اخبار داغ

مدیر کل مرکز انتقال خون استان اصفهان:

انتقال خون از حالت سنتی خارج شده است/ استخراج ۱۴ نوع محصول از هر واحد خون اهدایی

انتقال خون از حالت سنتی خارج شده است/ استخراج ۱۴ نوع محصول از هر واحد خون اهدایی
مدیرکل مرکز انتقال خون استان اصفهان با اشاره به رشد سریع و پیشرفت علم انتقال خون، گفت: امروزه انتقال خون از حالت سنتی در حال خارج شدن است، به شکلی که حتی در کشور خودمان از هر واحد خون اهدایی ۱۴ نوع محصول استخراج می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار عالمان، مجید زینلی در آیین افتتاح مرکز انتقال خون گلپایگان که دیروز عصر برگزار شد، اظهار کرد: انتقال خون امروز بیشتر به عنوان یک علم شناخته شده است تا یک خدمات.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار عالمان,

مدیرکل مرکز انتقال خون استان اصفهان با اشاره به رشد سریع و پیشرفت این علم، بیان کرد: امروزه انتقال خون از حالت سنتی در حال خارج شدن است، به شکلی که حتی در کشور خودمان از هر واحد خون اهدایی ۱۴ نوع محصول استخراج می شود.

,

وی با بیان اینکه دیگر در گلپایگان دغدغه ما جا و مکان نیست گفت: امروز قدم بلندی برداشته شد.

,

زینلی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به امید دولت در این موارد بمانیم باید مدت زمان طولانی منتظر بمانیم، تصریح کرد: هر سه نفر در دنیا حتما یک نفر در زمان عمرش نیاز به دریافت خون پیدا می کند.

,

مدیر کل مرکز انتقال خون استان اصفهان گفت: اگر امروز به فکر انتقال خون نباشیم در موقع نیاز عملا هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم  و لازم است برای انتقال خون پایه های اساسی برداریم.

,

وی با اشاره به تاریخچه انتقال خون در دنیا و کشور ما، عنوان کرد: انتقال خون علم نوینی است که در دنیا بیش از چند دهه از اکتشاف آن نمی گذرد.

,

زینلی با بیان اینکه در کشور ما نیز این علم از دهه چهل به صورت غیر متمرکز شروع به فعالیت کرد، خاطرنشان کرد: در زمان شیر و خورشید سابق تنها بعضی از مراکز درمانی نظامی و بیمارستان ها اقدام به گرفتن خون و تزریق به فرد دیگر می کردند و چون تمرکزی در انتقال خون وجود نداشت خیلی زود خون فروشی باب شد.

,

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: اقتصاد پررونق و درامدی و مافیای بزرگ خون فروشی در کشور مرسوم شد.

,

وی با بیان اینکه بدترین شکل از جمع آوری خون، خون فروشی است، گفت: معمولا کسانیکه از نظر اقتصادی و اجتماعی با مشکل رو به رو هستند خون فروشی می کردند و طیف گسترده ای از این افراد را معتادان تشکیل می دادند.

,

زینلی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و جنگ کمک شایانی به بحث پیشرفت انتقال خون در کشور داشت، اظهار کرد: در دهه ۷۰ فعالیت های زیادی در زمینه انتقال خون در کشور صورت گرفت.

,

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان یاداور شد: تمام خون های دریافتی از سال ۸۳ تاکنون به صورت صد در صد داوطلبانه است.

,

وی تصریح کرد: ما در دهه نود شاهد ارتقا کیفی انتقال خون در کشور بودیم و امروز می توانیم خود را با کشورهای پیشرفته دنیا مقایسه کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه