اخبار داغ

تاملی بر استعفای رئیس ستاد روحانی در کُردستان؛ «جلالی زاده» چه می‌خواست و به آن نرسید؟

تاملی بر استعفای رئیس ستاد روحانی در کُردستان؛ «جلالی زاده» چه می‌خواست و به آن نرسید؟
جلال جلالی زاده، رئیس ستاد روحانی در استان کردستان در پیامی از طرفداری و حمایت خود از رئیس جمهور روحانی ابراز پشیمانی کرد و از مردم عذرخواهی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بدون شک یکی از بزرگترین کارزارهای سیاسی کشور بود که در آن طیف‌های سیاسی متفاوت با سلایق و خواسته‌های متنوع پا به عرصه رقابت گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

در این میان، حسن روحانی و تیم اصلاحات که در دولت یازدهم سکان داری کشور را بر عهده داشتند، با توجه به در اختیار داشتن نهادهای اجرایی کشور و حضور در بطن سیاسی، موفق شدند با استفاده و بهره‌گیری از مدیران، دستگاه‌ها، فضای مجازی و مهره‌های استانی آرای کافی را برای تصدی دولت دوازدهم به دست آورند.

,

 

,

کُردستان نیز به تبع کشور در این کارزار سیاسی به دور از حواشی و جنجال‌های سیاسی نبود و در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به استانی تبدیل شد که بیشترین رای را به حسن روحانی – 73 درصد – داد تا نشان دهند که کُردستانی‌ها همواره در عرصه تعیین سرنوشت کشور سهیم بوده و مطالبه‌گری آنان برای توسعه استان جدی است.

,

 

,

در ورای این حضور گسترده مردم در انتخابات، ستاد انتخاباتی حسن روحانی در کُردستان نیز رنگ و بویی کاملا اداری – دولتی داشت؛ جلال جلالی زاده، نماینده ادوار کُردستان در مجلس شورای اسلامی و یکی از اصلی‌ترین مهره‌های اصلاح طلبان در کُردستان که همواره تکیه گاهی مهم برای آنان بوده، ریاست ستاد روحانی در کُردستان را بر عهده گرفت.

,

 

,

جلالی زاده در زمان انتخابات به عنوان یکی از سرشاخه‌های اصلی تبلیغات و اشاعه شعارهای اصلاح طلبان و حسن روحانی در کُردستان بود، تاجایی که همه مدیران از سوی آقای معاون سیاسی بلندپایه مجبور به حضور روزانه در ستاد روحانی و ثبت حضور و غیاب شده بودند.

,

 

,

جلالی زاده در زمان انتخابات و در جمع اصحاب رسانه گفته بود که پس از پیروزی روحانی درانتخابات، کمیته پیگیری مطالبات کردستان تشکیل می شود.

,

 

,

این سخنان جلالی زاده در حالی در زمان انتخابات گفته شد که پس از آن وی دیگر سخنی از پیگیری مطالبات در مقابل دوربین رسانه‌ها به میان نیاورد و به ناگهان از عرصه حمایت از روحانی کنار کشید تا جایی که بهمن مرادنیا، استاندار کُردستان دیماه سالجاری در دیدار با اصلاح طلبان و فعالین ستاد روحانی گفته بود که جای خالی دکتر جلالی‌زادە کە زحمات زیادی برای کسب رای ۷۳ درصدی دکتر روحانی متحمل شدند، احساس می‌شود!

,

 

,

یک ماه پس از این اظهارات، جلالی زاده در بهمن ماه نامه‌ای در فضای مجازی با عنوان "پشیمانی از حمایت از روحانی" منتشر کرده است.

,

 

,

وی اردیبهشت ماه و در جریان افتتاح دفتر ستاد انتخباتی روحانی در سنندج به نیکی از روحانی یاد کرده بود و گفته بود که دکتر روحانی از مسائل مذهبی گذشته و ملی فکر می کند؛ بنابراین اعتقاد دارم وی در دور دوم ریاست جمهوری، کارهای بزرگی می تواند انجام دهد.

,

 

,

جلال جلالی زاده، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در کُردستان در انتخابات 96

, جلال جلالی زاده، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در کُردستان در انتخابات 96,

 

,

در بخشی از این مطلب که در کانال تلگرامی وی منتشر شده، آمده که "اما در کشورهای دموکراتیک که رای ارزشمند ومنتج به نتیجه عمومی است و احزاب پاسخگوی رای مردمند، زحمت و تلاش هیچ فردی  به هدر نمی رود و هر کس در میدان رقابت با عشق و علاقه وارد کارزار انتخاباتی می شود. اما متاسفانه در کشور ما اهل سنت به دعوت شخصیت‌هایی مانند مولانا عبدالحمید و اینجانب به کاندیداها رای می دهند ،اما متاسفانه این رای چشمگیر که وزنه ای بسیار سنگین در چرخاندن کفه به نفع کاندیداهاست نه تنها معادل وزنه یک حزب ده نفری محسوب نمی شود بلکه حتی کاندیدای پیروز به خود اجازه دعوت برای مراسم تحلیف و حتی ملاقاتی نمیدهد. لذا با توجه به چنین وضعیت و درسی که آقای روحانی با تکبر و غرور خود به گردآورندگان رای داد و موجب تذکر و عبرتی برای همگان شد. لازم است که از این به بعد نه فردی مثل اینجانب و نه شخصی مانند مولانا عبدالحمید که فردی اخلاقمدار و پرهیزکار است و همه توانش را برای رفع تبعیض به کار می گیرد، به این حدیث پیامبر (ص) توجه بکنیم که فرمود: وای بحال کسی که دین خود را بخاطر دنیای دیگران می فروشد."

,

 

,

جلالی زاده در بخش دیگری از مطلب خود از حمایت علنی از یکی از نمایندگان دور قبل مجلس سخن به میان آورده و گفته که "من از اینکه در انتخابات مجلس از آقای سالار مرادی و در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی (که البته بخاطر برخی از مسایل از او حمایت کردم) حمایت کردم و متاسفانه هیچ آثار مثبتی در حوزه های مختلف بویژه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان نمی‌بینم، از خداوند متعال طلب آمرزش و در پیشگاه همه ی کسانی که برمن منت گذاشته وبه خاطر من به روحانی رای دادند عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم این اشتباه در انتخابات های بعدی تکرار نگردد و تحت تاثیر کسانی که به دنبال منافع مادی خودشان هستند قرار نگیرم."

,

 

,

سخنان جنجالی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در کُردستان در حالی به صراحت روحانی و تیم کاری و سیاسی وی را به شدت نقد کرده، که خود وی در زمان انتخابات و پیش‌تر در زمان صدارت زاهدی بر استانداری کُردستان، تاثیری بسرا و البته پشت پرده بر سیاست گذاری نمایندگان دولت در کُردستان داشت.

,

 

,

اما در این میان این سوال در اذهان ایجاد می‌شود که چه شد که فردی همانند جلالی زاده که سینه چاک اصلاح طلبان و روحانی بود به یکباره و اینگونه طلب آمرزش کرده و از تمامی مردم کُردستان به خاطر حمایت از روحانی عذخواهی کرده است؟ آیا به جلالی زاده وعده‌ای داده شد که عملی نشد و وی اینگونه اعتراض خود را نشان می‌دهد؟

,

 

,

آیا این حرکت رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در کُردستان تنها نمایشی در مقابل رسانه‌ها بوده تا واکنش جناح‌های سیاسی دیگر را به بسنجند؟ آیا در ستاد روحانی در کُردستان و به تبع در رده‌های بالاتر، انشقاق و چنددستگی عظیمی رخ داده که اینگونه سرشاخه‌های اصلی روحانی وی را تنها می‌گذارند؟

,

 

,

آیا وعده استاندار شدن جلالی زاده در کُردستان محقق نشد که وی از حمایت از روحانی طلب بخشش و آمرزش کرده و یا مهره‌های مد نظر وی که هم اکنون پست‌های حساس در استانداری کُردستان و سازمان مدیریت را در دست دارند، نتوانستد صندلی استاندار کُردستان را تصاحب کنند؟

,

 

,

این سوالات تنها بخشی از ابهامات وارد شده بر استعفای جلالی زاده است که لازم است ایشان برای شفاف ساختن موضوع در جلسه‌ای مطبوعاتی نکته نظرات و انتقادات خود را برای رسانه‌ها شفاف و افکار عمومی را آگاه‌تر سازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه