اخبار داغ

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی:

متولیان روستا، روستاییان را به دریافت اسناد مالکیتی ترغیب کنند/ ۳۱ پرونده تخلف سردفتری در استان تشکیل شد

متولیان روستا، روستاییان را به دریافت اسناد مالکیتی ترغیب کنند/ ۳۱ پرونده تخلف سردفتری در استان تشکیل شد
مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای قانون ساماندهی اراضی، املاک روستاییان باید سنددار شوند که در همین راستا، دهیاران و اعضای شوراهای روستاها باید روستاییان را نسبت به دریافت اسناد مالکیتی اشان تشویق و ترغیب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی اصغر اسدی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما در همین باره اظهار کرد: قانون ساماندهی اراضی در راستای احراز مالکیت، موقعیت املاک و صدور اسناد مالکیتی است که روستاهای بالای 25 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر را نیز شامل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, علی اصغر اسدی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما , در همین باره اظهار کرد: قانون ساماندهی اراضی در راستای احراز مالکیت، موقعیت املاک و صدور اسناد مالکیتی است که روستاهای بالای 25 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر را نیز شامل می شود, .,

 

,

اسدی تصریح کرد: در راستای اجرای این قانون اعضا شوراهای روستاها و دهیاران باید روستاییان را نسبت به آگاه سازی و تشکیل پرونده در ادارات بنیاد مسکن استان تشویق و ترغیب کنند و پس از آن ادارات بنیاد مسکن به عنوان نماینده آنان برای دریافت اسناد مالکیتی آنها از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اقدام کنند.

, .,

 

,

وی با بیان اینکه این اسناد مالکیتی حتی به عنوان ضمانت نامه نیز به رسمیت شمرده می شوند، عنوان کرد: تاکنون دو هزار 800 سند مالکیتی برای املاک روستاییان استان صادر شده است.

, .,

 

,

افزون بر این، وی با اشاره به فعالیت دفاتر اسناد رسمی، اظهار کرد: در سال گذشته با اجرای طرح نظارت و بازرسی از این دفاتر در سطح استان دو فقره پرونده نسبت به تخلف سردفتران تشکیل شد و در سال جاری نیز 31 فقره پرونده در همین زمینه تشکیل شده است.

, .,

 

,

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه نظارت بر فعالیت این سر دفتران به روز شده است، امسال بیش از 100 هزار اسناد در دفاتر اسناد رسمی استان نظارت و بازرسی شدند.

, .,

 

,

وی همچنین به ثبت شرکت ها و موسسات نیز اشاره کرد و گفت: اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری را تشکیل داده ایم تا تمامی پرونده های این شرکت ها از سطح استان به این اداره وارد و متمرکز شوند.

, .,

 

,

وی افزود: تمام اطلاعات این شرکت ها و موسسات شامل تعیین نام، تاسیس شرکت و موسسه، اتصال به روزنامه های رسمی، پلمپ و ... از طریق سامانه طراحی شده، انجام می شوند.

, .,

 

,

اسدی در خاتمه به هم استانی ها توصیه کرد: نسبت به دریافت سند تک برگ املاک خود اقدام کنید و خریداران از انجام معاملات عادی اجتناب کنند.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه