پایه ۸ ساعت به حضور در کلاس نیاز است.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان تصریح کرد: البته واحدهای عملی، آزمایشگاه و کارگاه‌ها همچون دانشگاه‌های دیگر به صورت کاملا حضوری برگزار می‌گردد.

,

وی اذعان کرد: منابع درسی این دانشگاه مشخص است و استاد نمی‌تواند منبع یا سرفصل را کاهش یا افزایش دهد و به طور متوسط هر واحد در کارشناسی برابر ۸۰ صفحه و در ارشد هر واحد برابر ۱۰۰ صفحه کتاب است.

,

معصومی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی کتاب محور است و دیگر ویژگی امتحانات این دانشگاه است که به صورت متمرکز برگزار می‌گردد و همه‌ی دانشجویان یک نوع سوال دریافت می‌کنند.

,

وی با اعلام اینکه آزمون میان ترم از 6 نمره به ۸ نمره افزایش یافته است، عنوان کرد: حضور در این آزمون‌ها الزامی نیست و دانشجویانی که نتوانند در آزمون‌های میان ترم حضور بهم رسانند، نمره آزمون ترم آنها از نمره کامل محاسبه خواهد شد.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای پیام نور نحوه‌ی حضور در جلسه‌ی امتحانی است، گفت: دانشجویان پیام نور در هر نقطه از کشور می‌توانند امتحانات خود را در هر محل دیگر شرکت نمایند.

,

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: طبق اطلاعات آموزش رشته‌ی حقوق پرطرفدارن ترین و رشته‌های علوم پایه و کشاورزی کم طرفدارترین رشته‌های پیام نور استان هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه