اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خبر داد؛

تداوم عملیات امداد و نجات برای یافتن کوهنوردی گمشده/ به پرواز در آمدن بالگرد،پاراگلایدر و هلی‌شات برای جست‌وجو

تداوم عملیات امداد و نجات برای یافتن کوهنوردی گمشده/ به پرواز در آمدن بالگرد،پاراگلایدر و هلی‌شات برای جست‌وجو
کنعانی با بیان اینکه فقط معجزخ الهی می‌تواند منجر به زنده مانده مفقودی شود،گفت: با این حال عملیات امداد و نجات برای یافتن کوهنوردی گمشده همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید کنعانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به خبر مفقودی یک کوهنورد در ارتفاعات کوه میشو، اظهار داشت: پس از دریافت خبر اکیپ کوهنوردی مرند جهت ارزیابی به منطقه اعزام شدند که پس از سنجش شرایط و درخواست نیروی کمکی تیم دیگری هم برای امداد و نجات به منطقه اعزام گردیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: عملیات کامل امداد و نجات با اکیپی مشتمل بر 120 نفره از عصر همان روز آغاز گردید ولی متاسفانه اطلاعات دقیقی حاصل نگردیده است.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: 6 نفر از اعضای یک گروه 11 نفره که قصد صعود به ارتفاعات میشو را داشتند در ادامه‌ی راه به خاطر نامساعد بودن شرایط جوی و تذکرات کوهنوردان هلال احمر از ادامه راه منصرف شده بودند اما 5 نفر علی رغم دریافت تذکر و در شرایطی که وزش باد به 90 کیلومتر می‌رسیده به راه خود ادامه داده بودند.

,

کنعانی افزود: در اثنای مسیر دو نفر از تیم 5 نفره از آنان جدا شده و در مسیر دیگری به راه خود ادامه داده بودند که طبق اظهارات همراهان یک نفر مسیر خط بالایی را برای صعود برگزیده بود که طبق اطلاعات دریافتی دامنه‌ی رو به مسیر جاده را به طور کامل تفحص نمودیم.

,

این مقام مسئول از پرواز پاراگلایدر و هلی‌‌شات در آسمان جهت فیلمبرداری خبر داد و اذعان کرد: درحالی که طی این دور روز آن مسیرها را جست‌‌وجو می‌کردیم، به یک‌باره صحبت‌‌های اعضاء تیم کوهنوردی تغییر یافت و از رویت گمشده در قله کوه خبر دادند، مسیری که به جاده شبستر باز می‌گردد لذا از روز گذشته عملیات جست‌‌وجو در آنجا منطقه آغاز شروع شده است.

,

وی اذعان داشت: متاسفانه همراهان گمشده اطلاعات ضد و نقیضی می‌دهند که موجب سردرکمی تیم امداد و نجات گردیده از سوی دیگر میشو مسیر کوچک و محدودی نیست و به علت شرایط خطرناک جوی امکان پرواز بالگرد به صورت مستمر وجود ندارد.

,

کنعانی با بیان اینکه عملیات جست‌وجو با حضور نیروهای هلال احمر و گروه‌‌های کوهنوردی زبده ادامه دارد، متذکر شد: تنها معجزه‌ی الهی می‌تواند به زنده مانده گم شده منجر شود چرا که اگر شخص سقوط هم کرده باشد به خاطر شدت سرما امکان حیات وجود نخواهد داشت.

,

وی یادآور شد: برف در آنجا در حدی نبود که کوهنورد مفقودی در زیر برف بماند، البته در میشو صخره‌‌ای وجود دارد که در صورت سقوط از آنجا کار سخت می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه