اخبار داغ

معاون امور مجلس و حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

تنها به شهریه دانشجویان چشم ندوخته‌‌ایم/ باید به فکر درآمدزایی در خارج از دانشگاه باشیم

تنها به شهریه دانشجویان چشم ندوخته‌‌ایم/ باید به فکر درآمدزایی در خارج از دانشگاه باشیم
منادی گفت: بعد از مرحوم هاشمی قطعا جایگاه‌ دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش مقتدر شده است. ورود آقای ولایتی که خود از استوانه‌های نظام هستند نوید بخش اتفاقات مهم در این دانشگاه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، علیرضا منادی صبح امروز در اجلاس مشترک روسا و معاونان آموزشی و اداری و مالی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: جریان عاشورا فصل‌های مختلفی دارد اما شاید بتوان اوج آن را در حرکت کاروان اسرا به سمت شام و مصیبت‌‌های وارده بر خاندان اهل بیت(ع) دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: بدترین لحظات در مجلس یزید و شماتت‌های او نسبت به حضرت زینب(س) رقم خورد اما آن بانوی صبر و ایثار جمله‌ای تاریخی بیان کردند و فرمودند در حماسه عاشورا من جز زیبایی ندیدم.

,

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: حرکتی که آنها با کاروان ۵۰ نفره به سمت شام آغاز کرده بودند امروز بعد یک هزار و چهارصد سال با جمعیتی بیش از بیست میلیون نفر تکرار می‌شود و تفسیر آن جمله‌ی تاریخی در واقع خود را نمایان می‌سازد.

,

وی با بیان اینکه تبریز تنها متعلق به تبریزی نیست، متذکر شد: این شهر با پیشینه‌ی تاریخی و تمدنی خود نماینده‌ی تمام آذربایجان و شهر و مهد علم است، اگر تاریخ علم را بررسی کنیم می‌بینیم هفتصد سال پیش ربع رشیدی، نخستین دانشگاه اصولی با جذب ۶ هزار دانشجو در هشت زبان دنیا در این شهر فعالیت داشته است.

,

منادی تصریح کرد: راه‌اندازی اولین مدرسه به سبک امروزی به نام شیخ حسن رشدیه، اولین روزنامه، اولین چاپخانه همگی نشان از پیشرو بودن تبریز در عرصه علم و دانش بوده است.

,

معاون امور حقوقی دانشگاه خاطر نشان ساخت: گذشته از اینها در تاریخ سده  اخیر در حوزه‌ی علوم انسانی سه علامه ظهور داشته‌اند که هر سه از تبریز و آذربایجان بوده‌اند.

,

وی تاکید کرد: در حوزه‌ی ادبی روزی به نام شعر و ادب و به نام استاد شهریار است، در حوزه بانوان ادیب‌ترین بانوی تاریخ معاصر از این شهر بوده و همه‌ی اینها حکایت از این دارد که تبریز سردمدار علم، دانش و حکمت بوده است.

,

منادی عنوان کرد: از نظر علمی نیز در تبریز شخصیت‌های والای بسیاری داریم و از منظر سیاسی نیز تبریز محل تولد دموکراسی بوده که با ایستادگی امثال ستارخان و باقرخان و ثقه الاسلام شکل جدیدی از معادلات سیاسی کشور گشوده است.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است، گفت: این مجموعه ریشه در افکار متعالی امام خمینی(ره) دارد و ایران را به معنی واقعی به دانشگاه مبدل کرده است.

,

معاون امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در مجموع ۶ میلیون نفر دانش آموخته از مجموعه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور دادیم همچنین بزرگ ترین دانشگاه حضوری در جهان هستیم که از این جهت نیز این دانشگاه به برندی متمایز مبدل گشته‌ایم.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد فراز و فرود فراوان داشته است، یادآور شد: قریب به صددرصد اقتصاد در ایران دولتی است و اقتصاد غیر دولتی را بر نمی تابد و در این شرایط، گروهی دانشگاه غیر دولتی را پدید آوردند که تا کنون توانسته این دانشگاه را به شیوه‌ی مطلوب سرپا نگه دارد.

,

وی خاطر نشان ساخت: آینده‌ی دانشگاه آزاد بسیار درخشان است لذا ما نباید به فکر این باشیم که پولی به ما دهند تا مجموعه را مدیریت کنیم، این کار را هر شخصی می‌تواند انجام دهد در شرایط فعلی نباید تنها به شهریه‌ها چشم داشته‌ باشیم بلکه به فکر درآمدزایی در خارج از دانشگاه باشیم.

,

معاون امور مجلس در خاتمه گفت: پاک دست ترین مدیران در منطقه ما وجود دارند و باید مدیران بدانند از جانب حاکمیت به ویژه از سمت مجلس شورای اسلامی حمایت کامل وجود دارد و وضعیت دانشگاه نیز به مراتب ارتقا یافته است.

,

گفتنی است اجلاس مشترک روسا و معاونان آموزشی و اداری و مالی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در واحد تبریز در حال برگزاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه