اخبار داغ

استاد دانشگاه:

نگاه جامعه را نسبت به رویکرد انقلاب اسلامی تقویم کنیم/ فرهنگ اسلامی نیازمند باور و توجه است

نگاه جامعه را نسبت به رویکرد انقلاب اسلامی تقویم کنیم/ فرهنگ اسلامی نیازمند باور و توجه است
استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نظام دینی کارکردهای زیادی دارد، گفت: باید نگاه جامعه را نسبت به رویکرد انقلاب اسلامی تقویت کنیم،اگر می خواهیم به عنوان غرب زدگی و روشن فکری عمل کنیم موفق نمی شویم چون از غرب عقب نیست بلکه از اسلام عقب هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی میر محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز، با اشاره به معضلات اجتماعی و لزوم رفع آن اظهار داشت: آسیب های اجتماعی به دلیل نابرابری و توسعه ایجاد می شود، فرهنگ اسلامی بسیار غنی است و باید باور داشته باشیم وبه آن عمل کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه نظام دینی کارکردهای زیادی دارد، افزود: باید نگاه جامعه را نسبت به رویکرد انقلاب اسلامی تقویت کنیم،اگر می خواهیم به عنوان غرب زدگی و روشن فکری عمل کنیم موفق نمی شویم چون از غرب عقب نیست بلکه از اسلام عقب هستیم.

 استاد دانشگاه با اشاره به لزوم بهره گیری از حوزه و دانشگاه در ارتقای دین در جامعه بیان داشت: در حوزه علمیه و دانشگاه دانشمندان و علمای بسیار خوبی وجود دارد که باید با بهره گیری از تجربیات آنها در حوزه های اقتصاد و فرهنگ ایمن سازی کنیم.

محمد حسینی با اشاره به ریشه مشکلات فرهنگی در جامعه گفت: رکود عناصر فرهنگی به دلیل لذت گرایی و سلطه طلبی وهمچنین وجود طیف حاکمی است که با تغییرات جامعه در زمینه فرهنگ مخالف است چون مصالح آنها به خطر می افتد.
 
وی با اشاره به لزوم رفع معضلات اجتماعی  ادامه داد: طلاق و اعتیاد از جمله مهم ترین معضلات اجتماعی است که اهتمام بیشتری برای مقابله با آن می خواهد اما متاسفانه توجهی نشده است.

استاد دانشگاه بیان داشت: متاسفانه گلوگاه ها و رانت و کانال هایی وجود دارد که واردات و صادرات کالای قاچاق و مواد مخدر از آن انجام می شود و باید برای آن چاره اندیشی شود و خلاءهای موجود را رفع کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه