اخبار داغ

مسئول امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خبر داد:

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل لنکرانی در کشور

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل لنکرانی در کشور
مسئول امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل لنکرانی در اول اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نور موسوی ظهر امروز در نشست خبری سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل لنکرانی که در اتاق جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شدبا اشاره به برخی نکات از زندگی این عالم ربانی، اظهار داشت: مراجع تقلید پس از ائمه اطهار(ع) در زمان غیبت، مرجعیت دینی را به عهده گرفتند و رسالت حفاظت از دین را به عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: آیت الله فاضل لنکرانی سلامت خود را در راه علم و دین و پاسداری از رسالت دین از دست داد.

,

مسئول امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه تا مرجعیت زنده است دین هم پابرجاست، گفت:مردم با اتصال به مرجعیت دین و ایمان خود را بیمه می کنند.

,

وی بیان داشت: آیت الله فاضل لنکرانی خود را وقف اسلام کردند نه شیعه و در راه پاسداری از دین رشادت‌های بسیاری داشتند.

,

حجت الاسلام نورموسوی با اشاره به اینکه آیت الله فاضل لنکرانی یک شخصیت علمی و عالم به عمل بودند، عنوان داشت: پشتوانه سیاسی، علمی و اخلاقی آیت الله فاضل لنکرانیجدای از اسلام برای انقلاب اسلامی نیز یک ضمانت بود و ایشان علاوه بر تلاش برای احیای دین اسلام در راستای ایجاد حکومت اسلامی نیز فعالیت‌های مطلوبی انجام دادند.

,

وی اضافه کرد:این عالم را به عنوان احیاگر فاطمیه نامیده اند به همین دلیل مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل لنکرانی در تاریخ سه شنبه اول اسفند ماه یعنی شب شهادت حضرت زهرا(س) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

,

مسئول امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه سه هزار 480 مسجد برای برگزاری همزمان مراسم یاد بود اعلام آمادگی کردند، ابراز داشت: مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل لنکرانی در شهر قم نیز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم با حضور علما و مراجع عالیقدر برگزارخواهد شد.

,

وی اضافه کرد: در استان قم هم 480 مسجد همزمان با سراسر کشور مراسم یاد بود این عالم را برگزار خواهند کرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین نورموسوی با اشاره به اینکه 276 مدرسه حوزه علمیه برای برگزاری مراسم اعلام آمادگی کرده اند، گفت: برگزاری برنامه ختم قرآن با عنوان تلاوت نور در مساجد کشور توسط ستاد مساجد کشور از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل لنکرانی است.

,

وی در ادامه عنوان داشت: مراسم یادبود آیت الله فاضل لنکرانی در کشور های روسیه، آذربایجان، پاکستان، هندوستان، افغانستان و... هم برگزار خواهد شد.

,

مسئول امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به سخنران مراسم بزرگداشت، گفت:سه نفر از شخصیت های کشوری که از شاگردان آیت الله فاضل لنکرانی بودند به عنوان سخنران انتخاب شده اند اما هنوز به نفر قطعی نرسیده ایم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه